Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Problemet är när man vet vad saker och ting går för så kan man inte nöja sig med de billigast för de är sällan de klass man var van vid.. Men han har trimmat på mig om att skaffa en pistol igen. Med tanke på hur mycket pengar man spenderar på annat så är de itne hela välden och skulle de krisa så får ja väl kolla upp hur de ser ut i HK igen.

Importerade en hel del AS prylar och vapen därifrån då man var aktiv, WGCShop är ett bra ställe om man vill ha nått utanför de vanliga.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jo de skulle man va sugen på med, men de kräver licens för egen del... Lite större projekt än lek på Frysen. :hihi
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De är bara att Tjöööpa Bullen... :tummenupp

Hmm 10 mil, hur tänkte han nu ? :va
För de priset tvivlar ja på sanningshalten i de påståeendet även om de är en racehoj/banhoj.

Hittade en till Ban-traktor om du nu måste vara märkes trogen ?!

KTM Ban-traktor

3728980766.jpg
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja, hur gör du? Nytt Bazzaz, ebaybevakning efter ett beg... eller en PCIII för 2500 kr?

http://www.ebay.com/itm/Kawasaki-20...93?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2ec178ae7d

Beslutsångest? Vore kaxigt med Bazzaz på Kawan, men det är rätt omfattande och dyrt om du ska ha allt jag har på min.... Hela billiga beggade kit som är lösa växer nog inte på träd. Jag fick vänta rätt länge på mitt och jag skulle tro att det köpts fler till Gixxer än Kawa på de årsmod...

QS har du redan, PC3 och bänkning stannar nog på under halva pengen. Är TC värt det?

Om jag adderar ihop ett komplett Bazzazkit Z-Fi TC + AFM (självmappning) på ebay UTAN frakt (för krångligt) och lägger på moms så blir det ca 11000 kr.
På Motomummy.com ser du ut att spara en tusing faktiskt och de har allt på ett ställe, förutsatt att de skickar hit.
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
http://femaleracingnews.com/two-wheels/leslie-porterfield-teams-up-with-bazzaz/

Snygg brud som varit och nosat på 400 km/h och satt världsrekord för tjejer :)

Leslie Porterfield :tuttar
leslie-porterfield-m-7_600x0w.jpg


Googlade Bazzaz och snubblade över detta :rolleyes:
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Så de blir Bazzazz på Kawan nu då ?
Vet inte. Har svårt att hitta ett beg. till 04/05, passar 06/07 så visst. Nytt är på gränsen till för dyrt för mej. Att jag vill ha Bazzaz är mest för TC:s skull, och förhoppningsvis kunna utveckla körningen samt mitt tekniska intresse/kunnande. AFM är inget krav, kan lika gärna tänka mej bänka den en ggn ist för att mappa själv.
Hade PC3 på förra, gick riktigt fint i motorn!
Och inga mer hk kommer göra mej snabbare på bana, mest tekniskt nörderi.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Aha, ja de är väl sant, man kan köra fort på bana även med en hoj som inte har 200+ hk...
Beslutsångest, ain't it fun. :hihi
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Oh, suget är enormt nu efter att ge sig ut och köra snö/is... Verkar som de kan bli en del isåkande i vvinter. Så nästa investering ja kikar på nu är nya dubbisar till hojen.

Nytt Maxxis bakdäck och sen kör ja cold Kutter skruvdubb på framdäcket.

maxxis back closeup.jpg

Ser ut som du får se till att få få fart på 500:an nu Kalle.. :tummenupp
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Har inga planer för detta men skulle det vara skadligt för för hojjen att köra på is? Har ju sätt några filmer på sporthojar som gör det. Vad måste man såfall göra med den om man skulle vilja köra? Förutom däck då :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Varför vill man brottas med 200 kg sporthoj man är rädd att vurpa på is när man kan köra billig cross med tillgängliga dubbdäck?

500'an är tillbaks i stålramen. Lite småplock runtomkring sen ska nya FMF-systemet och plasten på bara. Var lugn, i år ska jag köra is mer än två gånger och säsongen verkar börja bra för det. Rejält kallt länge nu.
Kommer inte att köra på saltvatten igen däremot. Fy vad stålramen såg ut nu :huvet :död
Bromsar, lager och alla nakna ytor rostiga. Bakhjulet gick inte att få runt öht :(

Inspiration:
http://www.youtube.com/watch?v=3R1fDlq-wZ0
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Om man inte har en billig cross då? ;) Ne då, bara undrade lite :) Ska nog ut snart å inviga snowboarden efter bil :tummenupp
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top