Idéer till svensexa?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Då är vi ett gäng som ska planera ihop något i sommar men vad finns det att göra?

Dela med er av era erfarenheter och idéer!

Förslag hittills (Jag har bara föreslaget ett av dessa...):

Paintball
Badtunna
Gocart
Knyppling
Gustavsviks spa
Femkamp
Restaurang
Strippklubb
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Du kan göra som vi gjorde härom sommaren kidnappa med er polaren till Lindvallen och ta två nätter i den största stuga ni hittar. Kommer ni upp på eftermiddag kväll går ni och bowlar och dricker öl.
Cykla downhill på dagarna..
Oskar_ramp.jpg
...ta en eftermiddag i Experium och bada och hyr in er en timme på Flowrider
Experium_surftavling-(231).jpg
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
http://www.youtube.com/watch?v=hh2nLWYnxkM

Nån som tycker detta verkar kul? Jag kan fixa hit ett gäng såna till Sverige. Antingen att hyra eller köpa...

Njae, möjligtvis tillsammans med ett paintballgevär på axeln annars så tror jag att de är roliga i max 5 minuter...


Vore skoj men för dyrt dessvärre. Vi är bara 6 stycken så det blir ju 8000:-/skalle när man betalar hans del också.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Du kan göra som vi gjorde härom sommaren kidnappa med er polaren till Lindvallen och ta två nätter i den största stuga ni hittar. Kommer ni upp på eftermiddag kväll går ni och bowlar och dricker öl.

Cykla downhill på dagarna..
Oskar_ramp.jpg


...ta en eftermiddag i Experium och bada och hyr in er en timme på Flowrider
Experium_surftavling-(231).jpg


....Vi hade en så bra svensexa med vår kompis att vi kommer "återuppleva" alltsammans i juni. :fakta
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ett redigt kalsongryck borde väl göra susen?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Du kan göra som vi gjorde härom sommaren kidnappa med er polaren till Lindvallen och ta två nätter i den största stuga ni hittar. Kommer ni upp på eftermiddag kväll går ni och bowlar och dricker öl.

Cykla downhill på dagarna..
Oskar_ramp.jpg


...ta en eftermiddag i Experium och bada och hyr in er en timme på Flowrider
Experium_surftavling-(231).jpg


....Vi hade en så bra svensexa med vår kompis att vi kommer "återuppleva" alltsammans i juni. :fakta

Hmm, det där lät ju inte alls dumt! Har du lust att ge mig lite mer info om detta, vad det kostar, vad man ska tänka på, vart bokar man etc?
Lindvallen, är det Sälen?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hmm, det där lät ju inte alls dumt! Har du lust att ge mig lite mer info om detta, vad det kostar, vad man ska tänka på, vart bokar man etc?
Lindvallen, är det Sälen?

Förr oss handlade det delvis om pengar. Vi hade från början tänkt svensexa min kompis i Sthlm men då det hela skulle genomföras i Juli insåg vi att oavsett boende så skulle det dra iväg kostnadsmässigt.. En annan nackdel i Sthlmsområdet var att det alltid blir en massa transporter när man skall byta aktivitet.

Lindvallen ligger som sagt i Sälenområdet och där står tusentals stugor oanvända på sommaren vilket gör att man kan hyra en 8-12:bäddsstuga till väldigt ringa pris.
Boende kan du boka på bl.a. www.skistar.se eller hos mindre förmedlingar som www.gumo.se (hyr ut stora privatägda andels-stugor). Det hyrs även ut mycket stugor på Blocket. I juni kan man få en weekend i en 12-bäddsstuga för 2500-3000.

Utrustningen för downhill hyr man på plats i lindvallen i deras sportshop som vintertid hyr ut skidor. Skall ni ditt under semesterveckorna är det kanske värt att förboka. Downhillutrustning och liftkort var nog största utgiften denna helg men var grymt kul och det är jäkligt nice att sitta i stolliften och vila och snacka skit medan man åker upp och därefter kasta sig ner för någon av deras preparerade downhillbanor som även är graderade efter svårighetsgrad.
Hyra cykel med full utrustning kostar typ 1000kr för två dagar eller 1250 för tre dagar. Sedan kommer liftkort till.

Experium är en stor badanläggning med bowlinghall, bio, SPA och äventyrsbad. Flowridern förbokade vi för säkerhets skull. Jag tror vi betalade 1200:- för att hyra flowridern en timme men då tror jag inträdet till badet ingick.

Vill ni göra ännu mer så finns det ju även Gocartbana i både Lindvallen och Tandådalen och jag vet att det även finns någon arrangör som kan styra upp Paintball.

Om ni hyr en stuga som ligger mitt i Lindvallen så är ju allt inom gångavstånd. Äta kan ni göra på Gustav Grill som ligger precis nedanför stolliften och som har ett riktigt stort utbud av whisky. (De har säkert billig whiskey och cola åt dig med)
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Trevligt med roliga förslag, har förnedringssvensexorna dött ut till slut?

Minns när jag jobbade i Sturegallerian för många år sedan, där hade den blivande äkta maken blivit handfängslad naken runt en stolpe mitt i gallerian....tror han stod där helt själv i ca 3 timmar.
Ingen tyckte det var roligt, allra minst han själv....
Snacka om fantasilöst..:dummer

Minns ett klipp som Roller la upp för en del år sedan när dom satte killen på en snowracer med ögonbindel & fick honom att tro att han skulle bli bogserad efter en hoj i 200, hojen drar iväg utta helvete, men linan var inte fastknuten..hans ångestskrik var faktiskt roligt....:hihi
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
On T:

Jag har en vän som gifte sig lite "Ad hoc" i höstas så vi fick inte chansen att slänga en svensexa då. Nu tänkte vi göra det i efterhand FÖR ATT DET SKA VARA SÅ :mad:

Men lite tight med budget från flera håll, och hyfsat svårt med tid för honom då de är nyblivna småbarnsföräldrar också.

Tips på enkla roliga grejer??
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Just det ja. När en barndomsvän gifte sig så fick hennes man spränga dynamit i skogen iklädd string. Det visades sedan på bröllopet vilket var mycket uppskattat.

Tar avstånd från lagligheten att spränga dynamit i skogen med en skäggig gubbe som "ansvarig"
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Vi ställde svågern i gbg som fotbolls målvakt, skyltade lite i stan så fick man skjuta straffar på han för pengar. Träffade man fick man tillbaka pengarna, så fick han tjäna ihop sin lunch och öl på detta viset :D Flowriden är också grymt kul!!! svårt och fysiskt krävande om man är nybörjare, antar att det inte blir lättare efter ett par öl :p
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Hörde om en svensexa där som band fast killen på en refug med en skylt "Kyss mej, imorgon är det försent".
Grejen va att det va vårruset den dan och ett antal tusen fruntimmer som sprang förbi... han ska ha varit ganska välkysst när han gifte sig :rofl
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top