Varför inte mångkultur?

TeoGrimberg

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Brastad (utanför Uddevalla)
Hoj
Hojlös
Jag snackar mycket med SD:are och jag har upptäckt en sak. Så fort man frågar något om invandring så säger dom att dom inte vill ha ett mångkulturellt land. Men frågan är varför? Vad är problemet med att ha mångkultur?

Visst, det finns problem med invandringen. Men det beror inte på att Sverige tagit emot för många eller för att Sverige har mångkultur utan det beror på att PK-maffian låter de som missköter sig stanna medans ordentliga, skötsamma och positiva invandrare får åka hem. Invandringsproblimatiken är alltså inte relaterad till mängden invandrare utan det beror på dessa politiskt korrekta batikhäxor som skall skydda ligisterna till varje pris. Jag vet så fruktansvärt många skötsamma invandrare från världens alla hörn och jag vet att det är en minoritet av invandrarna som missköter sig. Så därför stödjer jag mångkultur.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Jag vill påstå att SD:arna har en poäng, fast de förstår själva inte vad de menar.
Pratar du med en SD:are kommer han till slut i enrum komma med kommentarer som:
- "Haha såg du blånegern på stan, jävla apor det dära!".

Problemet med SD:are är alltså att de är outbildade, IQ-fiskmås rasister.

Poängen de har, är att det finns problem med segregation, som grundar sig i mångkultur.

Varför får du segregation om du har mångkultur?
- Därför att människor vill bo med människor som är som de själva; och alla fungerar likadant.
Flyttar du till Spanien kommer du med största sannolikhet flytta dit andra Svenskar bor.

Saken är dock den, att alla kommer anpassa sig till slut, och man får en mix av alla kulturer som fungerar i symbios.
Men ända sättet det kan hända på, är att alla har ett arbete.

Som det ser ut just nu har samtliga invandrare med brytning och svår uttalat namn svårt att få arbete. Har de inget arbete kan de inte anpassa sig.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Svenskar har svårt att kommunicera eller fungera med svenskar från andra "städer" än deras stad, kolla bara "dryga sthlmare tråden" och allmänt vad övriga tycker om sthlmare eller skåningar. Tycker bara sånt är larvigt. Värst är det på flashback där var o varannan idiot kläcker ur sig idiotiska grejer om invandrare. Detta bidrag till mer vi och dem känsla så att segregationen ökar ännu mer.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Olika kulturer är inga problem alls men hur kul är det om alla länder blir likadana. Jag har varit i hyfsat många länder med olika kultur och ett av dom största nöjena med att resa är just att det är olika i olika länder.

Om vi nu tittar på varför man kan tycka att vi har "ett invandrarproblem" så har det ingenting med invadrare som grupp att göra utan med att vissa som kommer till vårt land tar med sig all skit som dom flesta flyr ifrån och att det finns vissa som hävdar att deras sätt att leva är det enda rätta och kräver högljutt att landet som tagit emot dom skall anpassa sig till det.

När sen etablisemang, massmedia och politiker accepterar och ställer upp på detta drabbar det alla som redan bor i landet och även dom som vill komma till det.
 

Street Bike Tommy

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Ducati Monster 900S i.e 01 Suzuki GSXR 750 97
invandring är ju bra så vi slipper inavel som norrmännen lr finnarna:arsele men man kanske inte ska släppa in för många så det blir ont om jobb bostäder osv är ju påtok för många som hamnar i en ond cirkel å inte kommer där i från
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Svenskar har svårt att kommunicera eller fungera med svenskar från andra "städer" än deras stad, kolla bara "dryga sthlmare tråden" och allmänt vad övriga tycker om sthlmare eller skåningar. Tycker bara sånt är larvigt. Värst är det på flashback där var o varannan idiot kläcker ur sig idiotiska grejer om invandrare. Detta bidrag till mer vi och dem känsla så att segregationen ökar ännu mer.


