Att hälsa på annan motorcyklist på vägen

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Yamaha r6 - 03
Hur hälsar ni till andra motorcyklister när ni kör? Sträcker ni bara ut med vänster hand, eller hälsar ni på något annat sätt?

Och vilka hälsar ni till? Sporthojar hälsar alltid till sporthojar, men brukar ni hälsa till de nakna hojjarna, motards, tourings, och framförallt..... Customs?
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Tar upp handen och armen en liten bit, brukar göra det till alla jag hinner reagera på.
Dock så är det sämst respons ifrån glidare :(
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Allt från en liten vink till :banana

På allt och alla :D
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
jag kör både SH, SF och MT så jag hälsar till de alla...aldrig till custom...de sitter bara där med en min som ser ut att de typ sket på sig med sina fula brillor o fransar och är allmänt smaklösa..står över
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag hejar på allt och alla, åtminstone över 125'or. Upp med vänstern och vinka lite. Extra kul är det när man möter folk i kurvor och vinkar med nästan knäskrap, många vågar inte alls hälsa då medan vissa snäpper ut med fingrarna innan dom krampaktigt kramar styret igen :D
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Gubbar på glidare är tröga på att hälsa, annars hälsar jag. En grej som hojfolk måste hålla vid liv.
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jag vill tillägga att man även ska vrida på huvudet, det blir trevligare då :)
 

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
ibland så nickar jag bara om det är så att jag ser hälsningen för sent för att hytta upp näven :D
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Mc-poliser är sämre än Customåkare på att hälsa :D
Men en hälsade allt i somras.

Trafikskolelärare på hoj kan vara lite trögt med.
Och för att hindra moraltanterna så sa faktiskt min körskollärare till mig i Interkommen.
-Man hälsar faktiskt på andra motorcyklister.
Då jag inte gjorde det på min lektion.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Jag brukade fälla ut armen snett nedåt med handflatan framåt och ha långfingret och pekfingret pekande utåt. Resterande fingrar infällda. Det kändes lite tufft. I år testar jag att bara lyfta lillfingret lite från styret. Det där att lyfta handen rakt upp i luften gör att jag känner mig som Nils Poppe.
 

NenneR6

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha R6 01
Hälsar på alla Hojar. :hej
Varför ska man inte göra det. Vi utför ju samma hobby.
Sen om vissa inte vill hälsa tillbaka så är det deras problem inte mit.:gråta
 

Smolle94

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
hemmabygge 09 motor
Brukar vinkla upp handen och "visa" handflatan. Fast jag bara kör moppe :huvet , brukar oftas få svar tillbaka :hej
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
HÖRRINI FÖR FAN! VADÅ INTE HÄLSA PÅ GLIDARE?!?!?!?!? NI SKA FAN HÄLSA PÅ MIG NÄR JAG KOMMER! Jag är INTE gammal! (Iaf inte gubbe, är 28).. Eller ja.. Ni får hälsa när jag får körkortet.. MEN HÄLSA PÅ MIG :( Känner mig så utmobbad.. Räcker med att sidan heter sporthoj.. Ni behöver inte mobba mig på vägen med :(
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Jag har alltid hälsat på allt och alla, men nu har ja börjat skippa customåkarna aka badassgubbarna. Dom brukar aldrig hejja tillbaka :( Några andra som brukar vara lite tröga är folk som tycker sig vara ghostrider på nakenhoj, finns några sånna i gävle som kör z1000 med helsvart skinnställ och tonat visir, dom vill inte heller hejja! :tungan

Men heja på folk! Det är alltid kul! :banana
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Bara jag som även hälsar till burar? Särskilt dem som försöker köra ut framför mig i korsningar, och gamlingar som kör ut framför mig...
 

Hesketh

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx 750 E 1982
Jag brukar heja på det mesta eftersom jag har olika hojar själv och så där i stundens hetta kommer man ju inte ihåg vilken man sitter på. Däremot är det ju olika vilka reaktioner man får beroende på vad man sitter på för hoj själv. Satte på 18" framhjul, rakt styre och limpasadel på min gamla sportster och plötsligt började all motardhojar vinka tillbaka... =)
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Bara jag som även hälsar till burar? Särskilt dem som försöker köra ut framför mig i korsningar, och gamlingar som kör ut framför mig...

Nej, nej, det finns säkert många! Iaf om man räknas när man bara hälsar med långfingret?
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Hejar på allt på 2 hjul. Inklusive polisen:hej
Vänster arm ut med handflatan utåt, ibland kombinerat med en nick. De flesta svarar. Sämst är killarna i fransbrallor och "nakenhojsspökwannabes" i svart ställ och spegelvisir:rock:3freak
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top