Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tjena! Tänkte byta drivpaketet på min lilla pärla, är det någon som har en kedje "spräckare" samt nitverktyg man kan låna? :)

Kolla med Kman, han har ett bryt/nit-verktyg. (får nog ta tag i mitt drivpaket med när ja ändå blir påmind) :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Personligen skulle ja byta rubbet så behöver man inte undra. Så mitt svar blir dumsnålt... :hihi
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Får väll ta och byta rubbet då :tungan
Har ni någon kedja som ni rekommenderar? Eller är det bara att ta ett paket till min lilla räcer? X eller O-ring?

Vad säger ni om detta? Drivpaket

skulle rekommendera dig att kolla på Addemoto.se eller maila till MC doktorn (mcdoktorn.se). Mc-Doktorn hade helt klart billigast drivpaket till min K5:a även jämfört med Ebay.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Snuten stod och lurpassade vid Österängen på E4:an söderut. Lasern i högsta hugg... :hihi
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Skulle nog byta både kedja och drev.. Är väl lite som att byta belägg och skivor på en bil, man byter både belägg och skivor så att de sliter in sig tillsammans, antar att det är likadant på hoj?

Var bra med uppslutning på träffen idag, me like som fan!!

Skumt att det finns på fz1 från 07 och inte på fz8 från 2011 =/ Men men, en liten söt termometer vid sidan om kommer nog se nice ut!

Blev liten pimpstartattoo förut på bröstet =))

Samir (min gaddare) fick köra bröstet på mig, och som tack så gaddade jag honom i handflatan.. "HIGH FIVE?" blev det haha...

600406_10151746614159954_806502919_n.jpg
 

Fenja

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2013
Ort
Vetlanda
Hoj
-02 Honda CB 600 F Hornet
Så är du (Fenja) övertygad om att de är MC som gäller nu ? :yoparty :hihi


JA! Det gav verkligen blodad tand! :D Haha, man var ju i sån extas att man knappt kunde sova inatt! Dock får ni nog förbereda er på att jag troligtvis lär komma med en del dumma frågor som nybörjare o allt ett tag framöver - hoppas det är ok? :)
 

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Ingen
Lackering av plastkåpor i området

Har några retliga repor i plasten på min Bandit.

Är det någon som känner till ett bra ställe i området som tar sig an att lackera plastkåpor till hojar?

Även tips på bra "fixarjockar" tas gladeligen emot...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
JA! Det gav verkligen blodad tand! :D Haha, man var ju i sån extas att man knappt kunde sova inatt! Dock får ni nog förbereda er på att jag troligtvis lär komma med en del dumma frågor som nybörjare o allt ett tag framöver - hoppas det är ok? :)

klart de är ok, bara fråga på... alla är vi nybörjare nån gång. :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
JA! Det gav verkligen blodad tand! :D Haha, man var ju i sån extas att man knappt kunde sova inatt! Dock får ni nog förbereda er på att jag troligtvis lär komma med en del dumma frågor som nybörjare o allt ett tag framöver - hoppas det är ok? :)
Se till att knata ner till Waynes på onsdagarna också och umgås (om du inte får skjuts med nån förstås :tungan)
Här är en Ducati Monster 600 inom rimligt avstånd och med få mil på mätaren :tummenupp
Den säljaren har ju en fin husbil med mc-garage man kan drömma om också :drool:

Är det någon som känner till ett bra ställe i området som tar sig an att lackera plastkåpor till hojar?
Har tyvärr inga tips. Mc-plast är lite speciellt sägs det och firmorna häromkring skickar iväg sina till de som kan få till originalkulörerna vet jag.

Jag försökte med JS Plåt&lack här i stan men det blev katastrof :(
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top