Ersätting för bränmärke?

johan_karlsson

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2011
Ort
.
Hoj
Gsx-R 600
tjena, för ungefär ett år sen brände jag mig på avgasröret när jag körde cross. jag var hos doktorn varranan dag i 2-3 veckor och la om såret. ärret jag har på låret nu är ca 15-20 cm långt. undrar om det är någon som har erfarenheter av en typ liknande händelse. frågan är om det går att få ut nån typ av ersätting för detta genom försärkingen?
 

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
yamaha xj6
ärligt talat vet jag inte. men jag har haft kontakt med mitt försäkringsbolag till och från sedan axeln har hoppat ur led 9 gånger sedan vintern 09 i skidolycka, så mitt finns dokumenterat.

lättast är väl och ringa sen är det bra om du har kvitton på alla pengar du lagt ner inom skadan, för dom vill nog gärna se underlag.
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Hur lyckades du behålla kontakt med röret så länge att du fick allvarliga brännskador? Klämde du benet mellan kröken och marken vid vurpa? Har du en enkom olycksfallsförsäkring? Har du läst alla villkor på de du har? Många motfrågor men det behövs mer info tror jag. Har svårt att se att du skulle få ersättning efter en så lång tid om du inte har någon typ av "specialförsäkring"

För att relatera kan jag säga att jag blev tvärnekad ersättning när jag slog/skar upp knät i egypten trots dyr olycksfallsförsäkring.
 

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Los Angeles
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Man kan vänta ganska länge med att söka ersättning. MEN man måste ju ha papper på allt och läkarintyg.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Om du anmält skada så får du ersättning efter 1 eller 2 år. Samla ihop alla kvitton och papper.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top