Suzuki gsxr 750 1995:a streetfighter

nathell

Gixxer 750 :)
Gick med
6 May 2011
Ort
Höör
Hoj
Suzuki GSXR 750 -95
hej jag vill bygga om min gsxr till streetfighter är de någon som vet vart man kan få tag i grejor till de har googlat som en fjåne men hittar bara filmer och bilder :gnissla .. skulle vilja få tag på någon sida så man kan få lite olika sortiment osv. tacksam för hjälp.. PS. är de någon som vet eller har gjort om sin gsxr 95:a om de var skit svårt eller hur ni gick till väga? DS.
 

nathell

Gixxer 750 :)
Gick med
6 May 2011
Ort
Höör
Hoj
Suzuki GSXR 750 -95
http://www.blocket.se/skaraborg/Streetfighter_gaffelkronor_38899879.htm?ca=22&w=3

Det är väl eg det viktigaste. Alternativt kan du bulta risers direkt i din krona.

Framlampa får du fynda nånstans.. ev förlänga lite vajrar eller köpa nya.

Styre finns väl på biltema om inte annat. :)


Börja skruva bara, så löser det sig.

hur menar du bulta fast risers? var sätter man fast dom? tack så mycke ja framlampa och styre har ja delvis hittat :) tack för svar
 

nathell

Gixxer 750 :)
Gick med
6 May 2011
Ort
Höör
Hoj
Suzuki GSXR 750 -95
Ja du KAN borra hål i din övre styrkrona och fästa risers från tex biltema.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-och-handtag/Styrhojare-82566/

Generellt har ju detta dock en stor inverkan på hållfastheten. Jag vet inte hur din krona ser ut eller om detta är ett alternativ för dig.

ja besiktninbgen kan bli lite gnällig.. och hålla ska du ju helst göra.. hehe du vet inte vilken styrkrona som skulle kunna passa till en gsxr 750 95:a ?
 

Tommy.exe

Guest
Ring till killen i blocketlänken jag postade. Han kan garanterat ordna med en SF krona åt dig, allt han behöver veta är ju ytterdiameter på dina gaffelben, resten kan han ju bevisligen :)

Eller någon av Bonzo`s länkar. Bra alternativ.
 

nathell

Gixxer 750 :)
Gick med
6 May 2011
Ort
Höör
Hoj
Suzuki GSXR 750 -95
Ring till killen i blocketlänken jag postade. Han kan garanterat ordna med en SF krona åt dig, allt han behöver veta är ju ytterdiameter på dina gaffelben, resten kan han ju bevisligen :)

Eller någon av Bonzo`s länkar. Bra alternativ.

ska kolla med han tack så mycke :banana
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Kolla med Slowdog här på sporthoj... Han kan fräsa fram en styrkrona till dig....Om du nu inte får tag i nån styrkrona... Lycka till med bygget,,,,
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top