Slipon Arrow/Mivv/Yoshimura Vilket??

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Hej jag undrar va man ska satsa på för slipon.Dom allternativen som jag mest kollat på är mivv och yoshimura.Min första hojj jag har idag o har inte så mycket erfarenhet.Dock vill jag få bort mitt orginal system väldigt fort! låter som en moppe ju!:)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Är antagligen färgad, men har alltid haft Yoshi om det funnits till den hoj jag för tillfället kört.
Finns tyvärr inte till min nuvarande så kanske dags att byta hoj igen :)
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Ska ju på mc mässan i gbg till heligen. Som sagt första gången det me.. Suttit o ringt runt väldigt mycket för att hitta mig nåt, men man kanske kan handla det på mässan elle? Nedsatta priser kanske?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Josh i mura i kolfiber *dreggel*

Ska ju på mc mässan i gbg till heligen. Som sagt första gången det me.. Suttit o ringt runt väldigt mycket för att hitta mig nåt, men man kanske kan handla det på mässan elle? Nedsatta priser kanske?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Ska ju på mc mässan i gbg till heligen. Som sagt första gången det me.. Suttit o ringt runt väldigt mycket för att hitta mig nåt, men man kanske kan handla det på mässan elle? Nedsatta priser kanske?

Nytt från ebay?

Begagnat?
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ska ju på mc mässan i gbg till heligen. Som sagt första gången det me.. Suttit o ringt runt väldigt mycket för att hitta mig nåt, men man kanske kan handla det på mässan elle? Nedsatta priser kanske?

Har tidigare arbetat i branchen och enligt info från f.d. kollegor så kommer det vara en hel del försäljning på mässan i år, just ljuddämpare vet jag inte.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Kollat på nytt rs-5 i full kolfiber. Ringde s-racing idag.tänkte beställa men sen blev jag lite osäker om man hittar nåt på mc mässan i heligen? Om dom säljer slipon där? Om nån vet så får ni gärna dela me det.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Tack tce för svaret. Men det e väl värt o vänta då tills efter heligen. Om man hittar nåt på mässan så får man det ju direkt plus att priset kanske e något billigare:)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tack tce för svaret. Men det e väl värt o vänta då tills efter heligen. Om man hittar nåt på mässan så får man det ju direkt plus att priset kanske e något billigare:)

Lördag e.m. brukar vara bra, då är det mesta förhandlingsbart, undrar om det beror på förfriskningar :)
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Hehe ok:) nja jag hade vart nöjd me nåra kronor billigare vill verkligen ha ett nu. Så inte allt e slutsålt på lördagen;)
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Hehe ok:) nja jag hade vart nöjd me nåra kronor billigare vill verkligen ha ett nu. Så inte allt e slutsålt på lördagen;)

Jag har svårt att tänka mig att dom släpar med sig ett helt lager med ljuddämpare för försäljning, är nog snarare så att man får beställa hem till rabatterat pris. :)

Edit: det är ju inte så att det dessutom är kort tid kvar tills säsong... :huvet
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
det va ju inte direkt menat att jag skulle ut o köra med en gång:p tanken va att när man beställer nåt så vill man ju ha det så fort som möjligt.är riktigt taggad på få på ett nytt slipon o se hur det ser ut o låter.Sen vill jag helst ha allt klart innan säsongen börjar,har en del annat o meka med förutom det.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Nån som har erfarenhet av o beställa via ebay i usa? Föresten har jag bestämmt mig nu. Det blir ett yoshimura:)
 

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
RC51
Nån som har erfarenhet av o beställa via ebay i usa? Föresten har jag bestämmt mig nu. Det blir ett yoshimura:)

Beställt ett Kerker 4-1 helsystem från ett företag via Ebay som jag ska hämta ut på posten idag, inga konstigheter, annat än att du antagligen kommer åka på att betala moms å tull....får se om jag slipper det denna gången kanske ;p Har nog enbart haft positiva erfarenheter av Ebay de senaste 8 åren jag har handlat där, om man tar sin tid att kolla upp vad man köper, finns ju mycket "pirat" delar som det står Yoshimura på. Dock är det ju bara ett mer öppet system som dämpar mindre ljud du är ute efter, så du lär nog inte märka skillnaden på ett välgjort piratsystem kanske.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vad är syftet? Utseende? Ljud? Effekt?

Personligen föredrar jag kolfiber framför "plåt" (titan) just för att jag tycker att kolfiberburkarna brukar ha ett mkt ballare ljud. Men då funkar egentligen vilken kolfiberburk som helst, t ex från ebay.

Är syftet effekt så kanske det är tryggare att satsa på något beprövat märke.. helsystem + mappning.
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Nån som har erfarenhet av o beställa via ebay i usa? Föresten har jag bestämmt mig nu. Det blir ett yoshimura:)

jag beställde vance&hayes cs one"carbon"till min hayabusa från usa och allt landade på ca 5000 spänn med tull.
bike trollhättan ville ha 15000 bagare för yoshimura R77 ? till busan, ja tjena :)
varför betala överpris när du kan få lika mycket ljud för en billigare penning,men det är klart,akra pipor och yoshi pipor är motsvarigheten till iphone på mobilmarknaden hahaha
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag kör Akra helsystem med kol-burk. Låter ok, klarar reglementets ljudkrav och går bra med PC.

Men vad är syftet, skapa oljud eller bättra på effektkurvan? För byter du bara slipon kommer den knappast gå bättre.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top