Gruppköp formgjutna hörselskydd - BESTÄLLNING!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag har ett sett från Audiovox och för dem som bor i malmö kan jag rekomendera dem (då jag fick gjort mina tillverkades dem i danmark ingen risk att de fastnar i tullen:krama)
Och de kostar mindre än ditt rabatt pris.
Hörselskydden från Audiovox dämpar inget speciellt bra mot vindbrus om du har turbulens på hjälmen :(
Ska se om jag kan få byta filter som tillåter tal till ett par som tätar rejält.
Enda jag tänker kommentera det med är copycats :) Typ som att köpa fejkade ray ban brillor och förvänta sig att de ska ha samma kvalitet som äkta :tummenupp
Och sen fick vi ju höra om hur bra de va av powerglide :tummenupp
Såg detta nu och blir lite förvånad över din inställning MissFiii. Copycat och helt kassa? Vem säger det förutom Powerglide? :va
Jag har tidigare kört med en öronpropar från 3M™ E-A-R™ Express™
product.jpg
och varit otroligt nöjd med dämpningen, det enda jobbiga har varit skav och tryck från skaftet. Har provat alla andra typer av rullningsbara eller konformade proppar men inte hittat några som inte ibland "läcker" efter att man fått på sig hjälmen så denna typ är inget alternativ för mig.

Bestämde mig därför att införskaffa gjutna proppar från Audiovox och har använt dem hela säsongen och är kanon-nöjd! De dämpar lika bra som mina tidigare E-A-R men jag slipper skavet/trycket som jag kunde få ibland, de går enkelt att tvätta, och när man lärt sig hur de skall sättas i så går det fort. Jag kan ha dem i en hel dag på banan (undviker dock att bära dem under lunchen eftersom man har en annan konversationsnivå där)
Har använt dem vid bankörning, gräsklippning, sågning med kap och på MotoGP:t på Misano.
Upplever inget negativt med Audiovox gjutna skydd och skulle utan tvekan rekommendera dessa!! :tummenupp
Betalade 1250 kr och slapp allt strul. :7peta
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Hej!

Jag lyfter tråden, ni som har köpt och använt Elacin Biopact, hur upplever ni dessa?
Bra passform som man får inte ont efter ett tag? Hur funkar dessa hemma, typ vid sömn?

Jag själv använder de också, och funkar super på mig. Har inga problem med att det skaver osv. Iaf när det gäller Bellman&Symfon (har inte koll på andra tillverkares villkor och garanti), har man 3 månaders passformsgaranti.
När det gäller att sova med öronproppar så är det väldigt individuellt. Jag har provat att sova med mina i, och det var inga problem förutom att jag hörde min tinnitus rätt så bra. Vissa kan sova med öronproppar utan att få ont, och andra inte. Vill man ha öronproppar endast till när man sover så finns formgjutna proppar i lite mjukare material, men det finns inte heller en garanti att det fungerar för dig beroende på hur känslig man är :)


Såg detta nu och blir lite förvånad över din inställning MissFiii. Copycat och helt kassa? Vem säger det förutom Powerglide? :va
Jag har tidigare kört med en öronpropar från 3M™ E-A-R™ Express™
View attachment 373351
och varit otroligt nöjd med dämpningen, det enda jobbiga har varit skav och tryck från skaftet. Har provat alla andra typer av rullningsbara eller konformade proppar men inte hittat några som inte ibland "läcker" efter att man fått på sig hjälmen så denna typ är inget alternativ för mig.

Bestämde mig därför att införskaffa gjutna proppar från Audiovox och har använt dem hela säsongen och är kanon-nöjd! De dämpar lika bra som mina tidigare E-A-R men jag slipper skavet/trycket som jag kunde få ibland, de går enkelt att tvätta, och när man lärt sig hur de skall sättas i så går det fort. Jag kan ha dem i en hel dag på banan (undviker dock att bära dem under lunchen eftersom man har en annan konversationsnivå där)
Har använt dem vid bankörning, gräsklippning, sågning med kap och på MotoGP:t på Misano.
Upplever inget negativt med Audiovox gjutna skydd och skulle utan tvekan rekommendera dessa!! :tummenupp
Betalade 1250 kr och slapp allt strul. :7peta

Inte bara Powerglide som jag hört klaga på deras proppar. Men funkar dem för dig, så grattis, vad kul :)

Jag tjänade inte ett skit på gruppköpet, jag hade redan ett par proppar och jag gjorde detta på min fritid. Jag satte av tid på helgen för att ta avtrycken = jag jobbade gratis. Varför? För jag ville va schysst och ville få ner priset så mycket som möjligt. Så helt ärligt, så sket jag i hur många som ville ha dessa förmgjutna hörselskydd. För det var inget gruppköp som jag tjänade på, utan jag ville bara vara snäll :7peta
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Inte bara Powerglide som jag hört klaga på deras proppar. Men funkar dem för dig, så grattis, vad kul :)

Jag tjänade inte ett skit på gruppköpet, jag hade redan ett par proppar och jag gjorde detta på min fritid. Jag satte av tid på helgen för att ta avtrycken = jag jobbade gratis. Varför? För jag ville va schysst och ville få ner priset så mycket som möjligt. Så helt ärligt, så sket jag i hur många som ville ha dessa förmgjutna hörselskydd. För det var inget gruppköp som jag tjänade på, utan jag ville bara vara snäll :7peta
Vem har sagt något om det? :va
Jag tycker det är kanon att du engagerar sig för att folk skall skydda sin hörsel. Du har ju fått lägga ner massor av tid på det med allt strul och alla förseningar.
Det jag reagerar emot är ditt sätt att dissa ett annat fabrikat. Tror inte du själv har efterenhet av Audiovox skydd men ändå måste du racka ner på dem? Onödigt och oprofessionellt. Som representant så behöver man inte prata skit om andras produkter, man koncentrerar sig på fördelarna med sina egna.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Tack för svaren!

Det är ju helt klart inviduellt hur propparna passar men jag brukar använda "de vanliga gula" när jag kör hoj, problemet att det brukar göra ont efter ett tag, mest för att de trycker så förbannat i hörselgången.

Annars är det väl som alltid, man köper det fabrikat som passar än själv bäst till pris och kvalitet.
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Det jag reagerar emot är ditt sätt att dissa ett annat fabrikat. Tror inte du själv har efterenhet av Audiovox skydd men ändå måste du racka ner på dem?

Nej jag har ingen personlig erfarenhet av Audiovox, men som jag skrev tidigare så är det mer än powerglide som har klagat på deras proppar...


Som representant så behöver man inte prata skit om andras produkter, man koncentrerar sig på fördelarna med sina egna.

Kanske ska förtydliga att jag INTE jobbar för Bellman & Symfon...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top