Svårt att ta MC kort?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tack för alla svar :)

Jo jag vet att min diagnos kan vara ett hinder. Men det är även mina mediciner som kan vara ett hinder. Jag kommer antagligen äta antipsykotiska mediciner resten av mitt liv och man blir rätt "stenad" på vissa av dem tyvärr.

Det är just såna saker som kan ställa till det, och när man kör motorcykel är det livsviktigt att ha impulskontroll , men du menar alltså att det kommer att vara OK för dig att köra bil på dom medicinerna?
 

TeoGrimberg

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Brastad (utanför Uddevalla)
Hoj
Hojlös
Det är just såna saker som kan ställa till det, och när man kör motorcykel är det livsviktigt att ha impulskontroll , men du menar alltså att det kommer att vara OK för dig att köra bil på dom medicinerna?

När jag tog stesolid fick jag inte köra, därav är jag ett år sen med körkortet. Men på mina nuvarande mediciner (bland annat zyprexa) får jag köra, det har jag läkarintyg på :) Jag får även ta en sömnmedicin som jag nu inte kommer ihåg namnet på, och på den får jag inte köra på ett par timmar.

Jag rekomenderar ingen att ta dessa mediciner i första hand, eftersom biverkningarna är fruktansvärda + att man blir slö av dem.

MVH
Teo Grimberg
 
Last edited:

Gew

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2011
Ort
Utomlands
Hoj
Nyligen såld
Några tips att ge till en "färsking" som knappt ens suttit på en hoj under sina 40 levnadsår men nu börjar få lite kris eller åldersnoja och således är sugen på att kirra behörighet, asap..?

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Några tips att ge till en "färsking" som knappt ens suttit på en hoj under sina 40 levnadsår men nu börjar få lite kris eller åldersnoja och således är sugen på att kirra behörighet, asap..?

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Det är bara att börja öva.
De vanliga råden är upp med blicken, styret är inte till för att hålla fast sig i och var avslappnad. Och titta INTE på de läskiga/farliga sakerna längs vägen utan titta istället dit du vill komma.

Vill du ASAP! och har inget emot att lägga pengar så finns intensivkurser för hojkort.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Allt beror ju på hur lätt man har att ta till sig men jag klarade det med 4-5 lektioner på körgården och 2 på väg. Jag hade knappt kört moppe innan.

Såhär lät det ungefär första lektionen jag kom till skolan efter att ha skrivit in mig på deras andra kontor.
Jag: Hej, jag ska ta körkort
Läraren: Kul, ta den där hojen.
J: okej, hur funkar den här då?
L: har du aldrig kört förut?
J: nej
L: inget alls?
J: nej
L: Inte ens moippe?
J: nej, inte direkt
L: KAN DU CYKLA?
J: ja det kan jag.
L: dåså, var lite försiktig det är 100 häst i den den där
J: Hur startar man den då....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top