Varför inte mångkultur?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Att det inte lönar sig att skaffa ett arbete i Sverige.

Nu förstår jag inte riktigt...
PDF:en som du länkar till handlade om när/hur en person har rätt att ansöka om asyl i Sverige trots att denne redan beviljats asyl i ett annat land. Förvisso ett samtalsämne det med men jag ser fortfarande inte kopplingen till arbetsmarknadspolitik.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Nu förstår jag inte riktigt...
PDF:en som du länkar till handlade om när/hur en person har rätt att ansöka om asyl i Sverige trots att denne redan beviljats asyl i ett annat land. Förvisso ett samtalsämne det med men jag ser fortfarande inte kopplingen till arbetsmarknadspolitik.

Förstår att du inte förstår. Det var inte meningen från början att det skulle kopplas till arbetsmarknadspolitiken.. utan bara uttalar mig om statsministern.

Till detta ämne. Jag förstår verkligen, verkligen inte varför man genomför detta...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
.. uttalar mig om statsministern. ...
Har statsministern fattat detta beslut enväldigt? :va

Kan du inte bara försöka vara lite tydlig för en gångs skull istället för att bara kopiera in länkar och tro att de är självförklarande. Och även om du nu skulle tycka att de borde vara självförklarande så kan du väl utveckla vad det är i sak du anser som är så fel.

När det gäller migrationspolitiken så verkar det som om man kan klumpa ihop precis allt och bara samanfatta det med:
- "Kolla vad förrädarna i regeringen(eller vänstertomtarna) gör nu, de sänker Sverige, korthuset faller samman"!
...och så slänger man in en länk till någon artikel man hittat på FB, Avpixlat eller hos Wager utan att beskriva vad det är man vänder sig emot..

Det är lite som att angripa den förda miljöpolitiken med antingen länkar till tidningsartiklar utan förklaring eller slänga sig med generella formuleringar som:
-"Titta bara, miljötomtarna förstör landet"
- "Titta, nu är trädkramarna igång igen!"

....det skulle bli en mer givande diskussion om milljöpolitik om man faktiskt diskuterade sakfrågor, bränsleskatter, vindkraftsubventioner, strandsskydd, utsläppsrätter o.s.v. eftersom miljöpolitik består av hundratals och tusentals olika åtgärder, regler, skatter o.s.v.

På precis samma sätt så består migrationspolitiken av tusentals olika regelverk, lagar, förordningar, rutiner, bestämmelser o.s.v. som rör allt från VEM som får stanna till varför till skatter, bidrag, bostadspolitik och skattepolitik...

Därför blir det så enahanda när "ni" alltid nöjer er med länkar som rör enskilda dårar som gjort något sattyg med det underförstådda att det skulle vara representativt för alla invandrare/asylsökande.
Eller så kommer en länk till någon artikel med en svepande formulering som:
-"Kolla hur kommunistäcklen förstör landet med sin destruktiva politik!"

...Varför inte testa att vara saklig någon gång?
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Det var inte meningen från början att det skulle kopplas till arbetsmarknadspolitiken..
Väldigt konstig kommentar! Betyder det att du inte har en aning om varför du la in länken, att du helt plötligt fick ett infall att koppla det till arbetsmarkandspolitik lite för skojs skull eller tänkte du att folk ändå inte orkar läsa länken? :confused:
Jag blir för övrigt inte mycket klokare om det skulle vara för att uttala dig om statsministern eftersom den ju inte gör det heller...
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Väldigt konstig kommentar! Betyder det att du inte har en aning om varför du la in länken, att du helt plötligt fick ett infall att koppla det till arbetsmarkandspolitik lite för skojs skull eller tänkte du att folk ändå inte orkar läsa länken? :confused:
Jag blir för övrigt inte mycket klokare om det skulle vara för att uttala dig om statsministern eftersom den ju inte gör det heller...

Jag ska vara mer saklig nästa gång. Tanken var ej kopplad till arbetsmarknadspolitiken utan snarare till att Moderaterna som utger sig att vara det nya "arbetarpartiet". Dvs inte direkt kopplat till länken, utan ett helt annat ironiskt uttalande från min sida. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top