Sketsnack/Allmänt tjöt

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Om jag hade pengarna hade jag handlat DiRekCt!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=63165

Hayabusa turbo. 340 hp by Andersson. Inget kan jämföras med turbohoj
Svarta hojar med guldfälgar är inne 2012 har jag hört ;)

Måste va brutalt med turbo, men hade jag haft extra pengar skulle det bli en SST600.. Finns några till salu. Men det skulle vara för att komma från guld fälgar & svart hoj :död
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
:skrattaåt

Måste va brutalt med turbo, men hade jag haft extra pengar skulle det bli en SST600.. Finns några till salu. Men det skulle vara för att komma från guld fälgar & svart hoj :död

Hehehe har du blivit lite småkär i 600:erna ?!

Om jag hade pengarna hade jag handlat DiRekCt!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=63165

Hayabusa turbo. 340 hp by Andersson. Inget kan jämföras med turbohoj
Svarta hojar med guldfälgar är inne 2012 har jag hört ;)

Oh den var rätt snyggt gjord, inget hänge utanför kåpern, så som turboaggregat osv. Diskret och snyggt. Sen hade byggaren fixat till bakdelend som ja tycker är fulast på Busan i vanliga fall så :tummenupp för den. Turbohoj skulle vara kul att testa nån gång bara för att ha gjort de.

---------------------------------------------------------------------------------

Läges rapportering från Mr.Invalido:

Inskriven 12.34, opererades 13.30, vaknade upp på uppvaket 15.15, röntgades 16.05, rastlös till 18.30 då ja äntligen fick snacka med kirurgen och blev hemskickad med en påse morfin.

Allt gick bra och kirurgen var övernöjd med hur han fått till stiften i tummen. Ska se om ja kan få fatt på röntgen som visar före och efter.. :D Men man kunde se att tumbenet hade flytta sig 1,5 cm ur sin ord. position.

Nu är de gips i 4 veckor och sen ska man in och ta bort de samt de två stift som sitter i näven. Efter de blir de träning av handen för att få upp styrka och funktion till normalt. Han trodde inte att de skulle bli så långdraget att få den i fuktion igen innan man kunde ge sig på MC:n igen. Peppar, peppar :tummenupp

Sjukhuset's awesome gröna klänning med via knästrumpor till, nice...

IMG_0579.jpg

Paketet handen kommer befinna sig i till 7/6...

IMG_0580.jpg

Tyvärr inga heta Nurses på uppvaket eller vid operation... :tuttar :huvet
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
SexyRav3n: skulle villja prova en R6apå bana, tror jag kommer gilla det! Att man känner sej hemma på hojen från början är bara ett stort plus. Men jag vill ha kvar 10an, har mkt kvar att göra & lära med den!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nja var rätt pissed off när ja insåg att jag inte kommer få köra på ett tag, de kanske inte blir SMC i Juni men nog fasen ska jag på bana innan sommaren är över... :yoparty :tummenupp

får spana i kalendern och se om de bjuds på någon SMC kurs i närheten i Augusti istället.

--------------------------------------------------------------------------------------

Farligt att bläddra på säljes sidorna på SH, hittade en klassiker som verkade nice om man snackar old school race Gixxers.

GXR 750/1216 Harris F1

Passande 600:a åt dig goffe, den är inte Svart med guldfälgar... :hihi

SuperSport 600RR

Om jag hade pengarna hade jag handlat DiRekCt!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=63165

Hayabusa turbo. 340 hp by Andersson. Inget kan jämföras med turbohoj
Svarta hojar med guldfälgar är inne 2012 har jag hört ;)


Annars pyntar du upp liten slant till och tar den som finns i stan istället.

Turbobusa -01

442 bakhjulshästar vi 1,45 bar. :hojraket
 
Last edited:

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
YipYip,

jag har en sådan ODB2 som är på väg från china. dock har jag inte koll på om mjukvaran kan just Skoda.
påminn mig senare.

/T
 

Mats G

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Huskvarna
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMC -09
nån som har en såndär OBD läsare och kan släcka felkoder på en Skoda? Låg en rackare kvar när bilen besiktades idag och jag orkar inte tjata mej till en gratis släckning hos verkstan igen :p

Jag kan både läsa och släcka felkoder i Skodan.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
När vi är inne på felkoder så har jag en v70 som jag behöver pyssla lite med. Om någon har en såndär mackapär så pma mig.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag kan både läsa och släcka felkoder i Skodan.

Schysst. Har du lust att hjälpa mej då?

Isåfall är det bara ett fel kvar.
Den avtagbara dragkroken är fan omöjlig att låsa.
Den andra låsningen har rostat igen helt eller så är det bara jag som gör helt fel :död
 

Mats G

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Huskvarna
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMC -09
Schysst. Har du lust att hjälpa mej då?

Isåfall är det bara ett fel kvar.
Den avtagbara dragkroken är fan omöjlig att låsa.
Den andra låsningen har rostat igen helt eller så är det bara jag som gör helt fel :död

Visst, inga problem. Vi kan ta det via PM.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ni som kör 2-T cross.. vad kör ni på för olja? Vill ju ha nån riktigt bra och som luktar fint ;) Castor baserat?

Fick fatt på en bild på "the Stuff" som gäller när man kör 2-takts rässsser...
Flaskan till höger skulle de tydligen vara.

IMG_0584.jpg
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag hade liknande fel på min bil inte en skoda dock :p Felet var att ytan på hålet där dragkroken ska i på bilen hade rostat så mycket så att det inte gick att få låsning. När jag hade slipat bort ett väldigt tunt lager med rost så gick det att skjuta in dragkroken in i hålet ytterligare någon tiondels mm vilket gjorde att den låste fint då.



Schysst. Har du lust att hjälpa mej då?

Isåfall är det bara ett fel kvar.
Den avtagbara dragkroken är fan omöjlig att låsa.
Den andra låsningen har rostat igen helt eller så är det bara jag som gör helt fel :död
 

KÅTM

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Vet inte om vi har samma. Men på min octavia 2010 så behövde det böjjas o slipas lite där "armen" ska tryckas in o sedan vridas. En platt fil , massa biltema fett och blodiga knogar så va det inga problem att montera på några sekunder
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
nja kroken går på utan problem och själva armen går att låsa så kroken sitter på plats. Men tydligen är det lag på minst 2 låsningar och den sista ska vridas runt med nån "nyckel"

Det enda jag har hittat är en slags insex men det går fan inte vrida en millimeter.

Skickar med lite bilder så kanske nån kan förklara om jag bara tänker fel på hur det ska funka?

Hela armen ska ju vridas runt så kroken inte trillar ut. Det funkar utan problem.
Men sen ska den halvmåneformade piggen också kunna vridas runt på nått sätt.
IMG147.jpg

En hel del rost som ni ser.
IMG148.jpg

Den såkallade "nyckeln"
IMG149.jpg
 

KÅTM

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Precis samma princis som min krog, fast jag har en vanlig typ hänglås nyckel. Det va sista låsningen som kärvade på min med. Gick inte att trycka armen hela vägen upptäckte jag sen. Du ska förmodligen också vrida sista låsningen motsols. Allt annat verkar ju va samma som min. Hoppas det löser sig. Man kan ju bli förbannad för mindre :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Yippen: vad tror du om att borsta rent och smörja upp? På med 5.56 innan, borsta, smörj..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top