Sviestad Trafikövningar

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Jaha gott folk, datumen på årets Trafikövningstillfällen på Sviestad är klara, eventuellt kommer det dyka upp några fler tillfällen, så håll koll här men framför allt på vår hemsida.

LMS hemsida

28 apr, 08.30 - 16.00 heldag lör

3 maj, 16.30 - 20.00 kväll tors

31 maj, 16.30 - 20.00 kväll tors

21 juni, 08.30 - 16.00 heldag tors

28 juni, 16.30 - 20.00 kväll tors

19 juli, 16.30 - 20.00 kväll tors

27 juli, 08.30 - 17.00 heldag fre

9 aug, 16.30 - 20.00 kväll tors

30 aug, 16.30 - 20.00 kväll tors

13 sep, 16.30 - 20.00 kväll tors

20 sep, 16.00 - 19.30 kväll tors Obs vi försöker börja köra 16.30 pga mörkret
 
Last edited:

Väglusen

+5 Kg
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Mantorp
Hoj
Fireblade 08:a
En heldag har tillkommit. Lördag den 28 april 08.30-16.00.:banana
Café Kolven vid gokart-banan har öppet.
 
Last edited:

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Trådlyft!!! I morgon kör vi första heldagen, 08,30 inskrivning, ca. 08,50 förarmöte ca. 09,00 första passet och sen rullar det på till 16,00. Fint väder för årstiden samt lättare förtäring finns att tillgå, välkommna önskar LMS trafikövningsgrupp.
Mvh. Kjell Bornemo 0709-781355 om det är något ni undrar över.
 
Last edited:

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Det blev ju en väldigt bra start på säsongen! Tack Kjell och instruktörerna och alla som var där. Hoppas för allt i världen att inget allvarligt hänt med tjejen som åkte av i crossböjen :(
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Det blev ju en väldigt bra start på säsongen! Tack Kjell och instruktörerna och alla som var där. Hoppas för allt i världen att inget allvarligt hänt med tjejen som åkte av i crossböjen :(

Tack själv, en kraftig hjärnskakning blev det. Mvh. Kjell
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...med risk för att upplevas som dryg...den här regeln om originalpipa och inte nyttja *befintlig* ljudmätningsutrustning är klart irriterande - jag får inte med mig någon av mina åkpolare. :huvet :gnissla :brinnerup :smasha

Bra trist. :fakta :mattias 99,9% av hojåkarna i den fria världen har bytt pipa (jag har original dock).


Helvit.

Missade lördagen, lär snyta mig...saknar den här lilla godbiten till bana.

/J
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
...med risk för att upplevas som dryg...den här regeln om originalpipa och inte nyttja *befintlig* ljudmätningsutrustning är klart irriterande - jag får inte med mig någon av mina åkpolare. :huvet :gnissla :brinnerup :smasha

Bra trist. :fakta :mattias 99,9% av hojåkarna i den fria världen har bytt pipa (jag har original dock).


Helvit.

Missade lördagen, lär snyta mig...saknar den här lilla godbiten till bana.

