REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 59
  1. #21
    Killing time? time kills you! bullysmiles avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    oped
    Hoj
    Rossis förra
    Inlägg
    7 524
    Nån med K5/K6:a som installerat Cordona SBK-4 Killbox som har koll på till vilken kabel på tändhattarna som de gula kablarna från Killboxen ska monteras?
    För det är ju En grå kabel med grön/bruna prickar på som finns på samtliga tändhattskablarna, sen har varje tändhatt en
    färgad kabel och samtliga har olika färger.
    Ska de gula monteras till de som har olika färger?

    All annan info om bryttid, antal kg/varv som QS brytaren ska vara inställd/vriden uppskattas. Regnad idag och var allmänt kallt så man var inte sugen på att ut och prova.

  2. #22
    Turbotok Andersson turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    upplands väsby
    Hoj
    suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
    Inlägg
    4 627
    http://www.turbo-bike.com/


    JAG har orginalet ( kinakopior börjar dyka upp )

    Kör så de ryyker , Fast man inte får

    Numera Dynobänksinnehavare

  3. #23
    Äddsjail Agiles avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Norpan / 08:a i exil
    Hoj
    Frökens baby-twin! Men inte längre en race-sex
    Inlägg
    8 564
    Fråga då.. Snackade med Henrik och hörde att Bullyn hade snott den


    Men.. Jag har:

    CBR600RR -06
    PC III
    Ignition Module

    Kollade på det i helgen och det är 8 kablar både direkt ur PC 3an ut till kontakt, som sen går till Ign. modulen.

    Hur löser jag lättast QS utan att riskera ful-lösning med drevsallad i lådan som resultat?
    Säljes till CBR600RR 03-06:

    Racekåpor, fälgar, däck och lull-lull är sålt. Återstår gör nedan för gatåkaren som fukkat upp eller banåkaren med regbar hoj som vill sälja som gathoj eller kunna rulla väg ibland.

    NYTT, oanvänt originalkåpset (rött/svart) (Bubbelplastskick, aldrig använt)

  4. #24
    Killing time? time kills you! bullysmiles avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    oped
    Hoj
    Rossis förra
    Inlägg
    7 524
    Citat Ursprungligen postat av Andersson turbo Visa inlägg
    Tack Mr.turbo!
    Hittade en annan PDF fil och då engelskan kass så ville jag vara på säkra sidan. Var just så jag kopplade det

    Bara vänta på bättre väder för att se ifall QS brytaren är bra inställd eller om jag måste ställa om den.

    Kan det skilja sig i kablarnas färger på brytaren? För köpte en Cordonas SBK-4 Killbox och fick med en QS brytare som hade pajat. På den QS brytaren som jag köpte av henrik var Grön/gul och blå monterade på hans PClll, men på den som jag fick med som tidigare satt på en K5:a var det Grön/gul och Brun kabel som var monterade. Antar att Grön/gul och brun är rätt för min K5:a men vill bara fråga för säkerhets skull
    Senast redigerat av bullysmile den 2012-04-22 klockan 22:27.

  5. #25
    Killing time? time kills you! bullysmiles avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    oped
    Hoj
    Rossis förra
    Inlägg
    7 524
    Citat Ursprungligen postat av Andersson turbo Visa inlägg
    Pullswitchen visar det Blue och blue :S Så som jag kopplade var ju Gul/grön och Brun :S finns inte ens 2 blåa.
    Det som finns är 1blå, 1gul/grön och 1brun.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Nykvarn
    Hoj
    Nada
    Inlägg
    240
    Citat Ursprungligen postat av bullysmile Visa inlägg
    Pullswitchen visar det Blue och blue :S Så som jag kopplade var ju Gul/grön och Brun :S finns inte ens 2 blåa.
    Det som finns är 1blå, 1gul/grön och 1brun.
    Där får du nog gå över till installationsanvisningen för själva GP Switchen, som du ser så beror det på vilken funktion du vill ha på quickshiftern (drag eller tryck) som bestäms av vilken kabel som ska kopplas in.

    http://www.cordona.net/installations...tch%202009.pdf

    //Anders

  7. #27
    www.actionpics.se Nitrouss avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Mantorp (Racetorp)
    Hoj
    Panigale
    Inlägg
    4 086
    Citat Ursprungligen postat av Agile Visa inlägg
    Fråga då.. Snackade med Henrik och hörde att Bullyn hade snott den


    Men.. Jag har:

    CBR600RR -06
    PC III
    Ignition Module

    Kollade på det i helgen och det är 8 kablar både direkt ur PC 3an ut till kontakt, som sen går till Ign. modulen.

