Sketsnack/Allmänt tjöt

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Vem lät dig skriva regelboken?
Jag har inte presterat några märkbart lägre varvtider sen Bazzaz och jag har heller inte skaffat en fem år nyare hoj...
Först till 1min 45sek !

Jag åkte 1, 46, 13 med min gsxr 1000 k1får jag vara med då eller är det fusk att jag skaffat mig en k9 nu :tungan
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
du är nog välkommen även med K9:a... Som sagt verkar enda regeln vara först till 1:45. :hihi
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Då drar jag igång en ny utmaning.... Först som drar hela anderstorp-rakan på bakhjulet....
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
En K50 kan omöljigt ha givit samma känsla av vällust som en Gixxer 1000, även om du bara var en fjunig fjortis ;)

Nej det är sant men hade nog inte riktigt rätt perspektiv på tillvaron. När man hade varit nere på Addemoto och shoppat "fem och halva" tyckte man att K50 var gryyyym. Drömde om att köpa 125:a och sen klippa till på en fireblade när tunga kortet var avklarat. Tror vi kan sätta check i den boxen nu eller?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja, att ha drömmoppen var stort på den tiden. Min var en Honda MT-5 från 1987. Medger att tung mc var rätt avlägset då.
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Ja, att ha drömmoppen var stort på den tiden. Min var en Honda MT-5 från 1987. Medger att tung mc var rätt avlägset då.

Hehe...ja det var onekligen ett tag sen. Det var på den tiden man seriöst använde medvind och nedförsbackar för att pressa upp springaren i nya rekordfarter. Nu är det bara till att vrida på rullen och hålla sig kvar bäst det går :hihi
 

jonasstrom

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Eksjö
Hoj
Inte än... Övningskörningshoj på g!
Finns det någon här som kan tänka sig att övningsköra lite med mig i vår/sommar?
Självklart står jag för soppa/käk och det går säkert ordna lite ersättning också om det önskas...

Jag finns i Eksjö men kan röra på mig om det är nödvändigt.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Finns det någon här som kan tänka sig att övningsköra lite med mig i vår/sommar?
Självklart står jag för soppa/käk och det går säkert ordna lite ersättning också om det önskas...

Jag finns i Eksjö men kan röra på mig om det är nödvändigt.

Hade jag kunnat tänka mig om inte staten definierade mig som grov brottsling i registret ett par år till :gnissla
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tjo, tänkte kolal med er som hänger här om de inte är nån som har en sådan som på bilden liggandes som kan avyttra den för en överkomlig peng. Är till kopplingshandtaget, min var skev och snedvriden samt allmänt misshandlad.

Photo 2013-03-23 16 03 22.jpg

Dra ett PM eller nått... :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hehe...ja det var onekligen ett tag sen. Det var på den tiden man seriöst använde medvind och nedförsbackar för att pressa upp springaren i nya rekordfarter. Nu är det bara till att vrida på rullen och hålla sig kvar bäst det går :hihi
Vad menar du? E4'an från Torsvik mot Jkpg förbi Råslätt - brett, rakt och nedförsbacke. Rullen mot stoppet, hakan på tanken och varvstoppet sexan - precis som på den gamla goda tiden. Går iof lite fortare nu än MT-5'ans 87 km/h men sakerna man måste göra för 'shits and giggles' är ju lite extremare än när man började på två hjul :rolleyes:
Iof solen i ansiktet men det var nog medvind. Kul var det med! :D
Undrar hur fort den går där när den inte är nerdrevad, utan backspeglar och med uppfällda skjutspinnar?
Undrar om Bazzaz tar bort toppfartsspärren på 295. Tror inte det... :rolleyes: krävs nog en Z-Bomb :)
Hade varit roligt att nå 300 ärliga (igen).
Utmaning för säsongen? Först till 300 på egen hoj! :)
GPSsays287.jpg

Räven: Passar denna?

Snart Earth hour! (20.30-21.30)
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Iof solen i ansiktet men det var nog medvind. Kul var det med! :D
Undrar hur fort den går där när den inte är nerdrevad, utan backspeglar och med uppfällda skjutspinnar?
Undrar om Bazzaz tar bort toppfartsspärren på 295. Tror inte det... :rolleyes: krävs nog en Z-Bomb :)
Hade varit roligt att nå 300 ärliga (igen).
Utmaning för säsongen? Först till 300 på egen hoj! :)
View attachment 381567

Räven: Passar denna?

Snart Earth hour! (20.30-21.30)
Krävs nog att man drevar för att nå 300? 299 & varvstopp på 10an är nog runt 280 ärliga (gissar)
Earth hour är för folk som tror att man påverkar världen med ett 'gilla' tryck på facebook.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Min gixxer sägs nå 298 ärliga med originaldrevning och borttagen toppfartsspärr. Nån av de engelska hojtidningarna testade den på Bruntingthorpe. Tänkte att med lite extra godis och medlut så kanske man får de 2 knyck som fattas :)

Earth hour är för att skapa lite insikt i energi- och resursslöseriet tror jag. Något jag väljer att stödja då det är en väldigt liten uppoffring.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
K-man skrev:
Undrar om Bazzaz tar bort toppfartsspärren på 295. Tror inte det... :rolleyes: krävs nog en Z-Bomb :)
Hade varit roligt att nå 300 ärliga (igen).
Utmaning för säsongen? Först till 300 på egen hoj! :)
View attachment 381567

Räven: Passar denna?

Den kan funka ja, får bli ett köp. :tummenupp

Man kan alltid ge sig på ett test och se om man kan nå upp till 300... :hihi Z-Bomb har man kollat på ett par ggr när man letat bazzaz.
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Den kan funka ja, får bli ett köp. :tummenupp

Man kan alltid ge sig på ett test och se om man kan nå upp till 300... :hihi Z-Bomb har man kollat på ett par ggr när man letat bazzaz.
Den var till en 2004 men var väldigt lik vår.

Vi får snacka ihop oss innan beställning av Zbomb och kanske dela på frakten. Man förlorar visst 6an i växelindikatorn (visar 1-5) men det kan jag leva med om det är enda nackdelen.
Andra såna visar 5an konstant och ger dålig tomgång.

En svårighet med 300 är att hitta en raksträcka som är lång nog för att sega sig upp sista biten när man kör 100 m/s tror jag
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top