Recension av biltemas främre depåstöd

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Jag har "tyvärr" testad biltemas depåstöd fram. Fungerar. MEN om man jämför med ett riktigt depåstöd typ Valter moto så förstår man vilket vinkligt skit det är. Jag kastade mitt på skoten. Jag köpte mitt valter moto hos eskilsonsracing och kostade typ 8-900:- men det är rikitgt bra.

//Henrik
 

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Yamaha r6 - 03
Väger din hoj 182kg vid svingen? För du lyfter väl inte hela hojen på ett stöd?

Använder bara stödet där bak. Tror inte heller 182 kg är den riktiga vikten vid svingen, men med saker från skrottema vet man aldrig. Vissa saker är underbara därifrån, medan andra saker kan köras till tippen på direkten :tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Använder bara stödet där bak. Tror inte heller 182 kg är den riktiga vikten vid svingen, men med saker från skrottema vet man aldrig. Vissa saker är underbara därifrån, medan andra saker kan köras till tippen på direkten :tummenupp


Eftersom hojen med all säkerhet är framtung så är kanske 80 av de 180 kilona på svingen, 100 om du lyfter väldigt långt fram.

Så klarar stödet 160 ska det inte vara några konstigheter. Problemet är att de är så jävla rangliga. Framstödet är ju stört värdelöst jämfört med ett riktigt stöd.
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
För mig obegripligt att man överhuvudtaget ställer frågan. Köper man billigt skit - får man billigt skit. Du har gjort ett val & får ta konsekvenserna & förhoppningsvis lärt dig av misstaget. Men jag tycker inte synd om dig eller känner någon sympati med dig. Då din snålhet har bedragit din visshet.
 

Cellen

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha R1-00
På min R1-00 så körde jag Biltemas stöd fram och bak.. Bakstödet fyllde sin funktion gott och väl, inte det stabilaste stödet men för pengarna så var det klart värt det. (Körde med V-upptagare på bakstödet). I värsta fall går det att svettsa dit förstärkning..

Fram va totalt värdelöst, hojen kändes instabil och det var svårt att få upp hojen på piggarna. Rekommenderar er som ska köpa fram och bak att köpa biltemas bak och sen annat märke fram.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag sitter på min R1a i vardagsrummet nästan dagligen på biltemas depåstöd och har inte märkt några sviktningar än så även om jag oxo är av åsikten att det mesta biltema säljer är skit så kan jag inte riktigt förmå mig om att spy galla över i alla fall mitt depåstöd... Jag har även testat sitta på hojen med depåstödet fram "med rullar" och det höll även då... dumdristig? kanske men går det sönder och orsakar skador får jag väl skylla mig själv =)
 

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Köpte biltemas depåstöd fram o bak. Testa framstödet en gång sen åkte den ut. Bak är dock väldigt bra, hojen har stått stadigt hela vintern med endast depåstödet bak :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Yep,skippa fram om det ska användas till annat än palla upp i garaget någon enstaka gång.

Bak däremot(med klykor,Inte plattorna)duger att ta med ut på banan flera säsonger....

Nya modellen(som lyfter i benen)kanske funkar,har inte testat eller kollat närmare då jag redan har framstöd så jag klarar mig,såg ut att vara mer som gamla bakstödet i dimension och med dubbelhjul så kanske testa.......
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Testat det som lyfter i kronan och konstaterade att det är för smalt för en normalfet hoj med stora bromsok. Det tar i överallt.. När man tillslut lyckats få förbi stödet känns det lika tryggt som en vårsvettig insjöis. Kan gå, kan gå åt helvetet..

Har även använt varianten med styrpinnanr under gaffelbenen. Totalt hojfarlig och att ens tänka på att dra ut en hjulaxel ståendes på det skitet är otänkbart.

Bakre stödet duger till att hålla motarderna upprätt men har väldigt snabbt och väldigt enkelt konstaterat att depåstöd får någon annan än biltema leverera.

Oxford har ett bra sortiment på stabila produkter. Rekommenderas.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
jag har en R1 04 och tycker biltemas stöd funkar klockrent, OBS!!! om man har bobbiner där bak. Fram kör jag med piggarna och tycker hojen står hur stadigt som helst. Har inget att klaga på, grymt nöjd med tanke på priset också.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tycker stödet fungerar helt ok om man använder tillbehöret med rullar som man sätter under gaffelfoten .
Men det är inte lika stabilt som bakstödet dock
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag han deras depåstöd för styrktonan fram på min r1 06 och det funkar. Det är lite vingligt, men duger för att kunna ta bort framgaffeln. Annars kör jag ett dyrstöd för gaffelbenen till vardags.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag får inte deras framstöd att funka på min R1 -05 (likadan som trådskaparens 04:a) vare sig med piggar eller rullar.
På min förra hoj, Hornet 600 funkade det klockrent. Så just fram verkar vara lite från hoj till hoj.

Bak har funkat klockrent både med bobbin-hållarna och de där plattorna till alla hojar jag testat på.

Det funkar fint på min R1-05 tycker jag. Vad är problemet?
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
För mig obegripligt att man överhuvudtaget ställer frågan. Köper man billigt skit - får man billigt skit. Du har gjort ett val & får ta konsekvenserna & förhoppningsvis lärt dig av misstaget. Men jag tycker inte synd om dig eller känner någon sympati med dig. Då din snålhet har bedragit din visshet.

Du berikar verkligen ALLA trådar du ger dig in i... Kan inte du gå i ide ett tag? Det är nog jobbigt ändå att behöva vänta på att få ta ut hojen, tror vi är ganska många som är less på din ton.

Hade farbror Barbro varit här i tråden så hade nog diagnosen varit att du har för dålig stereo.
 
Last edited:

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Du berikar verkligen ALLA trådar du ger dig in i... Kan inte du gå i ide ett tag? Det är nog jobbigt ändå att behöva vänta på att få ta ut hojen, tror vi är ganska många som är less på din ton.

Hade farbror Barbro varit här i tråden så hade nog diagnosen varit att du har för dålig stereo.

Ja i detta inlägget var min ton en aning hård, det var egentligen inte TS jag irriterade mig på utan företaget han handlat på. Som jag har en radda mycket dåliga erfarenheter av/från.
Sen om folk gillar det jag skriver eller ej är inte viktigt, så länge jag inte kränker någon - där går min gräns. Sen är det fegt att gömma sig bakom "tror vi är ganska många som är less på din ton" säg vad du tycker & stå för det. Jag är inte oemottaglig för kritik har jag gått för långt står jag för det rättar till det vb.
Gå i ide - nej, tagga - ned ska överväga saken.
Det där med farbror Barbro & stereo - diagnos - är ovärdigt trams, som du borde hålla dig god för med tanke på vad du anfört innan, det rimmar illa eller?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top