Körning - tid & plats

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hökensås-Hjo söndag efter kl 15

På söndag strax efter 15 tar jag hojen över Hökensås-Tidaholm och upp til Hjo på småvägarna. Ska möta familjen i Hjo för en fika eller mat. Sällskap på vägen upp skulle vara trevligt

Det blir 'K-man tempo' eller därikring :tummenupp

Provar nya leksaken Checkmytour och har gjort en körning som mina vänners vänner kan se
http://www.checkmytour.net/event/181
 
Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
På söndag strax efter 15 tar jag hojen över Hökensås-Tidaholm och upp til Hjo på småvägarna. Ska möta familjen i Hjo för en fika eller så. Sällskap på vägen upp skulle vara trevligt

Det blir 'K-man tempo' eller därikring :tummenupp

Tror jag är klar med jobbet då, jag hakar, så får jag pressa som en gud i guess :brynad:brynad
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
får se hur min planering för helgen ser ut men är sugen att haka på. Så skriver med mig som ev. Men som vanligt dyker man inte upp så är de bara att åka. :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hökensås - Tidaholm på söndag låter inte fel.

Har min hoj (och MC-utrustning) parkerad i Habo, så hakar gärna på ledet där :tummenupp
Ställer mig vid Habo Rör kring 15:40. Misstänker att polaren med ny hoj och nytt MC-kort gärna hakar på med :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ställer mig vid Habo Rör kring 15:40. Misstänker att polaren med ny hoj och nytt MC-kort gärna hakar på med :)
Jag vet inte var det ligger och det kan hända att vi kommer ut på lilla genvägen från Habo kyrka. Bättre om ni står vid infarten till Brogårdsand i början av Hökensåsvägen. Där kan ni inte missa oss.

Från Habo till Hjo är det ca 7 mil och eftersom jag ska möta familjen i Hjo kommer jag inte ha tid att vänta på någon som kör max 100 km/h. No offense, ok?
De med tempo väntar jag gärna på lite men jag kan inte stå nån längre stund i alla korsningar. I'm just saying... om man är ny på hoj så är mina körningar inte lämpliga, men är han mini-Rossi så är det givetvis inget problem.
 
Last edited:

Mastodon

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
Gixxer 1000 k4 Streetfighter, CBR 929 RR Streetfighter
Kul att träffa er i Gränna, synd att jag inte var med på första delen av turen :)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Yes box, inga problem/no offense :)

Han meskör inte i 100 km/h, men det tar ju i ärlighetens namn mer än en sommar att lära sig hur mycket man kan luta m.m. i kurvor - Vi får se hur vi gör på söndag, du/ni behöver självklart inte stå och vänta på oss.
Dyker vi upp så ställer vi oss i början av Hökensås-vägen

Onödig info: Habo Rör ligger på Kyrkvägen, precis vid sista korsningen innan man passerar Golf-driving rangen som finns där och kör ut mot Mullsjö. Now you know :tungan ;)
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
På söndag strax efter 15 tar jag hojen över Hökensås-Tidaholm och upp til Hjo på småvägarna. Ska möta familjen i Hjo för en fika eller mat. Sällskap på vägen upp skulle vara trevligt

Det blir 'K-man tempo' eller därikring :tummenupp

Provar nya leksaken Checkmytour och har gjort en körning som mina vänners vänner kan se
http://www.checkmytour.net/event/181

Passade på att haka på hökensås-rundan. Såg i appen att ni var på G över habo k:a. Hörde er när ni kom ut på mullsjö-vägen :tummenupp. Bor typ 1km från brogårdsand så det är bara att hojta till om det blir fler rundor. Gott att komma ut och lufta sig och hojen idag med.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Idag (måndag) kommer jag vara ute och åka en hel del. Om någon vill möta upp så finns jag på 0707444099. Kommer troligtvis ha ena luren i så jag hör om det ringer, men skicka ett sms först så kan jag slå en pling när jag stannat hojen.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag tänkte ta en sväng och spana in handelsbodens rea på torsdag. den som råkar vara ledig då är välkommen att följa med. lämnar väl stan vid 12 tiden tänkte jag.
Inget racer tempo utan mer en stilla tur iaf dit. hem kör jag nog motorvägen beroende på vad klockan är.
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Tja på er.
Kollar intress för en tur till Vadstena ikväll.
Runt 16-17 kanske.
Kommer ev vara med någon custom, så tempot blir väl inte k-man
Style :)
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Tja på er.
Kollar intress för en tur till Vadstena ikväll.
Runt 16-17 kanske.
Kommer ev vara med någon custom, så tempot blir väl inte k-man
Style :)

Låter inte helt fel, ska kolla upp om jag kan då. Ni kan väll skriva här när ni har en mer exakt tid?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top