Projekt caféracer cb900f

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
It´s alive!

Tog premiärturen på hojen i helgen. Blev visserligen bara lite fram och tillbaka på parkeringen. Har ju inga blinkers hastighetsmätare eller bakljus ännu och bakbromsen är inte fixad, saknar en bricka till banjobulten, men fan va fint den lät!! :)

IMG_2160.jpg

Det är egentligen en filmsnutt men jag lyckades inte lista ut hur jag ska göra för att lägga upp den.
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
LED frågor

Försökte koppla in LED blinkers i helgen, men fick det inte att funka. Jag har köpt ett lastoberoende relä på biltema men när jag kopplar in det så går säkringen. Kan det vara för att det är glödlampor i instrumentpanelen? Jag tänkte att det kanske inte funkade att ha LED och glödlampa på samma slinga. Eller har jag bara kopplat relät fel?

Sen har jag ju funderat på ny hastighetsmätare, i den gamla är det ju glödlampor på blinkers å oljelampa mm. Nån som vet hur Acewell, Koso och liknande funkar, behöver jag motstånd till dem eller funkar det rakt på (typ inbyggt motstånd)? Kommer jag isåfall behöva ett motstånd på varje diod, eller finns det något enklare sätt? Enklaste är väl iofs att fortsätta med glödlampor men utbudet på LED är ju lite roligare.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Försökte koppla in LED blinkers i helgen, men fick det inte att funka. Jag har köpt ett lastoberoende relä på biltema men när jag kopplar in det så går säkringen. Kan det vara för att det är glödlampor i instrumentpanelen? Jag tänkte att det kanske inte funkade att ha LED och glödlampa på samma slinga. Eller har jag bara kopplat relät fel?

Om säkringen går så har du troligtvis kopplat galet, alternativ om du har kortis någon annanstans i kretsen. Tänk på att det inte är säkert att stiften sitter likadant som på originalrelät. Går säkringen direkt när du pluggar in relät eller först när du slår på blinkarna?

Edit:
Det går alldeles utmärkt att ha LED och glöd i samma slinga. Själv har jag LED fram och originalglöd bak.
 
Last edited:

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Nu är jag igång igen! Arbetet har legat lite på is ett tag. Nu har jag rivit isär allt igen, gått över motorn med färgborttagning två gånger. Får nog köra två gånger till innan allt är borta. Sen ska den lackas svart.
IMG_2490.jpg
Ramen ska svetsas lite sen blir den också svart. Förhoppningsvis blir det lite fler uppdateringar snart.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Sjukt snygg än så länge! Du får skicka den till mig när du är klar om du vill :)
:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Svets & smide

Sjukt snygg än så länge! Du får skicka den till mig när du är klar om du vill :)
:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Tackar!

Nån som vet någon som är bra (läs billig) på lite enklare svetsarbete i Göteborgstrakten? Jag måste få ordning på bakdelen. Var och pratade med hojpunkten på ringön. De räknade med att det skulle kosta 3-5 tusen, låter dyrt tycker jag, då kan jag ju köpa en egen svets!
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Köp en egen svets så slipper du fundera på sådant i framtiden.:)
 

patrikrova

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Nykvarn
Hoj
Honda VFR 800FI 99a
Tackar!

Nån som vet någon som är bra (läs billig) på lite enklare svetsarbete i Göteborgstrakten? Jag måste få ordning på bakdelen. Var och pratade med hojpunkten på ringön. De räknade med att det skulle kosta 3-5 tusen, låter dyrt tycker jag, då kan jag ju köpa en egen svets!

Lät dyrt
Gå in på nån mindre mekanisk verkstad med en påse bullar brukar funka :rolleyes:
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ne de är slut på bulltider nu, hade du bott i närheten av mig så skulle de kosta ett tack. :)
 

patrikrova

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Nykvarn
Hoj
Honda VFR 800FI 99a
brukar det verkligen det?
Har man färdiga delar och vet hur det ska sitta ihop så finns det gott om svetsare som gärna tar ett "rastprojekt" för en billig peng eller lite fika. kolla runt i bekantskapskretsen och se vad dom har för möjligheter på sina jobb . om inte annat så blir det nog billigare att låta en mekanisk verkstad utföra jobbet istället för en mc firma.
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Primer eller inte?
Hur ska man göra när man lackar en motor? Har sett någon här på forumet som använde Servalack utan primer och det blev bra men han hade ju gamla färgen mer eller mindre kvar. Min motor är ju metallren. Behöver man använda extra värmetålig färg, hur varmt blir det egentligen?

Nån lackkunnig som vet?
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Hjälp, jag har blivit med tyskröv!!!!

Nu har periodarmekanikern varit i garaget igen. Det som hänt sen senast är; ram svetsad och lackad, motorn rengjord från gammal färg och numera fint svartlackad.

Sen har jag köpt en sadel/kuts på nätet. På bilderna såg den perfekt ut men när jag provade den på hojen så såg den gigantisk ut. Fram med sticksåg och epoxi för att göra den mindre, tyckte jag lyckades ganska bra tills jag provar den på hojen igen. Jag upptäcker till min fasa att jag har blivit med tyskröv!!:gnissla

IMG_2919.jpg
IMG_2920.jpg
Nu är jag lite inne på att använda original ankstjärten, jag har börjat lite men kan inte bestämma mig om jag gillar det eller inte, det ser bättre ut i verkligheten än på bilden... Det kommer bli en liten kåpa fram nån gång också.
IMG_2921.jpg

Årets trådlyft??:rolleyes:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top