Ktm 690 smc-r

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Hittade ingen aktuell tråd om 690 supermoto så jag försöker här.
Efter en trevlig säsong på naked så vill jag nu ut på grusvägar och ut i terrängen. Då en smidig hoj är prio så föll valet på encylindrigt och över 600cc. Det i sin tur ger mig valet mellan 690 och 701. ?
Är grövre (Dunlop Mutant eller liknande. Kanske Continental TKC 80) däck på en motard ens värt? Jag tycker just motarderna är så snygga! ? kommer säkert bli mest väg ändå, men vill ha möjligheten att hänga på adventurehojarna utan att behöva vända bara för att asfalten tar slut.
Från vilket år fanns 690 med ABS?
Vilket år blev chassiet/sitthöjden lägre på 690 och 701?
 

QraX

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2021
Hoj
Snart en Kawasaki Z800
Hallå! Lånar denna för att ställa en fråga om någon upplever / har upplevt samma problem som mig på min KTM 690 SMC-11?

Problemet jag har är att när man ska iväg på ettan så dör den lätt om jag inte ger ganska mycket gas innan, detta gör att t.ex krypkörning / köra mellan bilar blir ett problem då man använder kopplingen mycket och är ganska trist när den dör mitt i allt då. Jag har ett Akra-rör på utan DB-killer och vad jag vet är den inte om-mappad för det.

Skulle en mappning behövas eller vad kan detta problem bero på? Det är ju såklart inte en motor som trivs så bra på låga varv men man bör väl kunna krypa fram oavsett hoj.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Om någon kanske är i behov av en uppsättning plast (År 2019-2010) passar så klart 19-22.
Näst intill nyskick.
Det som inte följer med är fram stänka och lyckthus.
Pm.a
2000:-
 

Bifogat

  • Ktm 690 Smc-r 2020.jpg
    Ktm 690 Smc-r 2020.jpg
    50.4 KB · Visningar: 18
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tänkte passa på att få min 690 smc-r 2020 servad. Vilken verkstad i Stockholm är att föredra?

Har koll på att Din MC i Rotebro och Mör Racing i Södertälje är auktoriserade på KTM. Finns det fler?

Eftersom jag inte har eget garage, halvtaskigt med tid att lägga på skruvande och inte är tillräckligt kompetent för allt som ska göras alla gånger så får jag skyffla deg till en verkstad. Då vill man ha valuta för pengarna. Det är viktigare att det blir bra än billigt, om man så säger.
 

Wheelie86

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
I skogen norr om Uppsala
Hoj
1946 Husqvarna M24 "Svartqvarna", 2011 Honda CBR600FA, 2017 KTM 690 SMC R
Skall byta bromsvätska på min 2017 690 Smc R med ABS själv för första gången har jag tänkt, är det något speciellt att tänka på?

Aldrig bytt bromsvätska på en hoj med ABS tidigare så vet inte om det är krångligare.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En power commander 6 ligger på inköpslistan. Är det nån som har tips på var jag hittar en mapp för slipon och öppnare luftfilter att lägga in?

Ja, jag vet att en bänkning är bättre. Men tills den hamnar i bänk kan det vara skönt att ha en bra mapp.

Det är en 2020 smc-r.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
En power commander 6 ligger på inköpslistan. Är det nån som har tips på var jag hittar en mapp för slipon och öppnare luftfilter att lägga in?

Ja, jag vet att en bänkning är bättre. Men tills den hamnar i bänk kan det vara skönt att ha en bra mapp.

Det är en 2020 smc-r.
Det är 2500-3500 i en PC6 va?

Vad tar gubbarna i Eskilstuna för att bänka och mappa om den?

Jag tror att du får ett bättre resultat till en billigare peng om dom får mappa om standardboxen?

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det är 2500-3500 i en PC6 va?

Vad tar gubbarna i Eskilstuna för att bänka och mappa om den?

Jag tror att du får ett bättre resultat till en billigare peng om dom får mappa om standardboxen?

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Ohhh, gubbar i Eskilstuna, vilka är de?

Sant. PC6 kostar, mer än de smakar? Ligger flång ny på typ 7 tuss.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ohhh, gubbar i Eskilstuna, vilka är de?

Sant. PC6 kostar, mer än de smakar? Ligger flång ny på typ 7 tuss.

Jag har för mig att det är Eskilstuna?

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top