Varför inte mångkultur?

TeoGrimberg

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Brastad (utanför Uddevalla)
Hoj
Hojlös
Snälla TS, skippa predikningarna! :gnissla Sporthoj behöver inte frälsas. Skärp dig innan tråden stängs, eller du uppfattas som stötande. Räkna inte med att alla på SH delar din religion. Även om din avsikt är god, så bör du följa de regler som gäller.

Jag bryter inte mot reglerna genom att berätta min åsikt i frågan. Jag tror inte man kan tvinga sig på någon med sin tro och det försöker jag verkligen inte göra. Men jag vill berätta för världen att Jesus har förvandlat mitt liv. Jag har inte alltid varit krisen, jag har inte alltid varit för mångkultur men Jesus från Nasaret har förvandlat mitt sinne :)
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Jag bryter inte mot reglerna genom att berätta min åsikt i frågan. Jag tror inte man kan tvinga sig på någon med sin tro och det försöker jag verkligen inte göra. Men jag vill berätta för världen att Jesus har förvandlat mitt liv. Jag har inte alltid varit krisen, jag har inte alltid varit för mångkultur men Jesus från Nasaret har förvandlat mitt sinne :)

Du igen? Vad hade du för nick förra gången du blev bannad?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Det har varit 8 miljoner somalier på flykt. 2010 tilläts färre än 6500 av dessa stanna och förra året mindre än 4000.
Den absoluta lejonparten av de Somalier som fick uppehållstillstånd hade skyddsskäl eller var kvotflyktingar.

Är detta något som känns helt övermäktigt för dig just för att de är analfabeter? Skall inte dessa människor ha rätt att få sina asylskäl prövade såsom FN:s deklaration för mänskliga rättigheter faktiskt gör gällande?

Varför inte angripa diskussionen med mer sakliga argument än den ständiga avpixlatretoriken och slagorden om getherdar, berikning, våldtäktsepedemi, massinvandring, ensamljugande barn, skäggbarn eller det där smetiga avpixlarknepen där man försöker få det att låta som om de där "nästan hundratusen" som fick uppehållstillstånd uteslutande består av våldtäktande fåraherdar och att mindre än 5% har skyddsskäl...

Varför inte ta och diskutera sakligt kring de grupper du dagligen spyr galla över. varför kan du inte diskutera kring statistiken över irakier, afghaner, somalier o.s.v och föra en ärlig debatt kring vad som är fel med att ge ett par tusen från varje land uppehållstillstånd per år. Hur "upprörande många" är det från dessa länder som "importeras" hit och hur många av dem är det som faktiskt får stanna på grund av att de har skyddskäl.

Är hela landets befolkning på flykt? Det bor inte ens 9 miljoner i landet. Nu har jag inte forskat i detta ämne. Din tanke med att hjälpa en ärlig flykting i nöd är fin. Jag delar också den uppfattningen. Men med den politiken som förs kan inte det hända. Vi ålders-kontrollerar ej dessa barn, vi vet inte vilket land dom kommer från, vi vet att det är en utomnordisk människa med en historia. Om det är sann eller ej vet bara den sökande.

Ärligt talat, hur ska en av dessa flyktingar ha råd med +-200 000kr att ta sig med en flyktingsmugglare till Sverige? Jag har svårt att tro dessa personer inte liders särskilt mycket i sitt hemland.

Att inte våga kontrollera om dessa har riktiga asylskäl eller inte tycker jag är ett hån mot riktiga flyktingar som inte har en chans att fly landet. Vi har inte råd att ta hit hur många som helst, då en person kostar upp mot 50 000/månad.
 

TeoGrimberg

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Brastad (utanför Uddevalla)
Hoj
Hojlös
En troende, vad intressant. Tror du på allt som står i bibeln eller bara lite vad du vill?

Bibeln är framtagen av en sammansättning texter som i viss mån motsäger varandra. Exempelvis så skriver Paulus att kvinnan skall tiga i församlingen och att hon inte får undervisa. Samma Paulus refererar i Romarbrevets sista kapitel till kvinnor med pastorliknande tjänst och ger dem beröm. Så hur skall Paulus ha det, är han för eller emot kvinnliga pastorer? Ja det enda logiska är att texterna gäller olika tider och olika sammanhang. För annars är Paulus dubbelmoralisk. Så att säga att man följer allt i bibeln innebär att man säger att man lever paradoxalt. För ingen kan vara både för och emot kvinnliga pastorer och om man skall följa allt i bibeln så måste man vara kvinnoprästmotståndare och kvinnoprästförespråkare samtidigt och det går ju inte :)

Det finns även tidsbundna texter kring slaveri.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Bibeln är framtagen av en sammansättning texter som i viss mån motsäger varandra.

Jag har bevis för att Spiderman finns!
proof-that-spiderman-exists.jpg
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
det de krigar om är just biståndspengar från utomståeende länder , slopa bidragen o minska vapenförsäljningen så tror jag de löser sina problem själva ,, vi kan hjälpa till o bygga upp landet o sluta utnyttja folk för deras resurser

Fast på många håll så ökar bidraget den lokala korruptionen samtidigt som visa hjälporganisationer handlar lyxprylar till de anställda. :näsblod
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Klassisk SD-retorik. Låt mig gissa vilket parti du sympatiserar med?

