Sketsnack/Allmänt tjöt

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Höjja? Du får dra av 10k på priset för att hojen inte är använd som den är till för !
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nu blir alla nyfikna, vi får väl se. Inser ja att ja kommer sakna den för mycket så kommer den troligen få vara kvar, näää säljer den inte för mitt vinter projekt, den kan ja fixa ändå. :hihi

Vi får väl se...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har sett en Aprilia Tuono -09 som såg trevlig ut, nää ingen RSV4.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Nästan synd att sälja nu när den är så fin, nu är den redo för bandagar 2014. Har du provat KTM Superduke?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jorå Super Duk:n var en hoj man testade innan man köpte K2:an, de stog och vägde där mellan, men fastnade för K2:an mer just då.

Mja vi har inte sett att ja sålt hojen ännu, står och velar så de är inte säkert att de blir något nytt, vi får se helt enkelt.

Däremot har ja fått napp på ett objekt för Dakar replican, ska se om man kan få den för ett vettigt pris så får man hala upp en projekt tråd.
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
bild.jpg

MC till och från jobbet :tummenupp ....kanske sista dagarna den här veckan....vägrar inse att det snart är dags att ställa av. Köps och säljs mycket hoj här i tråden nu. Får själv nöja mig med ett par justerbara handtag till hojjarna. Gick lite wild-and-crazy och valde blå adjusters till Gixxern :rolleyes:
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Passar ju ypperligt med den färgkombon till den blå/vita Gixxern. :tummenupp
 

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Ort
jönköping
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
god afton! idag har ja vart ute o övat lite på att slanga lite, tänkte be om lite tips av er med mer erfarenhet :)
själv har jag kört på 2-an i typ 35-40 o kopplat up den, har väl kört 30-40 m som längst skulle ja tro.
hur gör du/ni? :7peta ni med lika dan hoj är mer än välkommna att tipsa :tummenupp kan tillägga att hojen är orginal än så länge
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
god afton! idag har ja vart ute o övat lite på att slanga lite, tänkte be om lite tips av er med mer erfarenhet :)
själv har jag kört på 2-an i typ 35-40 o kopplat up den, har väl kört 30-40 m som längst skulle ja tro.
hur gör du/ni? :7peta ni med lika dan hoj är mer än välkommna att tipsa :tummenupp kan tillägga att hojen är orginal än så länge

50s in har du tips :)

http://youtu.be/pdsG7hZCgDs
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
2an, ge fullt från låga varv, koppla till hyfsatt tidigt. Våga hålla fullt tills du har bra höjd. Raka armar. Öva. Öva mer. (Så brukade jag göra med motard)
Nu är jag gammal och dålig..
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
2an, ge fullt från låga varv, koppla till hyfsatt tidigt. Våga hålla fullt tills du har bra höjd. Raka armar. Öva. Öva mer. (Så brukade jag göra med motard)
Nu är jag gammal och dålig..

Fullt på tvåan blir nog lite väl olalaa.. Men antingen halvgas på trean och ett snabbt avslag och sedan fullt. Raka armar och luta lite bakåt så går han upp lätt.
Alternativ två är halvgas på trean ge gas och dutta till kopplingen då momentpuckeln kommer, mata på bra med gas så du uppnår höjd ganska snabbt. Blicken långt fram som vanligt.
Troligen har du lite mer botten än vad min hoj har så runt 3500-4000 borde din mata på bra.
Med evo2 kommer puckeln något senare, runt 5200 för att sedan mata på registret ut.

tyvärr finns inga genvägar utan träning och åter träning är det som gäller.
lycka till.
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Duger för mej att göra så på KTM660, ZX10R osv.

Öva på, fega inte så kommer du hitta ngt som passar dej.
/alltid 2 hjul i backen..

Så sant Goffe! Man hittar sin egen knick efter lite träning, lite beroende på vad det är för hoj osv.
//Danne
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Mitt CR500AF-bygge har gett biverkningar ute i landet. Nu har jag fått förfrågan om att porta en cylinder åt en kille i Karlskoga som ska bygga en egen :)

Övrigt skitsnack: Tolv älgar fälldes under min älgjakt i Dalarna men tyvärr inget utanför mitt pass. Synd för jag hade Leia med och lite mer action hade inte skadat :)
leia-pass1200px.jpg

Uppe i Dalarna fick jag även prova på CAS - Cowboy Action Shooting - när jag var och kollade på en revolver jag är sugen på. Barnsligt roligt och cowboyen i mig älskade det :D Gamla revolvrar, bygelgevär och hagelbössor mot plåtmål så det plingar direkt om man gjort rätt. Instant gratification liksom. Tidstypiska kläder och kulisser gäller också. High Chaparral på riktigt!
cas-bana1200px.jpg
 
Last edited:

HDSash

Ny medlem
Gick med
15 May 2013
Ort
Jönköping
Hoj
zx6r
Någon som fått ett fint mail från Club Sporthoj? http://sportgaraget.se/ Skicka din hoj via företaget ner till Spanien/Malaga för att dra några varv där nere när du vill under en viss period. Har någon på forumet tagit turen tidigare, är detta ett legit/trovärdigt team som erbjuder allt som sägs? Låter riktigt sjysst tycker jag!
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
På länken såg det ut som det skulle kosta 1200. I utskicket står det 7995:-. Då var inte jag intresserad längre. Hade skickat ned den direkt annars ��
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top