Förslag till passande trådar för forumet ?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tänkte att ni som kommer hänga här kan väl komma med lite förslag på vad för sticky's vi skapa i våra forums del.

Goffe tog ju tag i körnings tråden, allmänt snack får väl ersätta vår tidigare tråd under träffar ?

Vad mer ?! :va
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Bankörningar - där vi skriver datum tid och plats på de körningar vi själva tänker åka till. Kalender finns redan i forumet men det kan vara kul att se vilka man kan komma att träffa eller bli omkörd av :)

Sketasnack (eller vad det kan heta på småländska) - Allt blaj som jag och andra skriver

Filmer/bilder ?

dessa måste ju inte vara stickys. Har man huvudkategorier så kommer de ju finnas högt upp i gruppen ändå


R.I.P Jönköpingstråden. Lite vemodigt att den är låst nu, men den kan nog bli jäkligt bra med ett Jönköpings-forum. Hoppas på fler deltagare nu tack vare detta :tummenupp
 
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Samåkning kan väl vara samåkning och inget annat så kan man ju ha en OT tråd för annat?
Film och goeklipp tråd kanske nu när fler skaffar kameror mm..

Edit.. Blev lite kopia av det K-man skrev, fick lite i mellan :D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
R.I.P Jönköpingstråden. Lite vemodigt att den är låst nu, men den kan nog bli jäkligt bra med ett Jönköpings-forum. Hoppas på fler deltagare nu tack vare detta :tummenupp

Jepp för er som varit med längre än en själv så är de kanske än mer vemodigt, dock finns minnena kvar här så blir man nostalgisk kan man alltid ta sig ett par återblickar. :yoparty
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Filmer - bilder?
Allt vi filmar & fotar kanske är mer för oss. Det som blir riktigt bra delas på riktiga filmer/bilder?

Bandagsdel.

Som K-Man sagt redan..
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja gruppkörnings sticky som innehåller "bomba satan" och "först fram vinner !!" det borde räcka!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Räcker det inte med vanliga snacktråden? Funkade för Madass :)
Har ju iof varit förvånansvärt många hojar som behövt fixas på sistone men förhoppningsvis fortsätter inte trenden.

Vill man ha många lösningsförslag finns ju ändå hjälpforumet / Teknik- och mekhörnan.
 

joggeboy

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
XT1200Z
Satt lite och funderade på en tråd som handlar om varningar på våra vägar i kommunen
tex om någon favvo väg är dålig efter vintern, mycket grus i någon kurva eller om det har lags på oljegrus osv.
Alltså en allmän varning så kanske man kan förhindra en ev olycka :3freak.
En liten tanke från mig :hej
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Skriv det i körningar-tråden isf. Grus ligger inte kvar särskilt länge, tjälskott går bort och hairy haffa åker hem rätt tidigt.
Men visst, är det nåt extremt på gång så starta en tråd då vettja :tummenupp
 

joggeboy

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
XT1200Z
Tänkte att om en sådan här tråd finns så är det lätt och smidigt att lägga ett inlägg. Tex om man är ute och kör och upptäcker olja, grus eller vad det kan vara just för stunden så är det smidigt att ta upp sin smartphone och lägga ett inlägg just i den specifika tråden.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Bra idé, och jag börjar gilla idén på ett teknik/mek/hjälp del, mkt för att det blir mkt annat snack i s-tråden.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag som kollar Jkpg-forumet ofta via Tapatalk tycker att det är lite synd att vissa trådar är stickies. Sticky-trådar ligger bakom en egen flik i Tapatalk och nya inlägg kan missas. Dessa trådar kommer heller inte upp när man trycker på 'Visa Svar'

Behöver de verkligen vara sticky? Överväg gärna om vi kan un-stick dem :) Används de frekvent så kommer de ju ligga högt ändå och just nu har vi så få trådar att alla syns på en sida ju.
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Är bara att starta trådarna om alla tycker dom är en bra ide.
I'll give Both my thumbs up :tummenupp

Funderade även på att få till en snacktråd om körningarna så kan man hålla körning tråden till tid och plats samt om de blir av eller ej, så kan man ta övrig diskussion om och kring körningen i den andra tråden ?!
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Det borde finnas en tråd där man kan skriva upp roliga vägar man hittat i Jönköpingsregionen. Jag skulle uppskatta det iallafall då jag inte hittar så bra här i trakterna, speciellt inte de roliga snirkliga vägarna. Om det nu finns sådana:confused:
 

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640
Det borde finnas en tråd där man kan skriva upp roliga vägar man hittat i Jönköpingsregionen. Jag skulle uppskatta det iallafall då jag inte hittar så bra här i trakterna, speciellt inte de roliga snirkliga vägarna. Om det nu finns sådana:confused:

Kman har lagt upp bilder på vägar på första sidan i köratråden. Så det finns lite där redan.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top