Varför inte mångkultur?

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
nrrköpingsbo till råga på allt , ne fy satan nu slutar jag skriva i den här tråden
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Boende i Norrköping eller ej så är mitt hjärta kvar på Kungsholmen, så jag har lite svårt att säga det! ;)

Men vafan, flytta hem till Stockholm då om det är så viktigt att hela tiden betona att du är stockholmare111!1111111111 ! Nu har du till och med börjat dubbelposta dina inlägg så att verkligen ingen ska kunna undgå att du inte kommer från Norrköping. :huvet
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Härlig skildring från din ort och dina erfarenheter. Det kan dock inte skönmåla invandringsindustrin som förs nu.

Ja självfallet har Sverige präglats av folk utifrån, finns nog inget land som har vart isolerat helt från främmande människor. Bara för att vi har haft kontakter med andra länder så kan det ej jämföras med invandringsindustrin nu.

Mycket fel att säga att USA är ett bra exempel på mångkultur.



Har jag sagt att folk kommer med rätt förutsättningar är något problem? Ser du "ensamkommande" "flykting""barn", eller ett bättre ord: Unga vuxna som agerar ankare för sina familjer och släktingar för ett kravlöst liv på den inhemska dumma befolkningen i Sverige som tror på deras uppdiktade historia. Ser du dessa som en tillgång?

Eller att Sverige ligger på andra plats i världen i våldtäcksstatistiken. Eller att våra journalister så typisk kan se våldtäktsmannen som ett offer av vårat samhälle.

Att det sen faktiskt kommer riktiga flyktingar hit som har flytt undan allt vad islam heter får se ett land böja sig efter denna våldsbejakande religion gör att man skäms.

Finns så mycket vedervärdigt i detta land som invandringspolitiken har medfört, synd bara att journalister och etablissemanget klumpar ihop alla invandrargrupper tillsammans. Finns mycket bra invandrare som drar sitt strå i stacken.

Sverige ligger på andra plats för att vi ANMÄLER våldtäkter!!!
Att vi skulle ha fler våldtäkter i Sverige än i t.ex Tyskland är helt osannolikt, för att inte säga osant.

Vi ligger väll även på 2:a plats efter Japan på självmordsstatistiken också. Anledningen till det är att vi är öppna med att det är just självmord, något som mörkas i många länder. Inte minste kristet-katolska sådana som Portugal, Spanien och Italien.

Länder som för övrigt har en extremt hård policy när det gäller invandring. Länder där man mer eller mindre låter folk klara sig helt själva eller rent av låter dem dö på sina båtar.
Senast jag kollade gick det inte så bra för några av de länder på någon front. Ja, det skulle väll vara abortmotståndet som fått sig känga...

Personligen så kan jag tycka att vi ställer för dåliga krav på de människor som kommer hit. Vi avvisar människor som verkligen behöver vår hjälp eller som redan har integrerat sig i samhället, i synnerhet barnen som går i skolan.
Samtidigt tycks vi ge vissa uppehållstillstånd och medborgarskap trots att de inte lyfter ett finger eller rent av är kriminella.

Någonting är skevt helt klart. Grekerna och Sydamerikanerna som kom hit på 60-70 talet har väll till 99% integrerat sig eller flyttat hem till sina ursprungsländer. När grekerna kom hit klagade alla på dem, att de jobbade svart, bodde för många i lägenheterna/husen etc. Den typen av kritik hör jag sällan.
Nu gnäller vi på folk med Islam som religion, trots att många av "sandnegrarna" som flytt hit gjort det just på grund av Islam och att de faktiskt INTE är muslimer!
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
I Norge har dom sett en del nackdelar med "mångkulturen".

http://www.aftenposten.no/nyheter/i...landsk-opprinnelse--6681203.html#.T4wIo6GO5jg

Någon refererade till USA och invandring tidigare. Här står lite om det.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article902132.ece#.T4wKHqGO5jg

Finns även en statlig rapport om kostnader relaterade till invandring i Norge, men hittar inte den nu.
http://e24.no/makro-og-politikk/innvandring-koster-norge-dyrt/20055747

Är du nazist människa? Sånt där sopar man under mattan.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Sverige ligger på andra plats för att vi ANMÄLER våldtäkter!!!
Att vi skulle ha fler våldtäkter i Sverige än i t.ex Tyskland är helt osannolikt, för att inte säga osant.

