Wheelie!

Zebazz

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
Lindome
Hoj
2009 Yamaha Fz1-N ABS
Jag tänkte på det att lära sej lite wheelies vore coolt.
Det kanske finns någon här som är sugen på att dra ihop nått gäng å öva lite?
Finns väl de som kan mer än andra, jag är helt grön asså. Kollat en massa videos på youtube..
fattar ju grejen men kanske vore käckt att öva me ett gäng mohaha...

Jaja våren är på g iaf de är gött mos.!
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Satt faktiskt och funderade på samma sak häromdan, jag är absolut på! Finns det lämpliga ställen att träna på i krokarna?
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Glöm inte spela in när ni övar, alltid lika roligt se någon trilla (men inte när man skadar sig dock) hehe.
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Hade motarden fungerat kunde jag hängt med ut och friskat upp wheeliekunskaperna, men just nu får jag nog avvakta.
Rakan nere vid Lygnern är kanon till sånt.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
vad tror ni om ute vid Tjolöholm? borde inte vara så mkt trafik där ju
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
När jag får nya motarden skall jag börja träna igen. Kom som bäst 2:a växeln ut med förra motarden jag hade men denna sommaren skall jag lära mig det på riktigt. Sen behöver stoppie-kunskaperna bättras på ännu mer.

Ett ganska bra ställe om man är nybörjare är backen upp till reningsverket, som börjar nedanför bowlinghallen (ligger i närheten av coop i Kba). Uppförsbacke är lättare för nybörjare än plan yta. En liten nackdel är väl att det ligger några lägenheter vid toppen av backen så man får ju välja sina tider att träna där.
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Krillan, kan du inte wheela med din superhertig då? Den borde ju vara grym för ändamålet!

Det finns en annan bra väg där det är mycket raksträcka och lite trafik. Om man åker från rondellen i Borgås (utanför Bilia) och kör mot Freeport, svänger vänster i rondellen vid hörnet på Freeports parkering och kör rakt igenom nästa rondell (i andra hörnet av Freeports parkering). Då är man på Arendalsvägen. Följ denna och håll vänster när den delar sig (kör man höger kommer man till Ica Maxi). Sen följer man Arendalsvägen en bit. Den smalnar av och man kommer så att säga ut på "landet". Till slut kommer man till en viadukt under motorvägen. Omedelbart efter denna kan man svänga höger. Här finns det ett par kilometer raksträcka parallellt med motorvägen med ok asfalt och obefintlig trafik. Perfekt för att öva ostört! :yoparty

Lycka till med Wheelandet. Själv kan jag inte vara med eftersom jag sålt av mina hojar till förmån för husbygge...:huvet
 

Zebazz

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
Lindome
Hoj
2009 Yamaha Fz1-N ABS
Man får väl öva på ostört ställe, kommer ta de lugnt asså har inga planer på att köra omkull! Haha
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Blir det inte lite väl kallt om man skall köra i sådan utstyrsel...? :gnissla
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top