Racerapport Phillip Island

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Snyggt! Törs man fråga hur ditt tempo stod sig mot övriga i gruppen?

Pass 5 och 6 så var det inga problem att hänga med och köra ifrån många i gruppen. Det var många år sedan jag körde på gatdäck så när de började bli slut så körde folk med racehojar och slicks ifrån mig. Men de flesta bromsar VÄLDIGT tidigt!:)
Dock är jag glad att jag inte fick köra i röd/race grupp, för där gick det SÅKLART löjligt fort när bröderna Waters testade olika stötdämpare:Bugar
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
En vacker dag ska jag bli lika tuff som dig :tummenupp

Du är väl tuff nog! Har inte du varit badazz-wheelare i Kallefånien??? Och gett Watzen en match i regnet på Sviestad? Det är väl NÄSTAN lika tufft som att köra grön/meiumsnabb turistgrupp på PI?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Pass 5 och 6 så var det inga problem att hänga med och köra ifrån många i gruppen. Det var många år sedan jag körde på gatdäck så när de började bli slut så körde folk med racehojar och slicks ifrån mig. Men de flesta bromsar VÄLDIGT tidigt!:)
Dock är jag glad att jag inte fick köra i röd/race grupp, för där gick det SÅKLART löjligt fort när bröderna Waters testade olika stötdämpare:Bugar
Hur var gixxern att köra mot din Sexa? Visserligen annan typ av däck, inte inställd för dig osv, men ändå? Hur mycket fortare hade du kört med din hoj? ;)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Du är väl tuff nog! Har inte du varit badazz-wheelare i Kallefånien??? Och gett Watzen en match i regnet på Sviestad? Det är väl NÄSTAN lika tufft som att köra grön/meiumsnabb turistgrupp på PI?

Ja, men det var ju så länge sedan nu så det gills knappt ;) Nu är jag gammal och mossig och vill inte ta risker längre. Då sänker man inga tider inte!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hur var gixxern att köra mot din Sexa? Visserligen annan typ av däck, inte inställd för dig osv, men ändå? Hur mycket fortare hade du kört med din hoj? ;)

Kalashoj! Kändes som att den hade 10 hk mindre än min, gungigare, men jag satt finfint, kanske rent utav bättre än på Yaman. Dessutom var det läskigt med vikbara fotpinnar; jag är uppenbarligen väldigt van vid att kunna hasa bak fötterna när man ska byta position. Nu var jag tvungen att LYFTA foten, och ändå följde liksom fotpinnen med... DÅLIGT! Men säker bara en vanesak!

Att jag kört fortare med min egen hoj, hade nog mest av allt berott på att "DUFÅRINTEKRASCHAFÖRDETBLIRGÖRDYRT"-känslan som hela tiden gnagde. Gillar inte ALLS att köra med andras hojar. Känns obra. Hade jag kört på egen hoj hade ingen kört om mig i denna gruppen skulle jag tro.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Dock är jag glad att jag inte fick köra i röd/race grupp, för där gick det SÅKLART löjligt fort när bröderna Waters testade olika stötdämpare:Bugar
Det är när man kör med den typen av killar som man börjar inse hur löjligt fort det måste gå i MotoGP och WSBK :)

Nu ska jag inte förstöra din racerapport men jag hade äran att få köra samtidigt som en australiensare i Frankrike som jag tror vann deras SBK-klass och sedan körde IDM. När man tog tag i bromsen så flög han förbi med full macka och bromsade så sent att jag nästan garvade åt "idioten" som nu skulle få besöka sandfållan. Ingen sandfålla blev det. Däremot gick det på sladd ut ur kurvan och sen var han borta... :Bugar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ska man köra 10 sek snabbare per varv än man själv klarar av så ja då måste dom uppenbarligen ha egna spår och metoder för det :)
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
...PI is always very hard on tyres but this year it is much bumpier than ever before and that is causing a few problems. Leon Camier Yoshimura-Crescent Fixi GSX-R1000 – 129 laps, best 1:32.320 [8th]

Bra där, precis exakt som du själv uttryckte det efter att ha kört just Suzukin! :tungan
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
...PI is always very hard on tyres but this year it is much bumpier than ever before and that is causing a few problems. Leon Camier Yoshimura-Crescent Fixi GSX-R1000 – 129 laps, best 1:32.320 [8th]

