MotoGP Commercial Bank Grand Prix of Qatar

MC Doktorn

Guest
På Torsdag är det premiär för Motogp 2012!

Viasat motor sänder hela helgen.

Torsdag 5/4
18:45 MotoGP Qatar: Träning 1
19:50 MotoGP Qatar: Moto3 - Träning 2
20:45 MotoGP Qatar: Moto2 - Träning 2
Fredag 6/4
16:50 MotoGP Qatar: Träning 2
19:45 MotoGP Qatar: Träning 3
19:45
MotoGP Qatar: Träning 3
MotoGP - Träning 3
MotoGP Qatar. Träning 3. (6/4-12)
Lördag 7/4
16:55 MotoGP Qatar: Moto3 - Kval
17:45 MotoGP Qatar: Moto2 - Kval
18:45 MotoGP Qatar: Kval
Söndag 8/4
16:55 MotoGP Qatar: Warm Up
17:45 MotoGP Qatar: Moto3
19:05 MotoGP Qatar: Moto2
20:30 MotoGP: Qatar

Mitt tips blir
1.Lorenzo
2.Pedrosa
3.Stoner
4.Spies
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Viasat borde sponsra SH med abonnemang till alla. Doh! Vill se Live! Får nog bli via MotoGP.com!
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Viasat borde sponsra SH med abonnemang till alla. Doh! Vill se Live! Får nog bli via MotoGP.com!

Skulle översvämmas med inaktiva medlemmar dock :p

Tror Stoner tar det, han är farlig på Qatar. Håller lite på Bautista med, och Spies.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Blir jäkligt spännande, har laddat med MotoGP:s egna HD-ström för i år, och jag tror Stacey tar't om det inte blir något mekaniskt strul. Jorge stark 2:a med Pedrosa tätt efter, och Rossi lär inte få fart på't än inte...trist nog.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
900 kronor och 10 öre har jag betalat för ett video pass på motogp.com.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
900 kronor och 10 öre har jag betalat för ett video pass på motogp.com.

Hur har det fungerat historiskt sett tycker du? Har för mig du kört det några år. Hackar det ibland eller är det stabilt? Är bildkvaliteten bra nog för att köra på stor TV?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hur har det fungerat historiskt sett tycker du? Har för mig du kört det några år. Hackar det ibland eller är det stabilt? Är bildkvaliteten bra nog för att köra på stor TV?

Jag svarar lite jag med, hittills har det rockat stenhårt, kör via min vanliga htpc mot en 50" fullhd-plasma, och hd-strömmen är riktigt bra, flyter på fint.
Frågan är vad som händer när racet startar, om MotoGP.com har bandbredden för det...
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag svarar lite jag med, hittills har det rockat stenhårt, kör via min vanliga htpc mot en 50" fullhd-plasma, och hd-strömmen är riktigt bra, flyter på fint.
Frågan är vad som händer när racet startar, om MotoGP.com har bandbredden för det...

Ja det känns ju surt att betala för nåt som strular, man vet ju hur prestandan kan gå upp och ner på nät.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Hur har det fungerat historiskt sett tycker du? Har för mig du kört det några år. Hackar det ibland eller är det stabilt? Är bildkvaliteten bra nog för att köra på stor TV?
Har du en tillräckligt bra dator och ett snabbt bredband (gärna över 8mbit/s) så funkar det klockrent.
Kvalitén kvittar för mig, därför jag kör VideoPass. Kommentatorerna på Viasat Motor är galet tråkiga...
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
1. Stoner
2. Spies
3. Lorenzo
4. Pedrosa
5. Crutchlow

Jag hoppas det här är året då Spies vinner regelbundet och Crutchlow börjar slåss i toppen. Sen hoppas jag Stoner vinner i totalen.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag kör Viaplay för 199:-/mån och då får man förutom MotoGP även F1, NHL, TV-program, filmer osv.

Har testat att se F1 live, som sänds på Viasat Motor HD, och det funkar riktigt bra.
Strömmar från iPad via Apple-TV till TV:n.

Man har ingen uppsägningstid så är man inte nöjd är det bara att avsluta efter första månaden.

Tror tyvärr att det blir ett tråkigt race med Stoner som vinnare, före Lorenzo och Pedrosa.
Hoppas Stoners motor skär, att Lorenzo kör av lite lagom snällt, att Pedrosa inte kommer till start, att Hayden vinner före Rossi med Bautista på 3:e :tungan
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag är spänd på hur Moto3 kommer att vara. Moto2 är alltid spännande. Att MotoGP är lite av ett sömnpiller får man väl leva med, antar jag. Fast det känns onekligen som det är på väg mot nån sorts slut och pånyttfödelse i en mer slätstruken form. Men det spelar ingen större roll, så länge det är färgglada motorcyklar och bra TV-produktion kommer jag att titta.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Hur har det fungerat historiskt sett tycker du? Har för mig du kört det några år. Hackar det ibland eller är det stabilt? Är bildkvaliteten bra nog för att köra på stor TV?

Motogp.com är fett som fan, aldrig strulat! Oootroligt mycket material för liten peng. Massor av intervjuer o annnat utöver race,träning o kval.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Motogp.com är fett som fan, aldrig strulat! Oootroligt mycket material för liten peng. Massor av intervjuer o annnat utöver race,träning o kval.

Även vid starten? Jag köpte nån gång men blev tokig när bilden frös till och från de första varven. Som ofta också är de mest spännande. Sedan har jag inte vågat.
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Har heller aldrig haft problem med att titta via motogp.com, har bara 10mbit lina och det funkar klockrent i hd.

För övrigt så tror jag så här 1.Stoner 2.Pedrosa 3.Lorenzo!
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
1. stoner
2. lorre
3. peddo
4. spies
5. ingen aning
6. rossi
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har haft MotoGP.com tidigare och enda problemet jag haft, är att dom spoilar resultatet när man vill gå och se på racet i efterhand. De har alltid vinnarna i preview-bilden = all spänning försvinner. Så puckat gjort av dom. De måste fixa en spoilerfri väg för att se på senaste racet!
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top