Sidan 20 av 23 FörstaFörsta ... 14151617181920212223 SistaSista
Resultat 381 till 400 av 441

Ämne: Bankörningar

Medlem HDSashs avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Hoj
    zx6r
    Citat Ursprungligen postat av Goffe Visa inlägg
    Ojojoj!!! Det skulle nog kunna vara något! Finns det några här som är intresserade?!

Med lem Goffens avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    R1 2016 R6 2007
    värdelöst att ha bandag mitt i veckan... =(
    Yamaha det enda Retta!
    Stolt finvädersåkare!
    PickenOutlaws
    www.garaget.org/Goffen
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...et-bilder-quot

Störst går först Biddarns avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ktm Exc500
    Otto - aprilia dagarna på Sviestad, ngn mer som ska dit? Augusti för min del.

http://www.sporthoj.com/forum/showth...son-Motorsport
    Jag får köra där med min hoj också Är nog sugen att hänga på. Kan kolla på det längre fram
    Jag kom, jag såg, jag stegrade

Psychosocial Goffes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13

Medlem HDSashs avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Hoj
    zx6r
    Citat Ursprungligen postat av Goffen Visa inlägg
    värdelöst att ha bandag mitt i veckan... =(
    Värdelöst indeed, jag får handskas med dessa två dagar imorgon med chefen Men samtidigt får man vinkla på det, kanske färre deltagare samt mer kvalitetstid för mer inlärning (vilket jag inriktar mig på)

Härligt med fler tips! Nu blev detta svårt!

Medlem R1Lillens avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R1-98 polka som ny,R1-15
    Några som åker till Gotland ring med actionpics?
    TEAM JNILSSON ROADRACING

Medlem HDSashs avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Hoj
    zx6r
    Jag har funderat på Anderstorp med actionpics, däremot någon som ska rejsa på Anderstorp Raceway med danskarna till helgen?

http://team-trackday.com/index.php/e...etail?Itemid=0

Vädret ser ut att bli sämre på fredagen med dystert regn, lördag lite molning med chans till regn & söndag lite molning, kanske finns en möjlighet på söndagen eller någon annan dag om väderrapporten uppdateras.

http://www.klart.se/v%C3%A4der-anderstorp.html

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj

Bankörningar

Jesper Hubner körde 1:11 på Gelleråsen med en Kawasaki ER6! Snabb kille..

Med lem Goffens avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    R1 2016 R6 2007
    5dagar kvar till gotlandring och 3dagars bus !
    Yamaha det enda Retta!
    Stolt finvädersåkare!
    PickenOutlaws
    www.garaget.org/Goffen
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...et-bilder-quot

Medlem MetalMachines avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Hoj
    Yamaha Fz1 N - 08 / Honda CRF 250 -11/ KTM 660-06
    Hur fungerar det med bandag ? ska man bara boka en tid/dag som finns och åka dit. hur fungerar det om man är helt ny och kanske vill gå någon kurs i bankörning ? eller är det bara att gasa på egen hand ? åker man ett gäng från forumet eller åker man bara dig själv och får se vem som är där ? men som sagt skulle vara kul att pröva.
    Live Free Or Die

11. 2014-06-05, 11:00

Medlem Danne_Smedjans avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Hoj
    RSV 1000 Factory -04
    Citat Ursprungligen postat av MetalMachine Visa inlägg
    Hur fungerar det med bandag ? ska man bara boka en tid/dag som finns och åka dit. hur fungerar det om man är helt ny och kanske vill gå någon kurs i bankörning ? eller är det bara att gasa på egen hand ? åker man ett gäng från forumet eller åker man bara dig själv och får se vem som är där ? men som sagt skulle vara kul att pröva.
    Det absolut bästa är att gå några kurser med SMC först, fördelat på 4stk steg, som är guld värt!
    Kika in på; http://www.svmc.se/school/
    Där får du körning blandat med teori, helt suveränt! Krav på körkort, hojen ska vara besiktigad, försäkrad och påställd. Krav på utrustning, skinnställ alt gore-tex, handskar, hjälm, stövlar och ryggplatta är minimum.

Jag har inte kört några "vanliga" bandagar än, men har gått några kurser med SMC, och nu känner jag mig såpass varm i kläderna att jag "vågar" boka bandagar som inte är så uppstyrda som SMC;s.

Iväg och boka med dig nu!

Medlem MetalMachines avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Hoj
    Yamaha Fz1 N - 08 / Honda CRF 250 -11/ KTM 660-06
    Ok då hajar jag lite mer tack för infon. Ska kolla på smc kurserna.
    Live Free Or Die

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    15/8 Sviestad - Otto/Apriliadagen. Har en plats till salu, är iväg på jobb då. Inget krav att köra Aprilia. Ord pris 1200kr. Köp min plats för 1000kr/heldag.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj

Bankörningar

Citat Ursprungligen postat av MetalMachine Visa inlägg
    Det är bara att boka och åka dit. Det finns olika grupper för olika hastigheter (oftast uppdelat i 3 grupper; inte jättesnabbt, medelsnabbt och jättesnabba gruppen)
    Föråkare/instruktör finns, bara att be om hjälp, tips mm. Dem är där för dej.
    Ibland åker man flera st, ibland själv. Är man inte alltför socialt obegåvad så är det inga problem att finna folk att prata med på plats.
    Man kan boka utan att ha kört med SMC, går hur fint som helst. (därmed inte sagt att SMC är dåligt/onödigt, bara inget måste för att köra en bandag)

Boka bara och kör! Ta gärna bil/kärra dit och hem, det är skönt att sitta i en bekväm bil efter en dag på banan och det händer att vissa kör omkull. Oftast blir det mindre skador än ute i trafiken, nya träd, mötande trafik mm i vägen.
    Senast redigerat av Goffe den 2014-06-07 klockan 22:17.