Och du tycker det fungerar bättre i andra länder ?.........yeah right !

I detta land kan man fortfarande säga att en skåning talar med gröt i munnen, att någon bor i gnällbältet, att en Stockholmare är dryg och bor i fjollträsk eller skämta om olika religioner utan att behöva bli bannlyst, misshandlad eller skjuten. Det om inte annat kan man ju se i trådar här på sporthoj. Hur det är på flashback, Facebook, twitter har jag ingen aning om.
 

TeoGrimberg

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Brastad (utanför Uddevalla)
Hoj
Hojlös
1. Olika kulturer är inga problem alls men hur kul är det om alla länder blir likadana. Jag har varit i hyfsat många länder med olika kultur och ett av dom största nöjena med att resa är just att det är olika i olika länder.

2. Om vi nu tittar på varför man kan tycka att vi har "ett invandrarproblem" så har det ingenting med invadrare som grupp att göra utan med att vissa som kommer till vårt land tar med sig all skit som dom flesta flyr ifrån och att det finns vissa som hävdar att deras sätt att leva är det enda rätta och kräver högljutt att landet som tagit emot dom skall anpassa sig till det.

När sen etablisemang, massmedia och politiker accepterar och ställer upp på detta drabbar det alla som redan bor i landet och även dom som vill komma till det.
Jag delar in ditt inlägg i två bitar och besvarar dom var för sig.

1. Skillnaden är ju att nu blir det att man kan besöka varje kultur i varje stad till skillnad från förr då man var tvungen att åka mellan länder för att se andra kulturer. Nu rymmer framtidens storstäder alla kulturer. Särskiljda och oförstörda men i mindre grupper. Så där har du fel.

2. Här förstår jag din poäng dock. Och här har vi en typisk genusfråga. För kvinnorna sköter sig utmärkt medans männen ofta är dom som skall dominera och förstöra. Jag tror inte på att kön är social konstruktion och jag är INTE feminist. Men vissa saker är faktiskt kulturellt konstruerade och det är ingen myt att kvinnorna sköter sig medans männen är dom som sabbar. Om invandrarmännen kunde lära sig av invandrarkvinnorna så skulle mycket av invandrarproblemen försvinna.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag delar in ditt inlägg i två bitar och besvarar dom var för sig.

1. Skillnaden är ju att nu blir det att man kan besöka varje kultur i varje stad till skillnad från förr då man var tvungen att åka mellan länder för att se andra kulturer. Nu rymmer framtidens storstäder alla kulturer. Särskiljda och oförstörda men i mindre grupper. Så där har du fel.

Nja. Nu har jag varit i både mellanöstern och områden med mycket araber. I samma områden finns det ofta folk från balkan och en hopp med andra områden. Tror du verkligen samhället blir en replika av antingen mellanöstern eller balkan? Dessa områden blir en mix av allt möjligt.

Grupper med massa konflikter och rasism mot varandra men med gemenskapen att de hamnat utanför vårt samhälle.

Jag tror människan i grunden är god och det oavsätt vilken kultur man kommer ifrån. Får man taskiga förutsättningar och har ett trist bagage med sig tror jag det kan gå illa. Och när det resulterar i brott som inte får konsekvenser resulterar det i ännu mer problem.

Det är en trend som behöver brytas och som nån annan än SD skulle behöva driva en politik där man vågade testa andra vägar en de vi tagit idag.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vad menas med mångkultur?

Totalt segregerat samhälle eller ett grått samhälle? :va
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag delar in ditt inlägg i två bitar och besvarar dom var för sig.

1. Skillnaden är ju att nu blir det att man kan besöka varje kultur i varje stad till skillnad från förr då man var tvungen att åka mellan länder för att se andra kulturer. Nu rymmer framtidens storstäder alla kulturer. Särskiljda och oförstörda men i mindre grupper. Så där har du fel.

