Sketsnack/Allmänt tjöt

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Jag körde Cart utomhus i förrgår. Svinkul driftingträning!!! :yoparty

Först till 1min 45sek på Anderstorp, behövs det fler regler? Över 10 sek över banrekord så det är uppnåeligt.

Kändes trist att inte få vara med, ffa eftersom jag inte blivit speciellt mycket snabbare alls de senaste åren :( Alla kan väl få vara med?


Ja ska försöka köra någon gång på Anderstorp iår :)
 
Last edited by a moderator:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Fick hem ett paket idag. Nej inga handskar. Mycket bättre! Svettband till bromsvätskebehållarna!
Tyvärr så har jag sett fel, fick 1 i lagom storlek och 4 minis som jag nu hoppas passar till den bakre..

stylinonline_2249_1095465682.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Själv hoppas jag på under 2min på anderstorp. Vet dock inte hur långt jag har kvar dit :tummenupp
Appen du behöver heter GPS Laps och är gratis till Android. Funkar svinbra :tummenupp
LaptimesAtorp300.jpg

Var det någon som skulle jaga sekunder på anderstorp?
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=68852
Faktiskt ett riktigt bra pris. Har för mig att de låg runt 5000 kr/set över disk. Sjukt grepp i dem också. Som att montera TC nästan :D Däremot väldigt noga hur de förvarats enl Meccan. Har de förvarats kallare än +6'C förstörs de så kolla detta vid beg-köp!!! :mattias

Men jag har så jag klarar mig tror jag :hihi
DunlopsX7-500.jpg
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Bullen, du kanske borde hugga en Nuda nu när KTM köpt Husqvarna och sagt att 2013 blir sista årsmodellen på Nuda. Bör ju kunna komma över en billigt ?! :fakta

MotoGP säsongen är inte långt från första racet och är sugen som fan och spendera ett par extra slantar på Viasat bara för att kunna kolla på det. Ser ut att kunna bli intressant.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Jag hade såklart tänkt att köpa mig ett svart visir till hjälmen. Är det mörkt smoke jag ska ha då? Vill ju se så tuff ut som möjligt såklart och kunna köra i solljus. :tummenupp
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Bullen, du kanske borde hugga en Nuda nu när KTM köpt Husqvarna och sagt att 2013 blir sista årsmodellen på Nuda. Bör ju kunna komma över en billigt ?! :fakta

Den är grym men frågan är hur den är nu när man kört hottade Ktm:en lite. Tråkigt att den inte sålt mer.

Ja biddarn, dark smoke.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
blivit nån bilaffär än då ? eller du skippade den Blåa du hittade på blocket ?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Den finns kvar men är inte helrätt. Saknar drag och har vit inredning samt 'Salvage title' från USA (skada/skrotintyg). Däremot har den bara gått 6500 mil så jag kanske ska åka ner och kolla på den.
Sitter tydligen 3" Borla-system på den också och vad jag läst så orkar man inte med det bullret i längden heller... :rolleyes:
Hade varit mycket bättre med cut-outs i systemet. (öppningsbara portar för slutdämparna så det kan bullra när man vill bara)

Återkommer... ;)
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hehe ok, jaja de är ju ett större beslut så klart de ska vara perfekt.

Polaren skaffade ett sånt system till sin Camaro -67:a för att få sk. "raka rör" när han vill ha de, verkar vara smidigt. Äldre modeller till Camaron var manuella som man fick ställa själv efter man hissat upp bilen, medan dom nyare elektriska sköter man smidigt med en knapp/switch tryck/flipp.
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Vik hädan snöelände. Snön smälter på bra. Bara lite värme som fattas nu. Var tvungen att rulla ut gixxern och brumma igång så man kan dela med sig till grannarna av ljudet. Samma känsla som när man varvade moppen för nästan 20 år sedan...även det en suzuki men med ca 950cc mindre :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
En K50 kan omöljigt ha givit samma känsla av vällust som en Gixxer 1000, även om du bara var en fjunig fjortis ;)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nu har man spenderat Lördags morgonen med att kolla igenom,

TT3D - Closer to the Edge (Guy Martin, Ian Hutchinson, John McGuinness, Michael Dunlop m.fl.)

Faster - Two Wheels, 200Mph, Every man for himself. (MotoGP)

Fastest - MotoGP 2010-2011

Taggad till tusen men snö och kyla samt mer snö på väg in. :huvet got damn vinter be gone. :fakta
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top