Suzuki märkesförsäkring försöker mjölka på pengar eller? höjt bara sådär?

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Tjena, det är så att jag tecknade försäkring hos suzuki i april, inte betalt än för att autogiro skulle bekräftas osv. Och det är förskott i månaden när jag ringde och tecknade så skulle det kosta MAX 1170kr/mån för det skiftade olika månader och minimum typ 900... fick hem detta idag står 1564/mån har någon en förklaring till detta? Stängt nu kollade nyss posten så kunde inte ringa det verkar som om dem höjt? Den första bilden är precis när jag tecknade står års premie och den andra är det jag fick idag.
IMG_0860.jpg
IMG_0859.jpg
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Spelar ingen roll vilket bolag man väljer.
ALLA försäkringsbolag mjölkar sporthojsägarna! :huvet
Du får ringa dom och fråga varför de har ändrat premien.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
dom har lagt om så att man betalar mer under sommarn och mindre på vintern, fortfarande samma årssumma.
står ju även 11900 om året och hur du skulle få det till 1500 per månad förstår jag inte:)
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
dom har lagt om så att man betalar mer under sommarn och mindre på vintern, fortfarande samma årssumma.

jag tecknade premien i Slutat av mars, skulle vara MAX 1170 i månaden frågade klart och tydligt och det var svaret jag fick
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
förut betalade jag 670kr per månad och nu 860 på sommarn och 400~ och jan- feb tror jag det var skulle jag bara betala 200~nånting
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
dom har lagt om så att man betalar mer under sommarn och mindre på vintern, fortfarande samma årssumma.
står ju även 11900 om året och hur du skulle få det till 1500 per månad förstår jag inte:)

Det var svårt att se, men längst ner på hans bild står det 1564:-/mån för April och Maj.

Min kvalificerade gissning är (eftersom du säger att max månadsavgift var 1170:) att dom delat på Marsfakturan och lagt halva på April och halva på Maj, det skulle kunna vara en anledning eftersom det står att du tecknat försäkring från 1:a Mars, sen får du kanske 1170:/mån från o med Juni.

Eller så har det helt enkelt blivit FEL :D Du ringer ju så klart i morrn o frågar.
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Det var svårt att se, men längst ner på hans bild står det 1564:-/mån för April och Maj.

Min kvalificerade gissning är (eftersom du säger att max månadsavgift var 1170:) att dom delat på Marsfakturan och lagt halva på April och halva på Maj, det skulle kunna vara en anledning eftersom det står att du tecknat försäkring från 1:a Mars, sen får du kanske 1170:/mån från o med Juni.

Eller så har det helt enkelt blivit FEL :D Du ringer ju så klart i morrn o frågar.

jag ställde på den 23 maj fick en faktura på det typ 250kr som jag betalade :p innan autogiron gick igång
jag får ringa imorgon och kolla, hatar försäkringar en hög idioter som jobbar där:p
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Fördelen med autogiro är i alla fall att man kan sluta att betala försäkringen lagom till hösten :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
jag ställde på den 23 maj fick en faktura på det typ 250kr som jag betalade :p innan autogiron gick igång
jag får ringa imorgon och kolla, hatar försäkringar en hög idioter som jobbar där:p
Du har planerat att ställa på den om en månad alltså? ;)

Fördelen med autogiro är i alla fall att man kan sluta att betala försäkringen lagom till hösten :)
Vad skulle det ha med autogirot att göra? :va
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Spelar ingen roll vilket bolag man väljer.
ALLA försäkringsbolag mjölkar sporthojsägarna! :huvet
Du får ringa dom och fråga varför de har ändrat premien.

Och hur tänkte du där?

Alla undersökningar visar att trots sina höga premier så är sporthojskollektivet subventionerat av andra försäkringstagare. Vi kraschar på tok för mycket och för dyrt....

Nästa gång du möter en krompråm med en grånad herre så tacka honom för att han betalar din försäkring...
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Det var svårt att se, men längst ner på hans bild står det 1564:-/mån för April och Maj.

Min kvalificerade gissning är (eftersom du säger att max månadsavgift var 1170:) att dom delat på Marsfakturan och lagt halva på April och halva på Maj, det skulle kunna vara en anledning eftersom det står att du tecknat försäkring från 1:a Mars, sen får du kanske 1170:/mån från o med Juni.

Eller så har det helt enkelt blivit FEL :D Du ringer ju så klart i morrn o frågar.

Jag hade tydligen fått fel information när jag täcknade försäkringen över telefon. Så ringde idag din premie är 1564/mån under sommaren men under vintern är den billig typ 300. Men infon jag fick var MAX 1170kr, tycker det ska gälla ringde idag så sa hon "det är inget vi kan ändra nu" så blev lite irriterad. Dem skulle ringa mig på måndag en utredare skulle kolla på det. Ändrar dem inte får dem konsumentverket efter sig för det är säkert hur många som helst dem jävlas med utan att förstår det. hatar försäkringar
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
http://www.suzukimcforsakring.se/Views/Insurance/FAQ.aspx
Vanliga frågor och svar, fast det är ju ett gäng idioter som jobbar där

Om du tittar längre ner på pappret som är på den första bilden så står det särskilda upplysningar
Då kan man läsa att:"Mcförsäkring årsvis
Årsförsäkringen har en differentierad kostnad vilket innebär att försäkringen har ett högre pris under sommarmånaderna och har ett lägre under vintermånaderna. De enda tillåtna annullationsorsakerna är att motorcykeln är såld eller skrotad."

Hur svårt ska det vara?
Har man svårt att läsa så kan man be en kompis läsa igenom om man inte skulle förstå texten
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top