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ktm Exc500
    Blir tyvärr ingen Gelleråsen för min del den 1 juli.. Har ändrat sig massvis i sommar med jobb så får hoppa det tyvärr..
    Zuperbullen aka e.bulén har första tjing på den platsen och han kommer med svar nu i veckan. Blir det inget för hans del så vet ni att det finns. Det är Sandfållan som anordnar körning. 1400kr har jag betalat för körning + depåbox, mat ingår. Platsen är din för 1000kr

http://www.sporthoj.com/forum/showth...sen&highlight=

Sweden By Wicked wicknertzs avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Ktm 690 på ANAboLa!
    15/8 Sviestad - Otto/Apriliadagen. Har en plats till salu, är iväg på jobb då. Inget krav att köra Aprilia. Ord pris 1200kr. Köp min plats för 1000kr/heldag.
    Jag kan vara spekulant på den om du har den kvar?!
    Vilken grupp?
    Senast redigerat av wicknertz den 2014-06-12 klockan 11:47.
    Fri Fart...är det för mycket att begära...?

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ktm Exc500
    Idag byttes det drev, bromsbelägg och oljor + filter. Imorgon återstår det att plocka bort lampan och montera styrdämparen igen, åka och tvätta å putsa. Sen tror jag att iallafall denna hojen är redo för Gelleråsen på Tisdag

Klicka på bilden för en större version

Namn:	20140626_162441.jpg
Visningar:	148
Storlek:	271,5 KB
Id:	408122

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Vilka åker till G.åsen/sandfållan 1/7?

Biddarn
    Rav3n
    Jag

Någon mer?
    Senast redigerat av Goffe den 2014-06-29 klockan 10:52.

No pain, No gain... Rav3ns avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Hoj
    Aprilia V4R Tuono APRC -2011
    Då var även Apan redo för Gelleråsen på Tisdag, fjädringsinställning och byte av bromsvätskan (motul 660) igår, hojen tvättad, rengjord kedja, spänt upp den samt smort den igen, nu bör hojen vara fit for fight.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Apan1.jpg
Visningar:	110
Storlek:	175,7 KB
Id:	408292
    Not Arrogant Just Better

No pain, No gain... Rav3ns avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Hoj
    Aprilia V4R Tuono APRC -2011
    eftersom de varit serverbyte på SH så försvan senaste dygnet poster, så här är den igen.

Då var man tillbaka på jobbet igen efter en heldag 9.00-17.00 på Gälleråsen igår med väldigt varierat väder men mestadels blött.

Måste säga att ja trodde de skulle vara bra mycket tråkigare när de var blött och regnade, men satan va kul de var med, tur man har TC på Apan, den flashade på som bäst lite överallt men såg väl till att hålla mig uppe och på banan.

Var uppdelade i 3 grupper (långsam, medel, race) á 20 min och vi i långsam började varje timme, trodde mitt eget tempo skulle vara mycket långsammare än de var med tanke på regnet men trevande så märkte man att man har rätt mycket grepp även när de är blött och regnar (även om man inte kör någon racefart).

första passet fick man börja med en relativt torr bana och de var ännu roligare, fick även avsluta på en torr bana, där emellan var de blandad valör av blött med och utan regn samt med och utan sol.

Trodde tempot skulle vara lite högre i långsam än den var, för de gick inte fort för de som körde i den gruppen, så konstaterade snabbt att man inte ens i närheten långsammast. Hade troligen funkat bra i medelgruppen med för oss. Dessutom hade vi som regel i långsam grupp att vi inte fick köra om folk in i kurvor utan bara ut ur dessa och på rakorna.

Efter lunch så slog dom ihop medelgruppen med långsam gruppen då de var bara 4 deltagare i medel så tror vi blev 10 totalt och då ökades körtiden till 30 min istället efter som de delades mellan oss och raceklassen (licensförare)

Fick väldigt mycket bantid den dagen, 3x20 samt 4x30, var helt slut när vi väl lastat upp och gett oss iväg hem, men fruktansvärt nöjd trotts vädret, hade troligen varit ännu roligare om de varit torrt hela tiden.

konstaterade i morse att man troligen inte kommer njuta av att köra runt på gatan längre lika mycket utan måste ge sig ut på bana igen snart. Nu måste man bara börja jobba på spårvals känslan och hittat tempot, målen man satte upp infriade man ju på den första "riktiga" bandagen.

* Hålla sig på banan (inte krasha)
    * Inte vara långsammast
    * Ha roligt

Så detta kommer garanterat göras om fler ggr nu när man har fått mersmak.

Kommer säkerligen lite bilder och filmer på dagen senare...
    Not Arrogant Just Better

Sidan 20 av 23 FörstaFörsta ... 14151617181920212223 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Rent estetiskt föredrar jag helt klart R och RS före GS. Verkar inte lika lätta att hitta inom budget dock. R pre 2015 har jag svårt för. För försöka hitta n [...]

Komponenten
Vill du annonsera ovan? Klicka här