Misstänkt stulen Speed Triple i Flemingsberg

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CBR 600rr,
Polisen grep i går en mctjuv enligt deras FB sida i Visätra. Ligger ju inte långt från Flempan.

Ingen som vet något mer?
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Vad som kan funka ännu bättre är att rapportera in: "En kille som åker runt och säljer knark till ungdommar på en stulen motorcykel".

Jag har en kompis som som var skiftchef på en McDonalds restaurant i sin ungdoms dagar. Det var lite stökigt på fredag- och lördagkvällar ibland. När han försökte få dit polisen för att stoppa bråk så struntade de ofta i det. Han lärde sig snart att man skulle rapportera: "Det sitter ett par snubbar och tänder på här. De verkar aggresiva. Personalen och kunderna är rädda". Det funkade tydligen finfint :) Farbror blå gillar inte knark tydligen :ironi.

Om jag hade hittat min stulna hoj stillastående hade jag klippt av någon vital kabel innan jag ringde Polisen. Då vet jag att hojen blir kvar på platsen tills Polisen kommer. Jag tror inte att vandalisering av sin egen motorcykel hamnar under egenmäktigt förfarande, men säker är jag inte. Jag skulle dock vilja se den dommare, som dömmer mig för att jag klippt av en kabel på en hoj, som jag är den rättmätiga ägaren till.

Jag hoppas att ni hittar hojen som ni söker, men tänk på att lagen är inte snäll mot lynchmobbar och merdborgargarden. Ser ni snubben så är det 'se men inte röra' som gäller. Annars har ni snart mer problem med rättvisan än vad hojtjuven har.

Eller om cykeln redan är i så dåligt skick att man ändå inte vill ha tillbaka den, dra ut pinnen ur bromsbeläggen. Det blir en trevlig överraskning för tjyyyven på motorvägen då jag antar att dom inte gör säkerhetskontrollen. :brynad
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Vi bestämde ett möte efter en timme men de verkade ha blivit lite nervösa så de dök aldrig upp där igen och polis var på platsen, så det sket sig tyvärr.. Nej egentligen kanske man inte vill ha tillbaka den, jag vill väl mest egentligen att de jävlarna ska få någon form av straff för det de gjort. Man blir ju så jävla förbannad.

Är polisen så korkade att de dyker upp synliga. Det är lite som att soppa skiten under mattan, vi dyker upp synliga så ser vi inget och därmed finns inget heller. De måste väl ändå veta hur kriminella funkar och att de är försikta och paranoida.

Om vi någonsin ska kunna få fast dessa tattare måste vi göra det på rätt sätt för de kriminella vet hur de ska undgå att åka fast, därför måste man agera som halvskum köpare. Dags att smida en plan till nästa gång, hjälp till med idéer:

Ex:
Stäm träff och invänta dem på plats. Kanske med släp för att verka trovärdig. Polisen måste komma på signal, tex sms skickat av kompis som gått tillbaka till bilen. Ringer du eller sms:ar synligt plats blir dem nojiga. En civilpolis upptäcks ganska lätt för de tror att i stort sett allt kan vara det. Dessutom känner de ofta igen nya bilar i området och vid förändring är nåt skumt och då gömmer de sig.
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jag har ett hårstrå från en av tjuvarna som försökte baxa min hoj, känner mig lite som Horacio i CSI Miami. Om jag lämnar in det till polisen, hur stor är chansen att dom matchar dna med deras databas? 0%, 0,1% eller -0,2%?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Den hojen som stod där i går var min och den ställde jag både dit på morgonen och körde där ifrån på eftermiddagen.
Kul att du tycker min hoj är fin. Kan säga att den var inte lika välputsad efter att ha kört hem den i regnet på eftermiddagen.:mad:

Sedär :) Blev ruskigt hojsugen när jag såg den stå där på morgonen med en solstrimma lysande på sig. Fin hoj :tummenupp

//Nitrous
 

mumselin

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Haninge
Hoj
08, Kawasaki ZX6R
Klart du ska få en fika! :) Tack alla som har hjälpt till! Kul att det finns folk som bryr sig!
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Kocksgatan Södermalm, ikväll, av en slump. :)
Men...då KAN det ju varit den gröna tripple-liknande hojen som jag såg igår. Var på väg hem från jobbet och mötte en hoj på skanstulls bron. Brydde mig inte om den förrän den var i princip i ögonvrån, då tänkte jag på att den liknade en trippel och var grön. Tänkte direkt på den här tråden, men dum som man är så tänkte man att man måste sett fel... :huvet