/J

Dito om dryghet tillbaka, klart irriterande att du inte tänker på våra grannar som bor runt banan, 100% av våra kunder åker orginal och har lika kul samt åker lika fort som på andra typer av kurser och bankörningar. Kom gärna på Torsdag så ska jag visa dig lampan som är kopplad till våran 170000 kronors decibelmätare som har varit igång ett par år med loggning så länstyrelsen kan gå in och kolla specifik datum och klockslag om det kommer in klagomål om högt ljud från anläggningen. 2011 inkom det inget klagomål från våra grannar och vi vill inte vara droppen som får bägaren att rinna över. Eftersom tävlingsverksamheten ligger före i priotet så får ju inte vi låta lika högt, efter 19,00 på en icke bullerkväll (typ tisdagar när crossen och roadracingen tränar) skall det vara 55db vid tomtgräns få det och funka med slipon när knappt orginalsystemen klarar det får inte jag och gå ihop. Låter vi för mycket så är det trafikövningarna som ryker inte dom andra nio sektionerna som tränar på anläggningen. På förra RR träningen var det tre av ca. 30 hojar som klarade ljudkravet enligt ljudanläggningen som är kalibrerad 95db vid förbifart. På licenskursen i Söndags var det två av tolv hojar som klarade gränsen, och om vi hade varit hårda två som klarat kursen. Vi får väl se på Torsdag när det är bara orginalsystem på banan hur mycket lampan blinkar. Det blir ju tex. inga kvällskörningar på Mantorp i år pga.bullret, det finns ju inget som säger att om dom hade kört med orginal att det hade blivit ett annat beslut men jag tror att chansen hade varit större. Och i tvåhundra blås är det bara grannarna som hör skönsången vi hör bara vindbrus... Du vet vem jag är och var jag finns, dags att mötas öga mot öga.. Mvh.Kjell Bornemo LMS Trafikövningsgruppen
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Trots körförbud kom jag på att försäkringen ju är giltig iaf, och jag åker ju ändå bil+släp till banan.

Glad över min insikt tänkte jag dyka ner på tisdag. :banana

Då till frågan. Hojen är ju mappad med helsystem, är det dumt att blåsa bana med originalburk då? :va

Vill verkligen köra, men vill VERKLIGEN inte skada hojen.. Och sommaren är lång :(
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Agile - har Du PCIII på hojen? I så fall sparar Du mappen på datorn, monterar originalsystemet och laddar ner en "nollmapp" i PCIII:an. När helsystemet åker på igen - laddar Du bara tillbaka mappen igen.

Men i de flesta fall funkar mappen hyfsat, går lite fett = på säker sida. Problemet kan vara om originalsystemet har en EXUP avgasventil, det kan stöka till mappen lite mer.
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Trots körförbud kom jag på att försäkringen ju är giltig iaf, och jag åker ju ändå bil+släp till banan.

Glad över min insikt tänkte jag dyka ner på tisdag. :banana

Då till frågan. Hojen är ju mappad med helsystem, är det dumt att blåsa bana med originalburk då? :va

Vill verkligen köra, men vill VERKLIGEN inte skada hojen.. Och sommaren är lång :(

Vilken Tisdag? Idag är det Rallytävling och nästa (8/5) är det VM i KM1.. Borde inte du vara i träningstråden kära Agile
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vilken Tisdag? Idag är det Rallytävling och nästa (8/5) är det VM i KM1.. Borde inte du vara i träningstråden kära Agile

Felskrivning, menade torsdag..

Är ju ingen träning idag, så bemedlad både med höga varvtider och en gatreggad hoj tänkte jag premiära säsongen på torsdag istället ;).

Men det var ju det där med original. Tiden räcker inte till att meckla med sånt, så det blir till att vänta 2 veckor till istället.
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Felskrivning, menade torsdag..

Är ju ingen träning idag, så bemedlad både med höga varvtider och en gatreggad hoj tänkte jag premiära säsongen på torsdag istället ;).

Men det var ju det där med original. Tiden räcker inte till att meckla med sånt, så det blir till att vänta 2 veckor till istället.

Åk V-twin, var inte damen i Grekland, det som händer på Sviesta stannar på Sviesta :) Mvh. Kjell :D
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Åk V-twin, var inte damen i Grekland, det som händer på Sviesta stannar på Sviesta :) Mvh. Kjell :D

Då kan jag ju lika gärna hänga kärran bakom BMWn och försöka köra snabbt med det ekipaget ;)

Nee.. Vill komma i sadeln på Hyndan igen så man kan börja tweaka den tillrätta. Ändrat massa fjädring och ska "börja om" med det och så (var helt galet i fjol) vilket blir fokus nu jämte att få mig att köra bättre.

Och Hennes hoj har också annat system, så då kan jag lika gärna byta på min..
 

Väglusen

+5 Kg
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Mantorp
Hoj
Fireblade 08:a
Café Kolven har öppet på torsdag och hälsar att ni gärna får betala med mindre valörer eftersom det är svårt med växel.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top