Sketsnack/Allmänt tjöt

VH

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2012
Ort
Jönköping
Hoj
z750r
den hojjen har legat ute hur länge som helst så man kan tycka att du borde kunna fixa bra pris
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Om inte annat har du denna "värsting" med en motor för 100K enligt utsago... :va
Man får ganska MYCKET motor för 100K speciellt på en enstånka. :hihi

KTM Super Retard

7945577272.jpg
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Helsystem?! Läckert. Vad blev det för märke? Ebayköp? Kul att se att det finns fler som skruvar, snygg hoj.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Gahh nu har mitt beryktade höstbytarsug kommit igen..
Nuda 900r abs -13. 89kkr Bra pris men vad sjutton ska jag med en till egentligen?? :crash
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Men om du nu ska köpa den så kan de inte vara bytar sug ? måste ju vara köpsug då. :hihi
Finns till och med en 900R -12 för 74kkr... 0mil på mätaren.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Gahh nu har mitt beryktade höstbytarsug kommit igen..
Nuda 900r abs -13. 89kkr Bra pris men vad sjutton ska jag med en till egentligen?? :crash
Men om du nu ska köpa den så kan de inte vara bytar sug ? måste ju vara köpsug då. :hihi
Finns till och med en 900R -12 för 74kkr... 0mil på mätaren.
Kan tänka mig att en sån är rätt svårsåld sen. Handlarna har ju inte blivit av med sina heller. De ser ju rätt speciella ut. Värt att tänka på
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja jag ska ingen ha... :hihi såg de med när man kolla lite snabbt på annonserna ut på blocket att ALLT är från handlare som troligen inte fått sålt dessa, då de REA's ut. Nä har ett annat vinter projekt in mind, måste bara hitta en donator hoj som vill bli renoverad. :fakta
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Ja jag ska ingen ha... :hihi såg de med när man kolla lite snabbt på annonserna ut på blocket att ALLT är från handlare som troligen inte fått sålt dessa, då de REA's ut. Nä har ett annat vinter projekt in mind, måste bara hitta en donator hoj som vill bli renoverad. :fakta

Berätta mer om projektet!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hittade en offroadare ja fastnade för rent utseendemässigt, var nått med den som tilltalade och modellen är inte så dyr att köpa i dagsläget så verkar passa som handsken som ett garage/vinter projekt.

Målet är en Suzuki DR750 Dakar (DR-Z 800 som den räsern hette) som Gaston Rahier körde 1988/89 i Paris-Dakar rallyt. Grunden får bli en DR750 från de året, skulle kunna funka med en DR800 från -90 med men lite mer jobb att få till rätt stuk då med tanke på kåpor m.m.

Nedan är en bild på vad man siktar på, hittat en del trådar på andra som bygg med så gott om info finns de med och se inte ut som de ska dra iväg allt för mycket pengamässigt heller. Så vi får se, var inte gott om DR750 på beg. marknaden just nu men nån finns det, får om inte annat lägga ut en köpes och se om de finns nån som sitter på en och vill bli av med den.

dr750_dakar.jpg

Jämfört med en org. Suzuki DR 750/800 så måste ja säga att ja tycker denna version är aningen fetare.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Roligare hoj än din? Byta eller köpa en till?

Nej. KTM:en går hårdare och jag är fortfarande nöjd med den. Hade jag haft pengarna hade jag köpt en för att jag tyckte om den på provkörningen. Liten lätt och bra bromsar. Kvalitetskänsla och egna designlösningar.
Men om du nu ska köpa den så kan de inte vara bytar sug ? måste ju vara köpsug då. :hihi
Finns till och med en 900R -12 för 74kkr... 0mil på mätaren.
Skulle jag köpt en idag så hade jag valt en med abs. Annars är det inte mycket pengar i mellan på 990:in.

Kan tänka mig att en sån är rätt svårsåld sen. Handlarna har ju inte blivit av med sina heller. De ser ju rätt speciella ut. Värt att tänka på

Jepp. Jag tror jag hade vågat riskera det :)
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top