    Hur löser jag lättast QS utan att riskera ful-lösning med drevsallad i lådan som resultat?
    Du köper en sån här http://www.powercommander.com/powerc...k_shifter.aspx och ansluter till din ignition module.
    Det är det enklaste eftersom du har alla dyra komponenter redan.
    PC Quickshiftern kan alla som är åf för Motospeed beställa hem, typ den vanliga lokala mc affären eller Grevens Mc-Delar även. Du måste dock uppge om du ska ha pull och push , beror på fotpinnesats och raceväxlat eller inte.

    //Nitrous


    Bandagar på Anderstorp, Mantorp Park, Gelleråsen, Kinnekulle Ring

    * Come Join us, Come Train with us, Come Race with us, Come Feel alive with us *

  8. #28
    Killing time? time kills you! bullysmiles avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    oped
    Hoj
    Rossis förra
    Inlägg
    7 524
    Citat Ursprungligen postat av Brkn Visa inlägg
    Där får du nog gå över till installationsanvisningen för själva GP Switchen, som du ser så beror det på vilken funktion du vill ha på quickshiftern (drag eller tryck) som bestäms av vilken kabel som ska kopplas in.

    http://www.cordona.net/installations...tch%202009.pdf

    //Anders
    Tack som fan! vet inte hur många pdf filer jag laddat hem men ingen av dem innehöll den infon du delade med dig
    Konstigt nog fick jag infon att den brytaren som satt på killboxen hade raceväxlat, men efter att ha kollat på pdf filen inser jag att det ska vara grön/gul och blå för raceväxlat. Push alltså, rätt så säker på det....eller blandar jag ihop det helt?

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Nykvarn
    Hoj
    Nada
    Inlägg
    240
    Citat Ursprungligen postat av bullysmile Visa inlägg
    Tack som fan! vet inte hur många pdf filer jag laddat hem men ingen av dem innehöll den infon du delade med dig
    Konstigt nog fick jag infon att den brytaren som satt på killboxen hade raceväxlat, men efter att ha kollat på pdf filen inser jag att det ska vara grön/gul och blå för raceväxlat. Push alltså, rätt så säker på det....eller blandar jag ihop det helt?
    Det är olika beroende på hur växlingen är konstruerad, på min CBR är det pull för raceväxlat och på min R1 jag hade tidigare var det push.

  10. #30
    Killing time? time kills you! bullysmiles avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    oped
    Hoj
    Rossis förra
    Inlägg
    7 524
    Citat Ursprungligen postat av Brkn Visa inlägg
    Det är olika beroende på hur växlingen är konstruerad, på min CBR är det pull för raceväxlat och på min R1 jag hade tidigare var det push.
    Så är min monterad för att få raceväxlat
    http://www.xmodworld.com/albums/albu...0553.sized.jpg

    ettan upp och resten ner. Så då antar jag att det är push.

  11. #31
    Killing time? time kills you! bullysmiles avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    oped
    Hoj
    Rossis förra
    Inlägg
    7 524

  12. #32
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Nykvarn
    Hoj
    Nada
    Inlägg
    240
    Det borde vara det, men för att vara riktigt säker så bör man även titta på hur växelstaget är fäst i växelföraren (fotpinnen) är den monterad på översidan så blir det ju push och undersidan så är det pull.

    /Anders

    Citat Ursprungligen postat av bullysmile Visa inlägg
    Så är min monterad för att få raceväxlat
    http://www.xmodworld.com/albums/albu...0553.sized.jpg

    ettan upp och resten ner. Så då antar jag att det är push.