.


Tror jag inte ett dugg på.

En del vågar vara olika men dom flesta gör som alla andra så man kommer inte alls få många olika kulturer utan med tiden bara ett hopkok av allihop. Klart trist.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Tror jag inte ett dugg på.

En del vågar vara olika men dom flesta gör som alla andra så man kommer inte alls få många olika kulturer utan med tiden bara ett hopkok av allihop. Klart trist.

Fast hopkoket blir ju knappast samma i alla länder. Köttbullar är inte heller svenskt från början vad jag hört.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
En liten ort blir en mångkulturell ort. Jag växte upp en medelstor mellansvensk stad med svenska barn. Nu bor jag på en betydligt mindre ort. Finns inte många skolor att välja på, så oavsett om du är invandrare eller akademiker så hamnar barnen i samma klass. Att någon grabb är färgad, någon annan asiat, att någon tjej alltid har scalett tycker inte mina barn är något konstigt. De är klasskamrater och refereras till med namn, och ingenting annat. Och självklart är invandrar/flyktingbarn med när det är barnkalas. Barnen väljer själva vilka de ska bjuda.

Någon automatisk integration tror jag inte på. Finns det något mer mångkulturellt land än USA? Ändå har de sina 'chinatown' och liknande, de folk behållit sin särart och kultur i många generationer. Skulle istället tro att ju mer otrygga folk känner sig, desto viktigare blir en grupptillhörighet. Sedan ska vi inte glömma det här med 'hackordning'. Det gäller att ha någon under sig i social status, även om det bara är en kvinna...
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Fast hopkoket blir ju knappast samma i alla länder. Köttbullar är inte heller svenskt från början vad jag hört.

Visst är det så. Det finns inte ett enda land i världen som har en genuint inhemsk befolkning men avstånd och anpassning till landet man flyttar till har gjort att det finns olika kulturer om ändå annorlunda.

Nu går det snabbt utan krav och vilja till anpassning och ett samhälle där ingen vågar ta tag i problemen.

Dom starka kan utnyttja det och dom svaga slås ut. Precis tvärt emot vad som sägs. Detta har absolut inget med partipolitik att göra utan är en samhällstrend.

Tyvärr går det riktigt bra för the bad guys nu och ingen verkar göra något åt saken.
 
Last edited:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
problemet med invandringen har skapats utav våra kära folkvalda , slaphänta miffon som vägrar se konsekvenserna av deras val ..
sjklart ska vi dra vårt strå till stacken o hjälpa våra medmänniskor , men frågan är till vilket pris !!!
kriminalitet o våldsidkare( japp finns såna ) har för min del förverkat sin rätt i vilket samhälle som helst
jag har hört siffror uppåt 300 miljarder per år + skuggkostnader , medans berit o frans inte får ngn efterrätt
i min värld så är det ngt som är fel .. ska vi ha invandring i Sverige vilket vi ska enligt min mening , så måste vi ta hand om dem bättre samt ställa rimliga krav
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag tror iofs på större krav på alla människor utan reflektion på härkomst.

WT finns det väldigt gott om nuförtiden tycker jag.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Svenskar har svårt att kommunicera eller fungera med svenskar från andra "städer" än deras stad, kolla bara "dryga sthlmare tråden" och allmänt vad övriga tycker om sthlmare eller skåningar. Tycker bara sånt är larvigt. Värst är det på flashback där var o varannan idiot kläcker ur sig idiotiska grejer om invandrare. Detta bidrag till mer vi och dem känsla så att segregationen ökar ännu mer.

Där har du nog tyvärr fel, svenskar fungerar ypperligt med andra svenskar bara dom får gnälla av sig med jämna mellanrum. Svenskar fungerar tom. ypperligt med invandrare bara dom ges möjligheten genom gemensamt arbete.

Ta valfritt land runt medelhavet och nedåt så är förhållandet ett helt annat.

