Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Satt och funderade på de med hur de skulle vara på hojen med saltvatten körningar, såg på American Chopper för nån dag sen när om skulle rädda 9/11 cykeln när den stått under 1,5m saltvatten. Icke de roligaste.. Men då vet man... Illa, kan förstå att den behöver lite omvårdnad då. Såg bara vilka hemska fläckar ja fick på alu-ramen när man hade den på kärran förra vintern och saltet från vägen stänkte upp på den.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Namnlös.jpgsnowboard.jpg

Såhär såg det ut idag :) Printat från gopron så dålig bild och i filmen med. Behöver dock en ny snowboard :3freak:tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
På lördag tar jag med mig sambon och Leia och åker till Fivers fest i Halmstad. De har hyrt hela badhuset mellan 18-21 och brukar få vattentrycket uppskruvat i alla rutschbanor :D Därefter blir det middag på Harry's. Kan finnas platser kvar än. Föranmälan gäller. Kolla tråd i Banåkningsforumet :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fick domen på CRF:n idag, kamkedjan som är slut. Anders Wenner skulle kolla upp kostnad för en ny + arbete så får vi se. Snabb koll på Ebay säger strax under 300:- med frakt för en kamkedja. Så bör inte dra iväg för mycket.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
View attachment 373968View attachment 373969

Såhär såg det ut idag :) Printat från gopron så dålig bild och i filmen med. Behöver dock en ny snowboard :3freak:tummenupp

Hade inte någon klåfingrig jävel snott båda mina brädor förra året så hade jag hängt på nästa gång.
Nu har jag bara en och den ska helst hålla hela vintern.

Men håller man sej bara borta från bussvägarna så ligger det fortfarande ett tjockt lager snö på vägarna så man inte slipar ner hela brädan :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Fick domen på CRF:n idag, kamkedjan som är slut. Anders Wenner skulle kolla upp kostnad för en ny + arbete så får vi se. Snabb koll på Ebay säger strax under 300:- med frakt för en kamkedja. Så bör inte dra iväg för mycket.

Var jobbar Anders?
Rätt bra gubbe, köpte min första Kawasaki av han, då hette det Wenners motor vid sortergården.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Han har startat en filia till Alex Autoservice nere i Hka vid Gränna vägen, låg en annan verkstad där tidigare. Samma hus som Henrix Grafiska. De är han och Kent från Nybergs motor som driver stället, servar både Mc och Bil. :tummenupp

Kommer ihåg att jag servade min första moppe (yamaha DT50 -92) när de var Wenners motor och låg baksidan av den gamla Hydromacken i Hka som är riven numera. De är FFS 20 år sen... :hihi
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Yip. Först åkte vi runt på stora planen vid lj skolan. Sjuukt kul förutom att bilen som drar är bakhjuls driven. De va mer snö längre upp med men det högg ändå. Ska köpa ny bräda så kan man fortsätta med denna såhär ;)
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
osäker var baktärierna kom ifrån, Holland eller göteborg? men nu är jag förkyld!

I holland körde folk fortfarande hoj. I göteborg såg jag en insnöad ducce monster, livet suger lite mer
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Varför vill man brottas med 200 kg sporthoj man är rädd att vurpa på is när man kan köra billig cross med tillgängliga dubbdäck?

Inspiration...

Hittade lite mer inspiration, vilket gjorde mig taggad att ge mig ut och leka i snön, man skulle haft råd med en ball snöskoter med med tanke på snömängden ute. :yoparty

"ÄH, videon blev deletad för en liten stund sen..." Får återkomma om den kommer upp igen.
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jaha då har man äntligen rett ut kostnaden för Kamkedjebyte samt Ventilkontroll på dom olika fimorna i stan.

Wenners (Alex Autoservice Hka)

3600:-

där är kostnaden för bara packningsatsen till toppen 1600:- (aaooch) :huvet

MC Sport Arena

2500-2800:-

pris beroeende på om man väljer PROX eller Honda Org. kamkedja (800 resp 1200:)
Sen så kostade pckningsatsen 800:-

OBS!!! Priset man fick var baserat på att man plockar ner hojen så mycket som möjligt innan man lämnar in den. Alltså motorn i ett rullande chassie bara.

Absolut MX

500:-/tim för arbetet räknar 2 tim för jobbet (1000:)

Packningsatts: 539:-
Kamkedja: 640:-

Sen som storkund så får man 10% på hela sortimentet på reservdelar med mera (inte på jobbet).

Så cirkus 2000:- totalkostnad.

Så de diffar en hel del om man kollar, klart är att Absolut MX är billigast överlag, dessutom är de ingen skit dom stoppar i motorn då dom själva kör så bör dom ha koll på det.

Så var de bara MC Sport Arena som ville att man skulle plocka ner den annars lade dom på en timmes jobb till på kostnaden minst.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nä de var inte så svårt val... :hihi

Mja inte än har man itne fått ge sig på nått Wheelande, men nästa vecka så får man äntligen på vinterskruden på hojen så man kan komma ut och köra.

blev de nått körande för dig förra veckan ?

------------------------------------------------------------------------

Hittade fler leksaker på Ebay samt andra sidor, apropå Quadrocopters/Hexacopters m.m.

DIY satser är ju hyfsade i pris, sändare och mottager hittar man hyfsat billigt (från 30us$) på Hobbyking.com (beställt därifrån tidigare)

Quadrocopter

$(KGrHqVHJB8F!lZIlZbYBQe8It3+7Q~~60_12.JPG

kompletteras med en 4-kanals sändare eller mer samt batteri så är de bara att filma loss. :tummenupp

Men nu har de varit lite mycket utgifter före jul så får hålla mig nån månad om man ska handla. :hihi
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ja och i dagarna blev det klart att jag lämnar staden till förmån för kusten.
Kom in på högskolan i halmstad så i januari blir det flytt mot (lite) sydligare breddgrader.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top