Nåja, GRYMT att den hittades, och jag hoppas tjuven får tjäna många år inlåst i en mörk, kall, källare och enbart matas med dagg och råttbajs!
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Jag har ett hårstrå från en av tjuvarna som försökte baxa min hoj, känner mig lite som Horacio i CSI Miami. Om jag lämnar in det till polisen, hur stor är chansen att dom matchar dna med deras databas? 0%, 0,1% eller -0,2%?

Större chans än att de ens försöker
 

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
Nu har jag inte läst hela tråden men har den gröna trajjan utan topp kåpa och bara en lykta återfunnits till sin rätta ägare ? Har nämligen sett denna cykel i 3 dagar nu. varav en gång med kvinna bakpå. Pm för info
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Nu har jag inte läst hela tråden men har den gröna trajjan utan topp kåpa och bara en lykta återfunnits till sin rätta ägare ? Har nämligen sett denna cykel i 3 dagar nu. varav en gång med kvinna bakpå. Pm för info

Ja hon har den nu.
 

mumselin

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Haninge
Hoj
08, Kawasaki ZX6R
Nu har jag inte läst hela tråden men har den gröna trajjan utan topp kåpa och bara en lykta återfunnits till sin rätta ägare ? Har nämligen sett denna cykel i 3 dagar nu. varav en gång med kvinna bakpå. Pm för info

Fan va sjukt, pratade nyss med polisen som sa att de hittade den i flemingsberg. De hade visst stulit 2lime gröna hojar de jävlarna. Någon annan som har saknat sin?
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Allvarligt... Är det något som gör mig enormt skogstokig så är det slödder som inte kan låta bli andras egendom. Skulle jag råka ut för samma sak, att någon snor min hoj och jag ser det så vågar jag inte ens tänka på vad som skulle hända med den eller de idioter som utför stölden. De skulle iaf önska sig att de aldrig någonsin ens tänkte tanken på att ens titta på min hoj, ordet KeTtInG, och användadet av denna skulle få en helt ny innebörd... Fy faan... :mad:

Lätt att sitta här och vara kaxig, och ärligt, jag vet inte vad jag skulle göra, men det skulle svartna för mina ögon och helt andra känslor skulle ta överhand, inget snack om saken..

Gällande dessa svin så kan jag bara hoppas att de på något sätt åker dit, dock inte av polis, som ändå fullkomligt skiter i det, utan av någon som har samma inställning som jag har till denna typ av slödder.

Jag vet inte vad man kan göra för att få behålla sin hoj från slödder som dessa, alla gör säkert det de kan, men vill idioterna ha något så spelar det ju ingen roll, utan känslor och samvete tar dom det som de vill ha, och det sker hojstölder dagligen, en dag är det just "din hoj" som blir stulen, vad gör du då, hur känner du dig då och vad vill du göra med slöddret som gjort det?

Jag undrar vart det svenska sammhället är på väg, vart är rättvisan, civilcuraget, strängare straff, kraftigare polisiära ageranden m.m. Snart är det väl lagligt att stjäla andras egendomar...

Jag tycker på fullaste allvar att folk som lider av kleptomani borde få händerna amputerade likt vissa afrikanska länder. Nån annan son tycker likadant?
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Micke™;5505366 skrev:
Jag tycker p fullaste allvar att folk som lider av kleptomani borde f hnderna amputerade likt vissa afrikanska lnder. Nn annan son tycker likadant?

Nja, lite val hart kanske. Men lite hardare straff an 'du gjorde fel det forstar du val men behall den du' kanske ar pa plats.

Onskar ingen annan person illa men vi kanske borde visa lite hardare vad lagar och regler ar. Men det galler ju aven nar hoj akare aker for fort....
Antingen har man regler som skall foljas eller inte. Man kan inte ha dom som bara passar...

En eloge till folk som orkar jaga och kolla upp saker dock :yoparty

*saknar svenska tecken av nan anledning*
 
Last edited:

mumselin

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Haninge
Hoj
08, Kawasaki ZX6R
Imorgon får man hem den gröna faran igen! Jag får tacka alla igen för all hjälp.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top