Sketsnack/Allmänt tjöt

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
View attachment 393334

Testkört dessa lite och mycket trevligt uppgradering om än lite ovant i början med shorty-varianten för två fingrar. Gött att kunna få handtagen inom räckhåll precis på rätt ställe.

En annan fundering som jag har....Kopplingen går smidigt med två fingrar vid normal körning men blir rätt tungt när man vill koppla med ett finger (var lika dant med originalhandtaget), t.ex. när man vill få upp framhjulet i luften :). Ni som har/har haft GSX-R 1000, är kopplingen generellt lite trögare på dessa? Vet inte om det är original på kopplingsfjädrarna. Gick loss på kopplingsvajern med diverse smörjningsprylar igår men blev ingen större skillnad :smasha
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ni som har/har haft GSX-R 1000, är kopplingen generellt lite trögare på dessa? Vet inte om det är original på kopplingsfjädrarna.
Det är ju sån sjuuuk effekt i Gixxers så det krävs en heavy duty koppling. Däremot behöver du ju inte koppla ur helt för att wheela. Bara dutta lite så att det slirar till.

1:10 in i klippet

http://www.youtube.com/watch?v=8rj8uO63zs8
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
När jag går in på ebay.com och väljer typ motorcyklar eller bilar. Då kommer det inte upp en ända annons? Varför?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
dom har gjort om på Ebay så dom har krånglat till söken, de du kan göra är att gå in på Advanced på search till höger om sökknappen och klicka i "Show only hits in USA" så kommer du få fram fordonen. :fakta
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Testade din idé raven men det funkade inte heller. Funkar inte via din länk heller kman eller om jag går in på ebay och sedqn väljer ebsy motors heller. Men är jag inne på ebay.uk så får jag upp annonser där ifrån iallafall:va
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fick samma som dig först men sen kom ja på att dom har nån skum sortering numera som är störande. men hjälpte när ja klickade i USA only.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Någon som börjat boka bandagar än?
Någon som kan tänka sej en försäsongsträning i Spanien eller Slovakien? Finns några bra tillfällen på våren, har man familj så kan dem få en vecka i solen medans man själv får en vecka på banan.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag blir avis på den amerikanska mc-marknaden

En CR500 från 2001 i toppskick med massor av extra för 22000 kr

00C0C_7VmsPaDWDob_600x450.jpg
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja de är mycket bra pris på hojen i alla fall... :tummenupp
Trevligt att se dom så fräscha och i nyskick, trots 12 år på nacken.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Happ... Nu är även min Gixxer utannonserad :/ Lite vemodigt. Haft den sen 2007 och lagt ner mycket på den.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top