Hur fort kör den typiske blågruppsåkaren eller rödgruppsåkaren ett varv på Knutstorp?

BGI

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2 små
Som frågan lyder...

Tänkte köra ett par dagar på Knutstorp med Sydskånes under sommaren och har ett par funderingar kring gruppindelningen och hastigheten i grupperna.

Som jag tolkar det är mer eller mindre alla som inte kör ruskigt långsamt välkomna i den gula gruppen (har själv anmält mig till gula gruppen första körningen). Samtidigt funderade jag lite kring vilka varvtider jag bör ner till för att inte bli gruppens bromskloss vid körning i blå respektive röd grupp (vill ju gärna öva egen omkörning också :D.

Tacksam för svar kring varvtiderna för den "typiske" blågrupparen och rödgrupparen...
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Skulle nog vilja hålla med "Chefen" ovan, över 1.20 gult, under 1.10 vitt

Detta är inte skrivet i blod, "its mostly a pirates guideline" :crash
 

BGI

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2 små
Tack för infon. Då är jag anmäld till rätt grupp (gul) eftersom jag inte ens vet vilken varvtid som jag håller i dagsläget (förhoppningsvis under 1:45). Med några dagars övning lyckas man kanske rent av bli "blåblodig" under sommaren. :yoparty
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Hallå BGI,
Kul att du kommer och kör

Gällande din tolkning av våra gruppindelningar vill jag göra ett tillägg.
Alla nya är välkomna i gul grupp, även om du tror dig köra "ruskigt långsamt". Det finns plats för alla.
Du har alltså valt rätt grupp till en början. Skulle det sen visa sig du är en sällsynt talang, så går gruppbyte att arrangera. Du pratar bara med din instruktör.
Att tänka på är dock att det inte enbart är tempo som spelar roll, utan även erfarenhet. Du måste kunna hantera hastigheten du kan prestera på ett vettigt vis tillsammans med andra på banan.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top