Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då inleder jag denna tråd med att jubla dels över att vi fått till denna forumsdel och sen för att de landat lite paket hemma som måste skruvas på och testas. Mycket grejer blir de... :tummenupp
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Grattis Jönköping och bra jobbat samt tack till Swedie för eget forum! :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kan bli bra detta! Hoppas det blir lika bra som min morgon, kanonväder, jobba i bar överkropp & sköljde ner frukosten med en carlsberg! Skål..
 

Nicke_72

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Tiger 800XC -13
Såg att KTM har en roadshow hos Nybergs motor i dag 2/5. Öppet till 20.
Och nej, jag jobbar inte på Nybergs :)

/Nicke
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fasen med att man ska träna i afton, annars hade man lugnt hakat på med bakhjulsåkande eller Tranemo vändan... Have fun guys, ska ladda GoPro:n så fort man kommer hem så kanske man får få ett test på den snart. Men de är ju helg igen strax så man får hoppas vädret håller i sig.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Våren är hääääär! Så jäkla gott väder!!! Att kunna sitta ute och mecka efter att ha skrotat i källaren hela vintern är underbart!! Den fantastiska början på säsongen 2012 håller i sig.

Det är inte ofta man ger glädjetjut i hjälmen under färd efter 25 år på hoj men idag gjorde jag det när 500-monstret kom upp i en riktigt lång powerwheelie på fyrans växel över ett krön.
Sjukt kul att tukta den ner över Sandseryd och Kråkebo :rock
Borde kanske ha haft GoPron på hjälmen men film kan inte förmedla hur framhjulet lättar och styret ruskar på sig på rent gaspådrag på alla växlar eller vibrationerna och ljudet ur 500cc tvåtakt.
Det måste upplevas! And all you bastards are lucky to know me ;)
 

Bifogat

  • CR500AF99-02crf450-ute.jpg
    CR500AF99-02crf450-ute.jpg
    196.1 KB · Visningar: 330

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kalle har du grejer så du kan lufta bromsarna på Gixxern ?! Galfer beläggen damp ner idag i lådan så tänkte få på dom så snart som möjligt men verktyget jag köpte på Ebay dyker inte hem än på ett tag, antar att de alltid är bra att lufta de om man grejerna med systemet ?! :va
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Lagat bakbromsen K-Man? Kände samma glädje igår kväll när stående wheelies börjar ordna upp sej! Säger som Leia; Hell yeah!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då kan de vara läge att byta vätska i år då, vet inte när de gjordes senast så lika bra att passa på när man ändå är igång med bromsarna. Aha så enkel utrustning.. :D Ja då vet du hur/var man gör de så de blir rätt.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Trä på 8 mm ringnyckel på luftningsnippeln och därefter en slang som passar.

Öppna behållaren och luftningsnippeln. Pumpa ur vätskan med handtaget och fyll på vartefter det sjunker. När det kommer ljus vätska (isf mörkbrun) ur båda oken (lufta ett i taget) så är vätskan bytt. Stäng då nippeln. Krångligare än så behöver det inte vara.

Vill du att jag gör det åt dig så kom över med en liten flaska vätska bara så... kanske ta med en radialpump och stålomspunnet samtidigt? :)
Köp DOT 4! inte DOT 5.1 för den måste bytas flera ggr per år eftersom den drar åt sig vatten fortare.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
aha då ska vi se vad vi kan gör åt de... Stålomspunnet har man redan men de är väl radialpumpen då... :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Oooohhh... sux 2 be u... Suckade och pustade på jobbet med men ja fick ju betalt samt att jag blev frisläppt vid 16.00

Passade på och fynda ett par freeride braller på Nybergs på deras KTM jippo, 200:- för ett par Shift Squadron Pants. Kan passa bra om man ska ut och leka lite med Gixxern så väl som CRF:n, kompletteras med knä och höft skydd.

brallor.jpg

Sen så ligger kameran på ladd med för att testas i afton eller i morgon. :banana

GoPro.jpg
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Så jäkla bra!! Jag sticker förbi nybergs imorgon efter jobbet. Sugen på en scala rider
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Vi Vaggerydspöjka var på Nybergs en sväng idag med, jag passade på att testa RC8an en sväng..
Vet inte var det var men jag hittade inte riktigt det goa om jag skall vara helt ärlig men kul var det, dock lite svår slangad :va

Braaap braap..
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Va det en sväng som i 15 meter? Eller höll den hela rundan den här gången?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top