Bankörningar

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
du hade inte varit långsammast på banan. Var ju några därute som knappt hade styrfart och med tanke på alla vurpor så var det dyra varv i kväll :-(

Får väll vara med och leka nästa gång då, kanske hinner klämma in en SMC kurs innan det. Det såg ju ut som om det gick ganska långsamt för några, men antar att det är en annan sak när man är nere på banan själv. :tungan
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Jao vad är det för tempo på en sån kväll?

Är det ett gäng som kör ala SMC steg 1 kurs så man inte blir helt sönder körd?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja det var två hojar som körde långsammare än SMC lugn steg 1, men å andra sidan fastnade det en massa hojar bakom dessa två och skapade lite dåliga situationer eftersom många inte vågar köra om överallt.
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Okaj, ja men då kan man ju vara med utan dåligt samvete =) jag lär haka nästa körning, fett kul.
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Nu blir det att ladda upp inför 2013 då ska det pangas ordentligt!!!
 

cbr929rr-aw

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2010
Ort
Sävsjö
Hoj
Honda CBR929RR, KTM 250 EXC F
Måste bara fylla på med lite synpunkter (med risk för att bli idiotförklarad) med tanke på hastighet och långsamma åkare.
Jag som är väldigt novis och gör väldigt få omkörningar på A-torp känner att en del av de snabba åkarna "skiter i" vilken typ av omkörningar det görs. OBS! Jag förstår att med erfarenhet, vana och fart i kroppen känns väl inte omkörningarn "vilda" för er, MEN för mig som är nybörjare blir det väl tight ibland.
Det jag efterfrågar är lite mer avstånd i sidled vid omkörningar, ni som verkligen kan detta med bana behöver ju inte slicka mina sidokåpor. Tänk er in i situationen för den som blir omkörd, nybörjare och en superraket 30 cm från armbågen!!!
Sen håller jag med K-man, det var många vurpor i Anderstorp i tisdags!
Väl mött nästa år!
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Måste bara fylla på med lite synpunkter (med risk för att bli idiotförklarad) med tanke på hastighet och långsamma åkare.
Jag som är väldigt novis och gör väldigt få omkörningar på A-torp känner att en del av de snabba åkarna "skiter i" vilken typ av omkörningar det görs. OBS! Jag förstår att med erfarenhet, vana och fart i kroppen känns väl inte omkörningarn "vilda" för er, MEN för mig som är nybörjare blir det väl tight ibland.
Det jag efterfrågar är lite mer avstånd i sidled vid omkörningar, ni som verkligen kan detta med bana behöver ju inte slicka mina sidokåpor. Tänk er in i situationen för den som blir omkörd, nybörjare och en superraket 30 cm från armbågen!!!
Sen håller jag med K-man, det var många vurpor i Anderstorp i tisdags!
Väl mött nästa år!

Kan ju vara så att Fivers kvällskörningar inte är bästa nybörjarstället att köra bana på.
SMC har ju fina kurser som kanske lämpar sig till dem med mindre erfarenhet samt att där finns många bra instruktörer som hjälper dig med allt!

Men visst finns det beteende hos vissa på banan som kanske inte lämpar sig där heller.
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Sugna på att dra ihop ett gäng för nästa Fiver ? Det är ju nästa Tisdag på Anderstorp.

Jag är toksyyygen!
 

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Ort
jönköping
Hoj
cbr 954 -03
Sugna på att dra ihop ett gäng för nästa Fiver ? Det är ju nästa Tisdag på Anderstorp.

Jag är toksyyygen!

Om allt går som det ska med vädret o frugans jobb så tänkte jag o en annan polare åka, han kör ojag fotar. Jag tänkte också lånasläp på jobbet så det kan finnas plats för en till hoj .
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Sambon slutar jobbet kl 16. Blir tajt att hinna ner som vanligt... men är vädret bra så kanske. Borde byta framdäck till dess isf. Det som sitter på är inte roligt längre. Har man provat D211 GP Racer är det surt att köra bana med gatdäck igen :D

Vädret den 28:e ser ut att bli toppen enl klart.se iaf :)
 
Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Om allt går som det ska med vädret o frugans jobb så tänkte jag o en annan polare åka, han kör ojag fotar. Jag tänkte också lånasläp på jobbet så det kan finnas plats för en till hoj .

Nice!

Hade tänkt köra hojjen dit annars, men kärra tackar jag ju inte nej till =)

Vi får se helt enkelt!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Om ni som åker kärra ner har möjlighet att ta med en jeepdunk med 95-98 oktanigt så skulle det uppskattas. Det brukar kunna gå åt en hel del soppa där om det inte blir rödflaggat så mycket och om ni tar med så slipper jag tanka i A-torp på väg ner :)
 

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Ort
jönköping
Hoj
cbr 954 -03
Om ni som åker kärra ner har möjlighet att ta med en jeepdunk med 95-98 oktanigt så skulle det uppskattas. Det brukar kunna gå åt en hel del soppa där om det inte blir rödflaggat så mycket och om ni tar med så slipper jag tanka i A-torp på väg ner :)

Jaddå, vi kan ju fylla bilen med om det e nåt mer som behöver tas med.
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Man kanske skulle försöka få ihop ett stort gäng å dra till Tjeckien lr liknande i vår :)
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Finns det ingen bana, stor eller go-kart, som man kan hyra en lördag eller söndag för att köra på om man är ett gäng?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top