Ktm 690 smc-r

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Någon som är redo att föra ett utlåtande om hojjen som helhet?
Gärna jämfört med vanliga 690 eller tidigare lc4, intressant om fjädring m.m.

Eller sitter ni alla klistrade på hojjen?

Är i köp tankar inför nästa år.

MVH B
 

[DUKE]

Guest
Måste bara skriva av mig lite.

Ny här på forumet och just nu extremt besviken på KTM som inte kan skaka fram fler hojar. Jag var lite sent ute, jag vet, men jag ville få sålt min gamla hoj innan nyköpet. Blir nu utan hoj nästan ett helt år då alla är slutsålda och inga fler produceras.

Har bokat och är garanterad att få en av 2013 års modell vid första leveransen i början på nästa år. Dock känns säsongen 2013 så långt borta.

Får bli att åka en massa båt nu i sommar istället. Inget fel med det men jag föredrar att åka, läs leka, med hojen.

Får nöja mig med att drömma våta drömmar om skönheten...
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Måste bara skriva av mig lite.

Ny här på forumet och just nu extremt besviken på KTM som inte kan skaka fram fler hojar. Jag var lite sent ute, jag vet, men jag ville få sålt min gamla hoj innan nyköpet. Blir nu utan hoj nästan ett helt år då alla är slutsålda och inga fler produceras.

Har bokat och är garanterad att få en av 2013 års modell vid första leveransen i början på nästa år. Dock känns säsongen 2013 så långt borta.

Får bli att åka en massa båt nu i sommar istället. Inget fel med det men jag föredrar att åka, läs leka, med hojen.

Får nöja mig med att drömma våta drömmar om skönheten...
Är nog ganska många som "köpt" sin nya kåtte som e grymt jävla besvikna, då dom har blivit lovade om å om igen att få sin hoj ett visst datum.

/Från nån som e grymt jävla lack just nu!
 

[DUKE]

Guest
Är nog ganska många som "köpt" sin nya kåtte som e grymt jävla besvikna, då dom har blivit lovade om å om igen att få sin hoj ett visst datum.

/Från nån som e grymt jävla lack just nu!

Vi kan byta. Jag tar din bokning så får du min. ;)
 

[DUKE]

Guest
Fan! Nybergs Motor i Jönköping får in en hoj om en månad men det blev uppbokad mindre än 5 minuter innan jag mailade. Kan jag ha mer otur? Om jag ändå hade mailat 10 min tidigare. :/

Idag är d premiär för Triumphcenter i Länna att börja sälja/reparera KTM:banana

*host* Informationen som jag har är att man kommer igång med servicen av KTM först om ett par tre veckor och hojförsäljningen om en eller ett par månader. Lite bankkrediter och dylikt som KTM måste godkänna först. *host*
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Fan! Nybergs Motor i Jönköping får in en hoj om en månad men det blev uppbokad mindre än 5 minuter innan jag mailade. Kan jag ha mer otur? Om jag ändå hade mailat 10 min tidigare. :/



*host* Informationen som jag har är att man kommer igång med servicen av KTM först om ett par tre veckor och hojförsäljningen om en eller ett par månader. Lite bankkrediter och dylikt som KTM måste godkänna först. *host*
Håll för munnen när du hostar:fakta Öppnar lagom till 100 mila servicen (nästan) :hihi
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
lider med er! synd att det blitt så.
690smc verkar ha sålt bättre än dom räknat med...

för en gångskull så hade jag flyt!:banana
 

[DUKE]

Guest
lider med er! synd att det blitt så.
690smc verkar ha sålt bättre än dom räknat med...

för en gångskull så hade jag flyt!:banana

Jeffla flyt! ;)

Den har sålt mer än förväntat ja, men den stora anledningen till att hojen är en bristvara är att man har skalat ner på produktionen rätt rejält. Från 100000 hojar 2010 till 67000 hojar 2012.
 

[DUKE]

Guest
Har haft turen att få testköra en SMC R 12:a i dag och h*lvete vad den går. Så jäkla kul medan det varade men det gör ju inte min väntan på 10+ månader lättare...

Ingen som ångrat sig och vill ge mig sin bokade hoj?
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Har haft turen att få testköra en SMC R 12:a i dag och h*lvete vad den går. Så jäkla kul medan det varade men det gör ju inte min väntan på 10+ månader lättare...

Ingen som ångrat sig och vill ge mig sin bokade hoj?
Nu vill man verkligen inte ha sin hoj :yoparty
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
Har haft turen att få testköra en SMC R 12:a i dag och h*lvete vad den går. Så jäkla kul medan det varade men det gör ju inte min väntan på 10+ månader lättare...

Ingen som ångrat sig och vill ge mig sin bokade hoj?


var det original eller med luft o buller?
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Förstår inte varför folk tror att d ska bli en sån skillnad bara för man byter pipa på hojen:va, är ju mer eller Mindre bara ljudet som blir annorlunda
 

[DUKE]

Guest
Förstår inte varför folk tror att d ska bli en sån skillnad bara för man byter pipa på hojen:va, är ju mer eller Mindre bara ljudet som blir annorlunda

Nja, blir ju en liten ökning i mellanregistret. Mappar man om blir den markant.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top