  13. #33
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Nykvarn
    Hoj
    Nada
    Inlägg
    240
    Citat Ursprungligen postat av bullysmile Visa inlägg
    Pull är det om du har raceväxlat enligt denna bild. Tänk på hur staget rör sig när du trycker på växelföraren från 1 och uppåt. Då drar man ju i staget = Pull

  14. #34
    Killing time? time kills you! bullysmiles avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    oped
    Hoj
    Rossis förra
    Inlägg
    7 524
    Citat Ursprungligen postat av Brkn Visa inlägg
    Pull är det om du har raceväxlat enligt denna bild. Tänk på hur staget rör sig när du trycker på växelföraren från 1 och uppåt. Då drar man ju i staget = Pull
    Har ju inte original fotpinnar, och med allt detta push, pull, 180graders vändning blir man förvirrad. Monterade grejerna bara för att få de på plats. men den pdf filen du skickade var till stor nytta får ha den i iphonen och klia mig lite i huvudet när jag har hojen framför mig så ska det lösa sig.

    Tack för din hjälp!

  15. #35
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Nykvarn
    Hoj
    Nada
    Inlägg
    240
    Citat Ursprungligen postat av bullysmile Visa inlägg
    Har ju inte original fotpinnar, och med allt detta push, pull, 180graders vändning blir man förvirrad. Monterade grejerna bara för att få de på plats. men den pdf filen du skickade var till stor nytta får ha den i iphonen och klia mig lite i huvudet när jag har hojen framför mig så ska det lösa sig.

    Tack för din hjälp!
    Tänk bara på hur staget mellan fotpinnen och axeln rör sig vid växlingen från ettan och uppåt så kommer det lösa sig (Pressas den framåt = Push, Dras den bakåt = Pull)

    Om du stöter på mer problem så är det bara hojta till på PM.

  16. #36
    Killing time? time kills you! bullysmiles avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    oped
    Hoj
    Rossis förra
    Inlägg
    7 524
    Första körningen med QS:en på Gälleråsen, först klonkade det rätt bra när jag la i växlarna på raksträckan, ställde in QS:en på lite hårdare och då försvann det, men då vill inte växlarna gå i ibland.

    Ska jag öka bryt tiden en aning? eller har nån nåt förslag?

    På kvällskörningarna med skinnstället på hinner man inte börja finlira med detta

  17. #37
    saknar ännu skägg, väst och bumse... roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    Tussilago -88, 12 dl njurpaj -16
    Inlägg
    4 996
    Blogginlägg
    78
    För att Cordonan ska veta hur växlingen ska optimeras ska Du ställa in maxvarv för shiftlight om än Du inte har den monterad. Då brukar växlingarna bli sammetsmjuka. Börja inte under 65 ms bryttid, funkar det kan Du sänka stegvis.

    Lycka till
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...


  18. #38
    Killing time? time kills you! bullysmiles avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    oped
    Hoj
    Rossis förra
    Inlägg
    7 524
    Citat Ursprungligen postat av roffe_s Visa inlägg
    För att Cordonan ska veta hur växlingen ska optimeras ska Du ställa in maxvarv för shiftlight om än Du inte har den monterad. Då brukar växlingarna bli sammetsmjuka. Börja inte under 65 ms bryttid, funkar det kan Du sänka stegvis.

    Lycka till
    Hur ställer man in maxvarv på SBK-4 killboxen?
    Kan det skada växellådan om bryttiden är 0.70-0.80 eller ha några andra negativa effekter på hojen?

  19. #39
    saknar ännu skägg, väst och bumse... roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    Tussilago -88, 12 dl njurpaj -16
    Inlägg
    4 996
    Blogginlägg
    78
    Sorry, finns bara på PQ8 - glöm det.

    Det är bättre att börja med långa bryttider, för korta rensar kuggarna i lådan. 0.70-0.80 ms är bra att börja på.

    Citat Ursprungligen postat av bullysmile Visa inlägg
    Hur ställer man in maxvarv på SBK-4 killboxen?
    Kan det skada växellådan om bryttiden är 0.70-0.80 eller ha några andra negativa effekter på hojen?
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...


  20. #40
    Killing time? time kills you! bullysmiles avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    oped
    Hoj
    Rossis förra
    Inlägg
    7 524
    Ibland på rakan när man varvar ur växlarna vill inte QS:en växla, normalt eller nåt som är fel? Ibland funkar den klockrent :S

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här