Summan är, väldigt stor del av befolkningen vill ha Sverige som det har vart tidigare. Man har sin kärlek till det egna landet. Den som inte har det, tycker jag synd om. Mångkultur kan aldrig fungera och har hittills aldrig fungerat. Det enda det gör är att splittra en befolkning, skapar segregation och skapar ett klassamhälle.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Det ena utsluter inte det andra. Vi kan behålla den invandringsmängd vi har och ändå höja biståndet. Men svenskar lever i överflöd, inte minst här ute på västkusten. Men samla inte skatter på jorden utan samla dom i himlen.

men du Grim , då betalar jag gärna lite mindre i skatt !! jag tycker jag betalar på tok för mkt redan
o just religion är ju en intressant del , men i mitt liv så klarar jag mig gott utan den delen , o hur fromm var jesus i första delen av den heliga boken ,, sen har jag en fundering det skapades 2 st barn hur kom resterande till ?
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Det var dessa regler jag menade:

- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Vi ska ha ett KUL forum :)

Anser att det är tveksamt om du följer de reglerna. Men det är upp till moderatorerna att sätta gränser. Personligen tycker jag inte att TS senare inlägg är varken trevliga eller kul.
 

TeoGrimberg

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Brastad (utanför Uddevalla)
Hoj
Hojlös
Det var dessa regler jag menade:

- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Vi ska ha ett KUL forum :)

Anser att det är tveksamt om du följer de reglerna. Men det är upp till moderatorerna att sätta gränser. Personligen tycker jag inte att TS senare inlägg är varken trevliga eller kul.

Jag har asperger så om du uppfattar mig som otrevlig så har du en förklaring i min diagnos :)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Fast på många håll så ökar bidraget den lokala korruptionen samtidigt som visa hjälporganisationer handlar lyxprylar till de anställda. :näsblod

mjo det ligger ju tyvärr i människans natur o rå om sitt eget , där är ab-bolagen samt politiker riktiga hejare
men frågan är vem som är blåst , politiker lön är inte dålig , pension efter är riktigt bra , egentligen ska man hoppa med i ngt parti vadfan som helst ,exempelvis kristdemokraterna !! sitta med i lite motioner o visa sig engagerad . Sen har man framtiden kirrad
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Det var dessa regler jag menade:

- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Vi ska ha ett KUL forum :)

Anser att det är tveksamt om du följer de reglerna. Men det är upp till moderatorerna att sätta gränser. Personligen tycker jag inte att TS senare inlägg är varken trevliga eller kul.

i samtliga forum bör yttrandefrihet råda , så länge det inte är påhopp eller personangrepp så tycker jag man ska få diskutera vad som ,, passar det inte kan manj u sluta läsa i tråden
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Bibeln är framtagen av en sammansättning texter som i viss mån motsäger varandra. Exempelvis så skriver Paulus att kvinnan skall tiga i församlingen och att hon inte får undervisa. Samma Paulus refererar i Romarbrevets sista kapitel till kvinnor med pastorliknande tjänst och ger dem beröm. Så hur skall Paulus ha det, är han för eller emot kvinnliga pastorer? Ja det enda logiska är att texterna gäller olika tider och olika sammanhang. För annars är Paulus dubbelmoralisk. Så att säga att man följer allt i bibeln innebär att man säger att man lever paradoxalt. För ingen kan vara både för och emot kvinnliga pastorer och om man skall följa allt i bibeln så måste man vara kvinnoprästmotståndare och kvinnoprästförespråkare samtidigt och det går ju inte :)

Det finns även tidsbundna texter kring slaveri.

Så samma människa behåller inte ens samma åsikt genom bibeln? :va
Varför skulle just den allsmäktige gud vara mer verklig än asagudarna?

Intressant det här med att vända andra kinden till bara gäller ibland också

Tydligen tycker gud att alla prostituerade kvinnor ska brännas upp om de har en pappa som är präst.

”Om dottern till en präst vanhelgar sig genom prostitution, vanhelgar hon sin far. Hon skall brännas.”

Åtminstone står det så i bibeln, i 3:e moseboken 21 kapitlet 9 stycket.

Men om en präst har en son som prostituerar sig då? Är inte det lika allvarligt, eller är det återigen bara makten över kvinnans könsorgan som gud fokuserar mot?
 

TeoGrimberg

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Brastad (utanför Uddevalla)
Hoj
Hojlös
Så samma människa behåller inte ens samma åsikt genom bibeln? :va
Varför skulle just den allsmäktige gud vara mer verklig än asagudarna?

Intressant det här med att vända andra kinden till bara gäller ibland också

Jesus talade i sin Gudom när han sa "ni har hört att det är sagt/står skrivet... men jag säger er..." och det vore väll konstigt om exakt samma påbud och förbud gällde genom hela världens historia.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det handlar om att det vi gör för de fattiga det gör vi för Jesus. Det är Jesus vi tjänar, inte människor men det är en win-win situation. Vi hjälper människor samtidigt som vi får mångkultur. Båda parter vinner på det.

Praise the lord! Carola har reggat sig på sporthoj.com
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jesus talade i sin Gudom när han sa "ni har hört att det är sagt/står skrivet... men jag säger er..." och det vore väll konstigt om exakt samma påbud och förbud gällde genom hela världens historia.

Men det är vettigt att tycka att påbuden är lämpliga nästan 2000år efter Jesus död? Det finns ju hur mycket otrevliga bibelcitat som helst. Eller håller du inte med?

Du har inte heller svarat på varför sagorna om gud skulle vara mer verkliga än asagudarna.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Praise the lord! Carola har reggat sig på sporthoj.com

Halle lullia
Passa dig så du inte råkar ut för detta ;)

Vers 11-12
"Om två män råkar i slagsmål och den enes hustru skyndar för att hjälpa sin man och sträcker ut handen och griper tag om könet på den som slår hennes make, skall du utan förskoning hugga av hennes hand."
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top