Vi ligger väll även på 2:a plats efter Japan på självmordsstatistiken också. Anledningen till det är att vi är öppna med att det är just självmord, något som mörkas i många länder. Inte minste kristet-katolska sådana som Portugal, Spanien och Italien.

Länder som för övrigt har en extremt hård policy när det gäller invandring. Länder där man mer eller mindre låter folk klara sig helt själva eller rent av låter dem dö på sina båtar.
Senast jag kollade gick det inte så bra för några av de länder på någon front. Ja, det skulle väll vara abortmotståndet som fått sig känga...

Personligen så kan jag tycka att vi ställer för dåliga krav på de människor som kommer hit. Vi avvisar människor som verkligen behöver vår hjälp eller som redan har integrerat sig i samhället, i synnerhet barnen som går i skolan.
Samtidigt tycks vi ge vissa uppehållstillstånd och medborgarskap trots att de inte lyfter ett finger eller rent av är kriminella.

Någonting är skevt helt klart. Grekerna och Sydamerikanerna som kom hit på 60-70 talet har väll till 99% integrerat sig eller flyttat hem till sina ursprungsländer. När grekerna kom hit klagade alla på dem, att de jobbade svart, bodde för många i lägenheterna/husen etc. Den typen av kritik hör jag sällan.
Nu gnäller vi på folk med Islam som religion, trots att många av "sandnegrarna" som flytt hit gjort det just på grund av Islam och att de faktiskt INTE är muslimer!

Ska vi sopa våldtäktsstatistiken under mattan bara för att svenskar är mer angelägna att anmäla dessa brott än andra folkgrupper? Oavsett vilka som anmäler mer än andra så säger en andra plats sitt tydliga språk, att det är något som inte står rätt till i samhället. Eller att sexualbrotten sedan Sverige förklarades mångkultur ökat med 850%? Ska vi någon gång försöka ta debatten eller ska vi fortsätta dölja problematiken för folket?

Jag anser inte heller det är särskilt trevligt att skicka hem en familj som "integrerat sig". Men där har deras föräldrar ett ansvar. Har man i Sverige sökt asyl och fått nedslag av migrationsverket OCH sedan även fått nedslag av migrationsdomstolen (då vill jag påpeka av migrationsdomstolen är en bunt ja-sägare) så ska man återvända. Det ska inte bli "synnerligen ömmande orsaker" att gömma sig i landet i ett antal år efter beslutet.

Du kan inte jämföra invandringen på 70-talet med dagens invandring. Största delen finnar samt folk från sydeuropa. Dvs kulturer som liknar vår egen samt att dessa kom i arbete direkt. Man lärde sig väldigt snabbt språket och vårt sätt att leva. Många trivdes bra i Sverige och stannade kvar medan många andra flyttade tillbaka till sina hemländer.

Av de muslimer som kommer hit så är den största delen praktiserande muslimer, vad får dig att tro annat? Hur kan annars Islam ta mer plats i samhället om nu alla dessa muslimer flytt från denna religion?
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Statistik säger inte mer än den precis säger. Den säger antal anmälda våldtäkter. Om du tror Svergie ligger högre på faktiska våldtäkter än diverse krigsdrabbade länder t.ex. tror jag du har väldigt fel.

Det är väll endå främst det svenska samhällets fel som inte kan bestämma sig i tid och gå till handling inom vettig tid?

Vad trevligt att du i vart fall köper viss typ av invadring. Vad sägs om asiaterna då som verkar ytterst arbetande?

Fast bara en del av de som kommer hit är muslimer. Är de andra grupperna okej?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu ska vi inte glömma allt invandringen och "flyktingarna" kan tillföra oss, nya sporter och kanske nya traditioner.

 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nu ska vi inte glömma allt invandringen och "flyktingarna" kan tillföra oss, nya sporter och kanske nya traditioner.