Men med din tankegång blir det isåfall ok med att svenskar uttalar sig nedlåtande gentemot invandrare, då dom ändå behandlar sina landsmän likadant.

FB har i alla tider dragit till sig allehanda miffon, har tom. för mig det startades för extremister av extremister. Var annars kunde man på den tiden finna information för tillverkning av sprängmedel, vapen och annan kriminell produktion.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Varför är andra människor kultur och historia viktigt. Vi kan vara jättesnabba att försvara så att samerna, indianstammar m.fl. ska få leva med sin kultur på bästa tänkbara sätt. Jag tycker som sades i tidigare inlägg att vi själva har ett intresse av andra kulturer när vi reser utomlands.

När ni sätter ett värde på andra kulturer, varför kan ni inte sätta ett värde på er egen? Sverige är svenskarnas arv. Det är faktiskt inte alla världens medborgares land- de har sina egna hemländer. När ni snackar om olika kulturer, det räcker bara att resa runt i Sverige för att uppleva skillnader. Vi måste inte dra hit folk från MENA för att känna oss kulturmoderna.

Ni som är för mångkultur. Kan ni själva tänka er bosätta er bland den? Eller är det ett framtidstänkande av mångkulturen där vi alla tillsammans firar både midsommar och ramadan? Där vi alla lever i harmoni och håller varandra i händerna, där det inte finns några religösa konflikter?

Jag har inget emot att folk flyttar hit. Men det ska vara på samma villkor som att jag skulle flytta till Tyskland, Finland, USA osv. Jag får betala för mig själv. Betalar man för sig själv för att flytta till ett land vågar jag gissa på att man har ett genuint intresse av detta land. Inte största möjlighet att parasitera på befolkningen (nej jag dra inte alla över en kam, men faktum är att väldigt många som kommer hit till Sverige, valde just Sverige för att vi inte ställer några krav).

Summan är, väldigt stor del av befolkningen vill ha Sverige som det har vart tidigare. Man har sin kärlek till det egna landet. Den som inte har det, tycker jag synd om. Mångkultur kan aldrig fungera och har hittills aldrig fungerat. Det enda det gör är att splittra en befolkning, skapar segregation och skapar ett klassamhälle.
 
Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Crossniklas:
Trams. Folk som kommer hit med rätt förutsättningar blir en tillgång.

Var väll på 60-talet vi tog emot bland annat greker? Och de har väll anpassat sig bra?
Med rätt förutsättning kan man ta emot invandrare. Det har även Kanada bevisat.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Kan ni själva tänka er bosätta er bland den?
....där det inte finns några religösa konflikter?

Summan är, väldigt stor del av befolkningen vill ha Sverige som det har vart tidigare.

Jag bor på en liten ort. Så jag bor bland dem. Det gör alla här. Handlar i samma butik. Har barn i samma skola. I att de finns så nära, så vet jag vad några av föräldrarna till jobbar med. Och ja, de jobbar. Här har man behållit den trista traditionen med skolavslutning i en alldeles för liten kyrka. Så dit kommer utländska kvinnor med slöja, och fotograferar sina barn, som alla andra föräldrar. Jag har varken problem med att barnen har klasskamrater från utländska familjer, eller att ett barn är släkt med en av svergies mest kända förbrytare. Jag vet inte vilket jag borde vara mest upprörd över? Men faktum är att ingen av dem är någon problemfamilj. Sådana finns också... WT. På en liten ort håller folk mer reda på varandra. :7peta

Hur var Sverige förr? Undrar vad som menas med förr? Före vallonerna kom till Svergie och hjälpte oss att bygga upp landets ekonomi? Innan Skåne blev svensk? Innan svenska hären tog med sig krigsbrudar från Europa? Hela Sveriges historia är full av inslag från andra kulturer. Det är så det 'svenska' växt fram.

Om mångkultur är farligt, så stackars USA. :lol
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top