Svedea eller Bilsport MC?

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Jag får 24+ försäkring av Bilsport för min c1800 för 7100kr. (20% från mchandlaren, 10% SMC).
Jag betalar ca 7800 kr för "säkrare" hos Svedea. Bortsett från prisskillnaden, vilket bolag hade ni valt?

Ska försäkra hojen imorgon, jag tänkte nämligen hela tiden på Svedea men då Mchandlaren sa att jag kan få försäkringen för 7100 och de är bättre så tänkt ejag kolla med er (då han har deal med dem, klart de är bättre då..)
 

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 1050
Läs igenom villkoren, se över självriskerna. DÅ bör du få en bra bild över vilken försäkring du ska ta.
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Det har jag gjort, det jag inte kan läsa om är deras bemötande, därför jag frågar här...
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag har en hoj hos Svedea och en hos B&MC. Men jag har inte haft några ärenden med dom så jag kan inte uttala mej. Men vad jag förstått är väl Svedea startat av folk som kom från just Bilsport&Mc så dom är nog snarlika.
 

SV Nicke

Kör fort? Nope. Bara effektivare!
Gick med
21 May 2011
Ort
Norrtälje
Hoj
2003, Suzuki SV1000S
Saknar info om skillnad i självrisk nivåer. Stora skillnader brukar finnas och av egen erfarenhet så är Svedea
valet isåfall.
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Jag har precis bytt från Bilsport MC till Svedea, har haft Bilsport MC sen jag köpte hojen 2007. Har bara behövt använda dem en gång, då jag blev påkörd, och då var det inga problem. Svedea har jag bara pratade med innan och givetvis samtidigt då jag tecknade försäkringen.

Verkar vara bra val båda, i mitt fall var det så enkelt att jag bytte för att priset gick ner och att självrisken blev något billigare. Helförsäkring/helår gick från 3000 kr till 2300 kr. Självrisk från 3000 kr till 2500 kr.
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Har samma sort försäkring som dig med handlarrabatten. Den gäller inte längre om du byter bolag om du skulle vilja byta tillbaka. Det bör alltså vara större skillnad i pris anser jag för att man ska byta. Ca 20% lägre för att man då ska byta till svedea. Bolagen verkar rätt lika.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jag har stor erfarenhet av bilsports skadereglering och kan bara säga att dom är kanon.
Trots att jag är en kund dom faktiskt förlorat en rackarns massa pengar på så har det gått
blixtsnabbt att få hjälp.
Ny hoj i garaget på 9 arbetsdagar efter lite off-road men inlösen som följd är svåslaget.
Pengar på kontot för förstörd personlig utrustning efter ytterligare 3 dagar.

Tre veckor efter detta så kom jag på att jag kvalat in för en billigare försäkring pga uppnådd
mogen (?) ålder. Jag ringde upp och utan att jag bad om det bakdaterade dom den nya
premien 6 månader så nästa inbetalning blev i princip 0 kr.

Brukar inte yvas över god service på detta sätt och försäkringsbolag brukar inte tillhöra mina
favvisar. bilsport är dock ett berömvärt undantag.:tummenupp
 

danhild

Who is Chuck Norris?
Gick med
10 Mar 2009
Ort
.
Hoj
VFR750
Har haft ett ärende hos bilsport - bärgning då koppling havererade. Trevlig kille på kundtjänst som snabbt fixade bärgare och jag fick ta hojen dit jag ville, så det blev bärgning från ett vägskäl norr om Nyköping och hela vägen hem till Norrköping.
 

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Jag har bilsport & mc och har haft ett ärende hos dem sen förra veckan. Jag tycker de är otroligt kunniga och trevliga, riktigt bra bemötande och skulle inte vilja byta försäkringsbolag som det ser ut idag.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag har två hojar försäkrade hos Svedea och bemötande har varit kanon de gånger jag varit i kontakt med dem. De har även haft klart lägsta premierna för mig. Svedea har ett stort internationellt försäkringsbolag i ryggen vilket känns tryggt. Tummen upp för Svedea med andra ord! Men å andra sidan har jag bara haft goda erfarenheter av Bilsport & Mc också..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top