Ja, varför inte fortsätta avpixlandet och smeta avarter på "invandrarna". 2011 kom det trots allt 129 Kirgizer till Sverige så det är bara en tidsfråga innan "brud-nappning" är vår nya nationalsport.

Det är ett djävla gnäll över "att man aldrig får diskutera vissa ämnen"... :gråta

Nej, men gör ett ärligt försök att hålla debatten saklig så finns det kanske en möjlighet att ha en levande diskussion! Du verkar tyvärr helt oförmögen att skriva ett enda inlägg nuförtiden utan att rapa upp högkoncentrerad avpixlarretorik utan någon som helst substans annat än rent smetig sörja av avpixlarfloskler.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ja vad hände GuW, du brukade alltid ha intressanta synpunkter förr. Nu är du väldigt fientlig gentemot "de andra" i allt som diskuteras. Vad var ditt trauma?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
renkött:

Vad ska man gå på istället för statistik och fakta? Jag tar hellre statistik än tror på vad Mona Sahlin kommer med för gråtfärdig historia.

Jag ser hellre en grupp människor som kan anpassa sig efter vårat samhälle. Men jag vill inte heller se 1 000.000 asiater kommer hit även fast dom är hårt arbetande.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, varför inte fortsätta avpixlandet och smeta avarter på "invandrarna".

Jag vet inte vart du får ditt "avpixlande" ifrån, länken till den där filmen hittar du på http://feber.se/video/

Har du sökt hjälp för dina hjärnspöken?

Det spelar nog ingen roll vart jag hämtar mitt material ifrån, du har ju redan bestämt dig för att det är felaktigt, i synnerhet om ämnet har berörts på någon annan sida än Aftonbladet.
 
Last edited:

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Ska vi sopa våldtäktsstatistiken under mattan bara för att svenskar är mer angelägna att anmäla dessa brott än andra folkgrupper?

Om en kille och en tjej som var tonåringar blev förälskade och hade sex, så var det inget problem när jag var tonåring. Ingen tyckte det var särskilt konstigt. Men det var då...

Skulle samma sak hända idag, och en av tonåringarna inte har fyllt femton, så är det våldtäkt! :3freak Det finns nog inget land som har så märklig definition på våldtäkt som Sverige? :7peta Så i och med det har i vilket fall jag slutat bry mig om statistiken när det gäller våldtäkter i Sverige. Andra länder har nog en vettigare definition, och där med annan statistik. :D
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
renkött:

Vad ska man gå på istället för statistik och fakta? Jag tar hellre statistik än tror på vad Mona Sahlin kommer med för gråtfärdig historia.

Jag ser hellre en grupp människor som kan anpassa sig efter vårat samhälle. Men jag vill inte heller se 1 000.000 asiater kommer hit även fast dom är hårt arbetande.

Statistik måste man ju se för vad den är. Om vi ligger på genomsnittet på en enkätundersökning över antal våldtäkter som begåtts medans vi ligger över på anmälningar, då betyder det ju bara att fler procentuellt anmäler brotten de blivit utsatta för. Och det är väll bra? Finns det specifika invandrar gruppar som våldtar mer än andra bör man kanske minska fortsatt tillförsel från den gruppen?

Varför skulle du få in 1 miljon asiater? Din menning sa därimot rätt mycket om dig. Du vill inte ha in någonting som är annorlunda mot det "svenska" oavsätt om de är en enorm tillgång. Vad tragiskt :zpy
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om en kille och en tjej som var tonåringar blev förälskade och hade sex, så var det inget problem när jag var tonåring. Ingen tyckte det var särskilt konstigt. Men det var då...

Skulle samma sak hända idag, och en av tonåringarna inte har fyllt femton, så är det våldtäkt! :

Nej, det är inte våldtäkt, såvida bägge är någorlunda i samma ålder.

Om en 14 årig tjej och en 27 årig kille däremot har sex så rubriceras det som våldtäkt.

Om en 14 årig kille och en 27 årig tjej har sex så vet jag inte hur det rubriceras, det var något fall nyss men jag vet inte hur det slutade.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top