Misstänkt stulen Speed Triple i Flemingsberg

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Blir så djävla äcklad av personer som ska sno andras grejer. Man kan förstöra oerhört mycket för folk. Ponera att hojen var avställd och man har bara försäkring under tiden man den är påställd.. Ponera.. Ja massa.. Man förstör. Mitt är mitt av en orsak. Jag sitter inte och sliter arslet av mig dag in och dag ut för att jobba ihop en hoj åt någon annan. Jag hoppas innerligt ni tar fast dem, och jag hoppas desto mer innerligt att polisen faktiskt gör något åt saken. Elin kanske skulle ta dessa bilder och ge dem till polisen?
 

Sundog

Medlem
Gick med
1 Nov 2004
Ort
Estland
Hoj
RC24
Det tragiska är egentligen att aset satt på sin nystulna hoj, mitt på dagen, mitt utanför lokala köpcentrum, väl medveten om att om han nu skulle ertappas med en stulen hoj, skulle ändå inget hända.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Någon som sitter ett elschema för trippeln?
(modellen utan startspärr, för det är väl bara den som stjäls?)
Tänkte klura lite på en startspärr mot mysbyxmyndiga. :rolleyes:

/e
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Vad gjorde ni åt saken då? om ni hittade hojar och blev erbjudna att köpa så borde ni väl ha ringt polisen iaf?
 

mumselin

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Haninge
Hoj
08, Kawasaki ZX6R
Ja vi kontaktade polisen, men vad jag har fått höra idag så är fallet nerlagt pga bristande spaningsbevis. Ska väl lägga upp en ny tråd och kolla om det är några andra stackare som saknar sina svarta hojar.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Ja vi kontaktade polisen, men vad jag har fått höra idag så är fallet nerlagt pga bristande spaningsbevis. Ska väl lägga upp en ny tråd och kolla om det är några andra stackare som saknar sina svarta hojar.

En observant medlem här på SH ringde mig då han såg den nyss!
Östgötagatan. Samma regplåt som på bilderna ovanför och troligtvis med samma förare också!
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ja vi kontaktade polisen, men vad jag har fått höra idag så är fallet nerlagt pga bristande spaningsbevis. Ska väl lägga upp en ny tråd och kolla om det är några andra stackare som saknar sina svarta hojar.

Sjukt.. Får försöka hitta den ståendes nånstans och ringa igen.. då måste dom ju fan komma..
 

mumselin

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Haninge
Hoj
08, Kawasaki ZX6R
Vad jag har förstått det som så har de inte hämtat den stulna Speed Fouren som stod parkerad och fastlåst utanför en port i höghusområdet runt diagnosvägen, berättade för de exakt vilken port den var utanför och allt sånt. Man kanske ska ta en sväng förbi senare i veckan och se om den står kvar och ringa igen. De verkade ju inte vara allt för angelägna om att ta fast några.
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Svartskalle eller inte, nackskott ska djäveln ha. Sen som jag skrev i ett annat inlägg, man ska inte tro det värsta om folk, jag blev anklagad för stöld av en hoj som var köpt i godtro (på den tiden det fanns godtro) av min vän.

Sen att snubben är svartskalle, vem fan bryr sig. Det är händelsen, vem han är tror jag de flesta skiter i. Skippa rassekortet, du skämmer bara ut oss.
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Om man vet vem som baxat hojen så kan man ju skriva hans namn baklänges o borde på så sätt ha ryggen fri :)

Nix, om du så länkar till hans blogg.. PUL = alla sätt att kunna identifiera någon :) Dock kan man skriva som jag tex heter romeo Patrick.: R**eo P****ck T.ex :)
 

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Du tror inte ålder på förare och skicket på hojen är en ganska stor ledtråd på att hojen är snodd?
Tycker det är tråkigt när ni ser en svartskalle på en motorcykel så misstänker ni direkt att hojen är både
stulen och falskskyltad. Har aldrig varit med om så mycket främlingsfientlighet som här på sporthoj :(
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Hade jag varit du Mumelin hade jag gått dit den sågs sist och faktiskt bara väntat.. Förr eller senare kommer den dyka upp :)
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

mumselin

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Haninge
Hoj
08, Kawasaki ZX6R
Den har setts lite här och var verkar det som, den hade vält i hägersten i lördags. Men så fort någon ser den ring 11414 på en gång och säg vart ni såg den så kanske vi kan få fast puckot.. Han kör ju inte runt på den diskretaste hojen direkt, motorcykeln har bara en framlykta så den sticker ut på det sättet också.

Tack för all hjälp som fås!!
 

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Är ju inte säker...men den färgen är ju inte så himla vanlig...jobbar i Tulllinge/Flemmingsberg å jag kan nog också ganska säkert säga den åkte förbi utanför mitt jobb eftermiddag/kväll.
Kan nog tänkas personen bor i höghusen i Flemmingsberg. Går där varje dag till å från jobbet och nej jag tänker inte ta nån nyckel av nån. Men jag kan antingen skriva här eller om nån vill ha ett sms om jag ser han igen?
 
Last edited:

mumselin

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Haninge
Hoj
08, Kawasaki ZX6R
Min var utan kåpa fram, hade tagit bort en av framlyktorna då en hade gått sönder och hade inte hunnit sätta dit den nya, hittade 3 till stulna i samma område igår med krossade lås, de försökte sälja tillbaka min gröna för 6000kr... Ja jag vet faktiskt inte riktigt hur vi kan vara säkra
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Men frågan är ju, "vill" man ha tillbaka en hoj som tattare kört skiten ur och vält ett par gånger. Det kan ju kännas såpass emotionellt kränkande att man vill inte ha hojen längre. :(
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Min var utan kåpa fram, hade tagit bort en av framlyktorna då en hade gått sönder och hade inte hunnit sätta dit den nya, hittade 3 till stulna i samma område igår med krossade lås, de försökte sälja tillbaka min gröna för 6000kr... Ja jag vet faktiskt inte riktigt hur vi kan vara säkra

Kan man inte arrangera ett köp då? Säga att man är intresserad av att köpa den, säga att man ska hämta pengar och dyka upp med polis?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Kan man inte arrangera ett köp då? Säga att man är intresserad av att köpa den, säga att man ska hämta pengar och dyka upp med polis?

Jag fick en cykel (en utan motor) stulen som dök upp blocket. Då kontaktade jag polisen som ville att jag skulle boka upp ett möte med tjuvarna. Polisen var väldigt intresserad av att följa med då de ofta även hittar annat stöldgods hos dessa personer. Om de har en misstanke om cykel- eller mc-stöld kan de lätt få tillstånd för husrannsakan. Tyvärr fick jag aldrig till ett möte med tjuvarna då kontantkortet plötsligt slutade fungera.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top