En liten historia om hur man försäkrar billigt.

Med hur mycket sänkte MagicMotion din försäkringspremie med?


  • Antal röstningar
    0

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Köpte ny hoj. 1400kr helförsäkring helår. Rätt nöjd :)

Ja, ett tusen fyrahundra kronor per år i helförsäkring. Ingen Tommy...
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Har också gjort på samma sätt i flera år, ring flera gånger till samma bolag.
Det som är viktigt är att få en offert när du väl har valt. Annars kan de lätt ändra sig. Har också hänt.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Du har inget jobb va?;) Skall man ta ledigt en dag för att ringa runt så mycket så blir det nog i slutändan ändå dyrare än ringa 1 gång till ett bolag, jag jämför 1 gång per år mellan ett par bolag som jag vet går att anlita kostnadsmässigt.

De som säljer måste ju undra om du är knäpp på något sätt eftersom de lär kunna se de nedsparade offerterna till dig, förmodligen kan de pressa priset lite mot att de själva presterar ett bättre resultat, men de har nog en gräns. Själv skulle jag inte jobba så mycket för så lite då jag förlorar mer i lön den tiden att vara ledig för detta :hihi

Han kanske är konsult och debiterar ändå...:tummenupp
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
En liten fotnot att ha i åtanke är att det åligger kunden att kontrollera så uppgifterna i försäkringsbrevet stämmer för att inte riskera en nedsättning av ersättningen vid en skada. Jag jobbar inte på Folksam och har ingen koll på deras säljares mandat osv, men som sagt, läs verkligen igenom försäkringsbrevet så det inte blivit något misstag.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
ring nu på samma hoj och jag LOVAR att du inte får det priset, handlar om att den är mer än 10år gammal och då sjuker försäkringspriset mycket, så sluta haka upp dig på att det har varit så dyr för den är inte det längre:)

Visst hade du RÄTT !
Idag är priset för en GSX-R 750 2000 som jag ser på blocket för 34000kr 11985kr hel/hel med 25000kr i självrisk vid vagnskada.
http://www.suzukimcforsakring.se/Views/Insurance/CalculateInsurance.aspx
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag testade att ringa 2 gånger till Folksam idag. Första gången fick jag ett pris på 4900kr/år från en äldre herre, andra gången säger den unga killen i luren: "du har ringt förut va...!?" pinsamt värre, men jag förklarade läget, att man kan få olika pris beroende på vem man pratar med. Men det tyckte han lät skumt och efter att ha diskuterat saken en stund la jag mig platt.

Jag behåller min nuvarande försäkring på 3396kr/år tror jag...
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Det var en förbaskat enformig poll, undra om det verkligen var TS avsikt:D
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Personligen så ringde jag Suzuki märkes och tog deras halv rakt av - orkade inte kolla något mer och tyckte deras 6 papp om år inte var något att diskutera.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Visst hade du RÄTT !
Idag är priset för en GSX-R 750 2000 som jag ser på blocket för 34000kr 11985kr hel/hel med 25000kr i självrisk vid vagnskada.
http://www.suzukimcforsakring.se/Views/Insurance/CalculateInsurance.aspx

Nej nej nej och åter nej, du är ute fortfarande ute och cyklar!!!

Ring och prata med dem, efter samtalet skapar du en tråd där du förklarar vad DU har TROTT och vad som verkligen GÄLLER så folk slipper läsa allt knas du skriver om märkesförsäkringen för Suzuki :huvet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top