Africa Twin

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Aahh!
Letat efter en tråd om denna skapelse.
Nu finns den!:tummenupp
Se om det kommer nåra matnyttiga tips bara..:)

Kastar in en bild på min oxå!

bild 1.jpg
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Du har den snabba färgen ser jag icko:)
Vilka däck har du på din Africa på bilden?
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Den här vyn hoppas man få se mycket i sommar:) ska bara fixa hastighetsvisning i trippmätaren.
 

Bifogat

  • g001.jpg
    g001.jpg
    69.4 KB · Visningar: 463

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Oj då, en XRV750 tråd ;) Min första hoj var en -90'ans AT, tror precis den gått 10k mil när jag sålde den, 2500 av dom var min ;) Bra hoj, gick aldrig sönder och när man drevade om den så man fick ner varven så kunde man åka på långa ställ ;)
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Trevlig tråd.
Efter en liten påhälsning på en Lastbil förra sommaren med min DR650 så är det nu dags för en ny hoj o då är jag nu på jakt efter en @ men det är lite glest på begagnatfronten just nu.
Vet ni någon till salu så hojta till. Nyare än -96 ska det vara i så fall.
Står i valet o kvalet mellan AT och KTM 990 adventure men afrikas tvilling verkar som ett bättre o så klart billigare val.
Och se nu till att tråden växer :):tummenupp
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Då var den köpt :) En -03 blev det. som levereras om nån vecka förhoppningsvis.
Brölburk beställt från Ebay o ny "äventyrshjälm" beställt från FC-moto. Nu ska långresorna planeras, Trollstigen norge eller neråt Europa väntar i sommar. :yoparty
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
6056d1280688238-xrv650-decals-fra4.jpg

En @T-tråd, kul!:tummenupp RD03an är minsann lite av en drömhoj, gud va läcker den är :dregla

Ingen som är sugen på att byta en sån mot en enduro? :tungan
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Synd bara att vi inte har sanddynor som på bilden här bara.
Dessutom är det alldeles för MYCKET asfaltsvägar i sverige, nej tillbaka med grusvägar säger jag!! :banana
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Ni andra som har/har haft AT, hur har ni det med vibrationer runt 100-110 km/h och uppåt?
Tycker det vibrerar lite mycket och känns inte som massa mil på motorväg lockar direkt.
Nu är ju inte tanken att ligga o plocka mil på motorväg men risken är ju att man blir tvungen till det om man ska neråt Europa i sommar.
Eller är det just min som vibrerar så och finns det kanske nått att åtgärda för att minska det?
 

Värö78

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2012
Ort
Väröbacka
Hoj
1999, Honda Africa Twin
Hej.

Kul att se att det finns fler AT-åkare i Varberg. Hör av dig så kan vi ju prata AT...
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Prata AT är precis vad vi ska göra här :) En fråga rakt ut i luften till alla som känner sig manade att svara, Vilka däck för 70% asfalt 30% grus?
Har funderingar på Conti tkc 80 men också Heidenau K60 som verkar vara ett bra billigare alternativ som fått bra recensioner.
Andra tips mottages såklart då jag ska iväg på långresa snart o vill få bytt snart.
 

Värö78

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2012
Ort
Väröbacka
Hoj
1999, Honda Africa Twin
Hej igen.
Jag undrar om det finns något bra sätt att få bort trofeer från kåpplasten?

Dom små djävlarna sitter ju som satan...:confused:
 

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Africa Twin -99
Underbart med en AT tråd här med. Införskaffa min första hoj för några veckor sen och vart en AT från -99. Underbart nöjd so far. Håller dock på med några moddar nu. Skissat ihop en dashboard så jag kan få till bra ställe o fästa 12v framme. Även installerat 12v under sadeln så man har 2 st sen:)


Några foton på min kommer här iaf:

ImageUploadedByTapatalk1342300826.013379.jpg
ImageUploadedByTapatalk1342300842.747408.jpg
ImageUploadedByTapatalk1342300861.085959.jpg
ImageUploadedByTapatalk1342300868.982492.jpg
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Prata AT är precis vad vi ska göra här :) En fråga rakt ut i luften till alla som känner sig manade att svara, Vilka däck för 70% asfalt 30% grus?
Har funderingar på Conti tkc 80 men också Heidenau K60 som verkar vara ett bra billigare alternativ som fått bra recensioner.
Andra tips mottages såklart då jag ska iväg på långresa snart o vill få bytt snart.
Tror på Heidenau K60 med tanke på allt possitivt man läst om dom
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Precis så tänkte jag med o förmodligen många fler med mig då dom var slutsålda på ställen jag hittade och ville inte chansa att beställa utomlands med leveranstid då jag åker på långresa imorgon så det blev tkc 80 till bra pris hos en däckhandlare i stan. Sägs vara lite hala på våt asfalt men det regnar ju aldrig i Sverige ändå....:rolleyes:
 

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Africa Twin -99
Är det någon som har koll på vart man kan komma över en replacement för tripmastern? Min är död, så måste ha ngt nytt. Gärna orginal, men finns de andra som kan funka med så får ni gärna tipsa om de med.
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Hejsansvejsan!

Hade tänkt att införskaffa en africa twin som tung hoj och undrar ett par saker!

Vid vilka miltal ska man börja passa sig för ett köp?

Jag har hört att bränslepumpen kan vara lite opålitlig men hela hojen annars är helt felfri, är det sant?
Isåfall kan man byta ut bränslepumpen mot någon annan eller blir det bara att bita ihop och laga när det går sönder?

Min hoj budget ligger på ca 15-20k och sen så tänkte jag rusta upp hojen för 10k med nya lager och packningar på diverse punkter och sedan sadelväskor på det :) . Verkar det som ett bra sätt att spara pengar eller ska man bara lägga lite mer pengar på hojen istället?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top