Gruppköp formgjutna hörselskydd - BESTÄLLNING!

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Åker till Gotland Ring på tisdag och hade väldigt gärnat velat ha dom med dit...
Har du hört ngt mer?
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Åker till Gotland Ring på tisdag och hade väldigt gärnat velat ha dom med dit...
Har du hört ngt mer?

Fick mail från B&S:


"Bästa återförsäljare och samarbetspartner
Vi har sedan ett antal veckor tillbaka drabbats av kraftiga förseningar för en av våra sändningar av hörselskydd avsänd 2012-04-20. Orsaken är att tullen inte vill släppa igenom avtrycken av okänd anledning.

För att kompensera era kunder har vi nu som tidigare erbjudit dem hörselskydden ER20 eller Noizezz utan kostnad.
Det finns också möjlighet för oss att ge dem täta moduler eller extra filter till sina hörselskydd.
Då vi i dagsläget inte vet hur länge förseningen kommer att dra ut på tiden så vill vi nu föreslå er ytterligare följande två alternativ:

1. Kontakta era kunder för en ny avtryckstagning.
2. Ge era kunder möjlighet att häva köpet, om de inte har möjlighet att vänta i ytterligare några veckor på sina hörselskydd.

Vi är oerhört ledsna över den uppkomna situationen som vi tyvärr inte styr över och vi tackar för ert tålamod och er förståelse.

Bellman & Symfon"


Så ni får själva bestämma hur ni vill göra. De vet inte hur lång tid det kommer att ta, men som de skriver får ni Noizezz, ER20 eller extra filter/täta moduler. Noizezz och ER20 är hörselskydd som inte är formgjutna, så hade jag varit ni hade jag tagit ett par extra filter eller täta moduler :)
Har precis slängt iväg ett nytt mail och jagar. Förstår att ni vill ha era hörselskydd och jag gör vad jag kan :(
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Suck.. Mässpriser är alltid lägre än annars :huvet
Tydligen kostade de runt 1250 eller ngt på mässan. Audiovox är copycats av Bellman & symfon. Tänker inte uttala mig om kvalitén på deras hörselskydd, men jag VET att B&S har hög kvalitet.

Jag har ett sett från Audiovox och för dem som bor i malmö kan jag rekomendera dem (då jag fick gjort mina tillverkades dem i danmark ingen risk att de fastnar i tullen:krama)
Och de kostar mindre än ditt rabatt pris.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Hörselskydden från Audiovox dämpar inget speciellt bra mot vindbrus om du har turbulens på hjälmen :(
Ska se om jag kan få byta filter som tillåter tal till ett par som tätar rejält.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Tur man fick såna på jobbet då dom inte känns nåt vidare,förövrigt är apotekets orange proppar bättre enligt mitt tycke.Fick bäst i test i nån mc blaska.
Men smaken är olika sån tur är.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Tur man fick såna på jobbet då dom inte känns nåt vidare,förövrigt är apotekets orange proppar bättre enligt mitt tycke.Fick bäst i test i nån mc blaska.
Men smaken är olika sån tur är.

När gjordes det testet, där apotekets vann? De bytte leverantör i samband med privatiseringen och har, enligt mig, blivit riktigt dåliga sen dess. De som apoteket "Hjärtat" säljer (uvex) är bättre men dålig komfort.
"Howard Leight Max lite" heter de som apoteket tidigare sålde med bra dämpning OCH bra komfort. Tvivlar dock på att de kan bli så bra som formgjutna kan bli.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Howard Leight Max var det ja,dom är bra.Och skönare komfort än gjutna.
Jag har även formgjutna för industribruk.
Klart de formgjutna ska skydda mot höga ljud och släppa igenom samtal men jag vill ha dom tystare.
Dom håller några år,sen ska även dom bytas ut mot nya.Brukar bli billigare då man redan har formgjutningen av örat klar.
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Jag har ett sett från Audiovox och för dem som bor i malmö kan jag rekomendera dem (då jag fick gjort mina tillverkades dem i danmark ingen risk att de fastnar i tullen:krama)
Och de kostar mindre än ditt rabatt pris.

Enda jag tänker kommentera det med är copycats :) Typ som att köpa fejkade ray ban brillor och förvänta sig att de ska ha samma kvalitet som äkta :tummenupp


Howard Leight Max var det ja,dom är bra.Och skönare komfort än gjutna.
Jag har även formgjutna för industribruk.
Klart de formgjutna ska skydda mot höga ljud och släppa igenom samtal men jag vill ha dom tystare.
Dom håller några år,sen ska även dom bytas ut mot nya.Brukar bli billigare då man redan har formgjutningen av örat klar.

Om du tycker att de har skönare komfort än formgjuta, är ngt fel. För formgjutna är gjorda exakt efter hur din hörselgång ser ut. Då kanske det va dåliga avtryck..


Fått nått svar än? förstår att det här inte är något som du kan styra över missfiiii men nu är ju du vår kontaktperson.

Skulle precis lägga ut. Har pratat en massa med B&S och min chef, och vi tycker att det bästa är om vi gör nya avtryck och skickar iväg. Dessa avtryck kommer inte att skickas i grupp, utan när man har gjort sina avtryck skickas dem iväg. Och då får man även välja till ER20, Noizzez eller extra filter.

Det jag tänker är att ni som bor i Helsingborgstrakten får gå till Hörseltjänst i Hbg, och ni som bor nöra Lund eller Malmö får komma dit. Jag kan fixa alla tidbokningar, men enklast vore om alla skickar sitt nr i PM, samt var man vill ta avtrycken. Så hör jag av mig och så bokar vi en tid.

Förstår att ni är frustrerade, och det är jag med. Det är så jävla typiskt!! :( Men förhoppningsvis ska det lösa sig så fort som möjligt med nya avtryck.


Edit: det finns tydligen inte täta moduler till de hörselskydden :huvet
Så det man kan välja som kompensation är ER20, Noizzez eller extra filter. möjligtvis en annan kompensation också, men återkommer med det
 
Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Enda jag tänker kommentera det med är copycats :) Typ som att köpa fejkade ray ban brillor och förvänta sig att de ska ha samma kvalitet som äkta :tummenupp

Attans att jag inte köper märkesbrillor då utan går på funktionen( inget illa mot dig ville vara ge andra ett tips om närmare alternativ till samma pris)
 

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Lund
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Attans att jag inte köper märkesbrillor då utan går på funktionen( inget illa mot dig ville vara ge andra ett tips om närmare alternativ till samma pris)

Och sen fick vi ju höra om hur bra de va av powerglide :tummenupp
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Och sen fick vi ju höra om hur bra de va av powerglide :tummenupp

De säger väl inget?? de har olika dämpning precis som din leverantör. Vissa vill höra lite o andra inte.
Jag är nöjd med mina och jag tycker vi lämnar det där.
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
ahh äntligen kom mina hörselskydd, sitter riktigt skönt å testade precis att skruva upp stereon alldeles för mycket, inget förvrängt ljud utan enbart sänkt volym, fan va nöjd jag e. synd att det bara tog sån tid

edit: pratade precis i tele med skydden i, funkade klockrent :) gulplugg släng dig i väggen
 
Last edited:

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
Wooohooo har även jag fått mina och dem sitter riktigt skönt.:yoparty

PS Hur blev de med den lilla kompensationen? när kunde man få den? DS
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Hej!

Jag lyfter tråden, ni som har köpt och använt Elacin Biopact, hur upplever ni dessa?
Bra passform som man får inte ont efter ett tag? Hur funkar dessa hemma, typ vid sömn?
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top