Körning - tid & plats

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Just nu hojlös!
Kanske Kommer åka med skjuts och då går det inte razerfart. Väntar på tid och plats så får vi se :)
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Någon som ska ut och gasa lite ikväll och inte har åkt än?
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Halå schnöggningar.

Tänkte dra ut till mitt garage på Söndag vid 12 tiden ( bankeryd ). Finns utrymme för all möjlig mek där, har inte så man kan slänga upp bakvagnen ännu dock. Gott om plats, mycket utrymme precis utanför där man kan tvätta hojjarna, sitta och grilla, vad som.

Om några är sugna så är det bara att haka på å tvätta hojjen, tjao eller om ni behöver fixa något shit :) åker från Preem här vid konsum Kristinedal vid 12:00 iaf.

ps: om någon har lite bromsvätska över så får ni gärna ta med ;D tänkte lufta igenom hela min frambroms och få den fräsh å fin, tröttnar på att den inte går tillbaka som den skall.

ps2: min mazda mx3 med bytt motorn står där ute och myser oxå ;D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tja är de inget annat på planeringen på söndag så kanske man hakar ut en sväng och kikar... :tummenupp
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Körning Söndag 19/8 med avfärd 11:00

Då jag upplever att besöksfrekvensen i "Körnings"-tråden varierar rätt kraftigt så gör jag nu ett försök här.

Samling: Mascot Motor i Nässjö
Tid: 11:00
Färdväg: Kom med förslag, annars blir det upptäcktsfärd mot något mål. Oskarshamn ska vara fint när det är bra väder(vilket det utlovas på söndag) har jag hört. Troligtvis så slänger jag upp iPaden på tanken så att man kan köra lite på måfå och ändå komma rätt... förhoppningsvis ;)

Ni som bor på västra sidan kan ju ta och göra gemensam färd till Mascot, med avfärd från Shell Torpa vid 10:30.

Jag kan ju även tillägga att det inte blir något motorvägsbombande, utan mindre och kurviga vägar är målet med denna körning.
 
Last edited:

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Ingen mera än jag som skall alldeles strax ska ut o hoja?! Plinga isf 0704276067 lämnar Eksjö mot jkpg är nog tanken sen är ja flexibel!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Eftersom vissa följer trådarna på forumet via Tapatalk (mobila enheter) så syns inte dom "viktiga trådarna så bra så gör ja om denna tråd till "icke-viktig" i hopp om att fler ser att de är dags för körningar.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då jag upplever att besöksfrekvensen i "Körnings"-tråden varierar rätt kraftigt...

Har gjort om "Viktig" posten för Körnings delen så de kansek ökar trafiken där då de är många som kör med tapatalk och inte ser nya poster på "viktiga" trådarna, dock så håller vi åknings poster till åkningstråden så de inte blir en hel mängd med åknings poster på första sidan "bara för att..." :fakta
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Då jag upplever att besöksfrekvensen i "Körnings"-tråden varierar rätt kraftigt så gör jag nu ett försök här.

Samling: Mascot Motor i Nässjö
Tid: 11:00
Färdväg: Kom med förslag, annars blir det upptäcktsfärd mot något mål. Oskarshamn ska vara fint när det är bra väder(vilket det utlovas på söndag) har jag hört. Troligtvis så slänger jag upp iPaden på tanken så att man kan köra lite på måfå och ändå komma rätt... förhoppningsvis ;)

Ni som bor på västra sidan kan ju ta och göra gemensam färd till Mascot, med avfärd från Shell Torpa vid 10:30.

Jag kan ju även tillägga att det inte blir något motorvägsbombande, utan mindre och kurviga vägar är målet med denna körning.

JAG ÄR PÅ :) Står fulltankad och klar där nere vid 11 tiden på söndag
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Då jag upplever att besöksfrekvensen i "Körnings"-tråden varierar rätt kraftigt så gör jag nu ett försök här.

Samling: Mascot Motor i Nässjö
Tid: 11:00
Färdväg: Kom med förslag, annars blir det upptäcktsfärd mot något mål. Oskarshamn ska vara fint när det är bra väder(vilket det utlovas på söndag) har jag hört. Troligtvis så slänger jag upp iPaden på tanken så att man kan köra lite på måfå och ändå komma rätt... förhoppningsvis ;)

Ni som bor på västra sidan kan ju ta och göra gemensam färd till Mascot, med avfärd från Shell Torpa vid 10:30.

Jag kan ju även tillägga att det inte blir något motorvägsbombande, utan mindre och kurviga vägar är målet med denna körning.

Jag ansluter till KTM maffian om vädret verkar bli ok! :)
Dr.Finkel här på forumet var sugen på att joina på sin Superduk med.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Massa orange KTM'er... vågar man joina med en blå Triumph? :tungan ;) (a.ka. jag joinar gärna, Torpa Shell 10.30)

leritus: Om du är kvar efter att ovanstående runda är genomförd så kommer jag gärna förbi, grilla och käka kanske? (Jag har min hoj stående i ett garage i Habo så kommer glida igenom B-ryd i vilket fall som, so no pressure, adress till ditt MC-palats? :))
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Verkar som om det kan bli några :)
Försöker få med mig lite sporthojar/streetfighters härifrån "stan" med :)
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Massa orange KTM'er... vågar man joina med en blå Triumph? :tungan ;) (a.ka. jag joinar gärna, Torpa Shell 10.30)

leritus: Om du är kvar efter att ovanstående runda är genomförd så kommer jag gärna förbi, grilla och käka kanske? (Jag har min hoj stående i ett garage i Habo så kommer glida igenom B-ryd i vilket fall som, so no pressure, adress till ditt MC-palats? :))

Ligger bakom Sportlife i bankeryd =)

Är väl där till 15ish iaf så får vi se =) 0725 09 69 88
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Gött, det verkar som att vi blir några stycken :) Finns det några önskemål på rutter?
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Inget önskemål men kan lite av vägarna där bortåt ifall det skulle behöva. Dock skulle jag nästa säga att mot västervik är det roligare vägar.. dock lite beroende på hur kräsen man är på asfalt. Men som du skrev en "padda" så hittar man ju lätt roliga vägar garanterat! Fan det är ju så jag hoppas att det inte blir nått rajtantajtan imorn! *S*
 

joggeboy

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
XT1200Z
Då jag upplever att besöksfrekvensen i "Körnings"-tråden varierar rätt kraftigt så gör jag nu ett försök här.

Samling: Mascot Motor i Nässjö
Tid: 11:00
Färdväg: Kom med förslag, annars blir det upptäcktsfärd mot något mål. Oskarshamn ska vara fint när det är bra väder(vilket det utlovas på söndag) har jag hört. Troligtvis så slänger jag upp iPaden på tanken så att man kan köra lite på måfå och ändå komma rätt... förhoppningsvis ;)

Ni som bor på västra sidan kan ju ta och göra gemensam färd till Mascot, med avfärd från Shell Torpa vid 10:30.

Jag kan ju även tillägga att det inte blir något motorvägsbombande, utan mindre och kurviga vägar är målet med denna körning.

Hmmm låter mycket intressant :rolleyes: kommer nog att haka på med mina polare om nu massa jappsar är välkomna :hej
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top