Honda cbr 600f, 37kW?

AlexRoos

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
Tågarp
Hoj
1993, Honda CBR 600F
tjena, har nyligen köpt en honda cbr 600f och dem jag köpte den av sa att den var på 100hk, men sen nu när jag har fått registreringspapprena så ser jag att den bara är på 37kW, (50hk), varför är det så?

Sen undrar jag också om jag får lov att köra upp med den privat, den har 599kubik men endast 37kw på pappret. måste den inte ha 40kw för att få köras upp med?

mvh Alex :)
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
Hej Alex;

Din mc har nog varit strypt när den första gången registrerades i Sverige, varför det står 37kw på regbeviset. Naturligtvis kan du ta bort strypningen själv eller hos en mc-handlare och besiktiga om hojen, då kommer det att stå ca 73kw eller vad den nu bör ha för full effekt.
Sen stämmer det att man bör ha en minst en 600cc mc med lägst 40kw för att kunna köra upp för tung mc-kort, men det ska inte vara några problem efter att du tagit bort strypningen :)
Lycka till med kortet!! :tummenupp

Mvh
Dio
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Va glad för den hoj du har. Försäkringen blir MYCKET billigare, och den är förmodligen ostrypt så du har full effekt ändå.

Istället för att regga om den till en kostnad av xxxx kronor + en fortsättningsvis svindyr försäkring bara för att få köra upp på den skulle jag tipsa om att kolla om du inte kan låna/hyra hoj för själva uppkörningen istället. Även om det kostar dig ett par tusen är det betydligt billigare.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top