Bra där, precis exakt som du själv uttryckte det efter att ha kört just Suzukin! :tungan

Min röv bara ÄR ju så VM-känslig!!!!!!!!!!!!:lol

Skämt åsido, om jag skulle rangordna de saker som förvånade mig MEST med besöket på denna VM-bana så skulle det se ut så här:

1. Så himla gropigt!!! Någonstans så har jag fått känslan att MotoGP = Salsgolv och om man vill känna på mer knöliga underlag får man åka till banor utanför GP-cirkusen (läs Gelleråsen). Fan, Torpet är helt ok!!!!

2. Så.... oeleganta faciliteter! Det var tom lite sämre än Torpet i vissa fall! Depåboxarna var inget att hurra över, mörkt och murrigt(men iofs ganska många). Inga supereleganta representationsanläggningar, utan även där, lite som Torpet fast kanske lite större. Men, liksom inte fint. Bara basic. Inte VM. Mera EM.....

3. Och fan vad långt bort i Spenaten banan ligger. 120 km från Melbourne!! Och när man ändå hamnat så lång bort, varför måste man lägga banan just vid en nationalpark och naturreservat??? Mysko!


Att tänka på när ni åker till Australien och gör detta (för det bara MÅSTE man juh!!!) Man bokar här http://www.phillipislandridedays.com.au/pird_welcome för PI och här http://www.easterncreekridedays.com.au/ecrd_welcome för Eastern Creek (som ligger i Sydney)
1. Kolla så de har ryggskydd. Nu hade de inte det och skinnställen hade inte ens en basic plastskena längs ryggen. Dåligt!!!
2. Om ni kör raceväxlat, kolla NOGA att ni får det på hyrhojarna. Jag trodde allt var grönt när jag bokade, jag hade frågat, men ändå blev det ett himla strul!!!
3. Kör!!! Det är kanondagar! Mycket väl organiserat! Och inte dyrt! Egentligen! Jag menar $365 för hoj är ju vad det kostar att köra med vilken hoj som helt: mitt bakdäck var nytt när dagen började och slut när dagen var över = minst $200 bara för det = CHEAP! So GO for crying out loud, GO!!!
 
Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Är du hemma nu eller kommer du att vara kvar över helgen och kolla på Superbike-killarna?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Härlig rapport, kollade du in pingvinerna och blow hole!!!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Du missar väl inte pingvinerna?
och baren i Cowes med kort på världens största vithaj som fångades utanför ön, och supat i Cowes till helgen...
hehehe
va där -94 på superbike vm, så jävla fin bana, tack för en skön story.

Vic%20Hislops%20Great%20White.jpg


GreatWhiteShark_bg2.jpg
 

Bifogat

  • GreatWhiteShark_bg2.jpg
    GreatWhiteShark_bg2.jpg
    69.7 KB · Visningar: 74
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du missar väl inte pingvinerna?
och baren i Cowes med kort på världens största vithaj som fångades utanför ön, och supat i Cowes till helgen...
hehehe
va där -94 på superbike vm, så jävla fin bana, tack för en skön story.

Tack! Pingviner hanns inte med, varför ska jag berätta en annan gång!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Nice blow job, mother nature...:rolleyes:


Pingu & Co...:arsele

Edit: Mozzy inte missa! www.pinostrattoria.com.au/gallery.htm Var själv där senast år 2000, Italienskt hak i MotoGP/WSBK-miljö :tummenupp

Hallå, hallå hallå!!!!

Jag säger som den östtyske simtränaren sa 1968, under en presskonferens vid OS i Mexico. Det pratades doping och han fick frågan varför de östtyska simmerskorna hade så håriga ben och mörka röster. Svaret blev:
- Vi arr her tu schwimm, not tu zing!!!

Så, inför alla välmenande tips om exkursioner, djurupplevelser och kolhydratintag i frestande miljöer så säger jag bara (med min mest östtyska accent:
- Vi arr her to drraive, to deztroj rrubberr, to louerr lapp tajmz, NOT tu go hiking, feed ze böörrdz oder socialicieren!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top