halebop!!! är det något att ha.

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
med tanke på att mitt abbonemang hos telenor håller på att gå ut och jag vill ha en ny mobil så kan väl ingen av er ha missat reklamen från halebop som dyker upp lite varstans.
finns ju till och med på sporthoj:D
vad tror ni killar och tjejer,är halebop något att ha,jag vet ju om att täckningen är bra eftersom dom kör på telias nät eller har gjort iallafall.....
jag vet att det finns sidor som pricerunner och köpjakt att jämföra med men jag vill ha eran åsikt om det hela.
är det någon som har halebop av er och är nöjd med abbonemanget,att surfa gratis upp till 2gb tror jag det var och gratis samtal till alla nät som ingår i månadskostnaden låter ju bra,eller....
är intresserad av sonys senaste xperia s
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag tycker det funkar bra. Sen har du ju årskort till SMS och surf för 500 kr stycket. Räcker hela året.

Annars får du betala 300 kr i månaden för 3000 fria SMS och 0,5gb surf.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag tycker det funkar bra. Sen har du ju årskort till SMS och surf för 500 kr stycket. Räcker hela året.

Annars får du betala 300 kr i månaden för 3000 fria SMS och 0,5gb surf.

Är det så dyrt? Jag har halebop och betalar 59 för abbonemanget där 3000sms ingår och betalar sedan 59 för surfen. jag hade bindningstid i 2år som löpt ut men priset förändrades inte, kan det verkligen skilja så mycket?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Halebop funkar bra!
Har haft det i 4 år nu utan problem. Kolla in abonnemangsformerna på www.halebop.se så ser du kostnaderna.
Jag tycker att priserna är helt ok!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Samma här, haft det i minst tre år nu och är helnöjd!
3000 fria SMS per månad, 500Mb fri surf och jag landar totalt på ca 350 kr i månaden.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Vad i hela fridens namn skall man med 3000 fria SMS till? Det är ju för tusan ett heltidsjobb om man skall utnyttja dem. 500 mb surf däremot tar ju slut i rödaste rappet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad i hela fridens namn skall man med 3000 fria SMS till? Det är ju för tusan ett heltidsjobb om man skall utnyttja dem. 500 mb surf däremot tar ju slut i rödaste rappet.

Du känner inga tonåringar va?
Det är bara 4 SMS i timmen, dygnet runt.

Dom flesta tonårstjejer snittar nog 10 i timmen dygnets vakna timmar...

Det räcker knappt, och händer det nåt särskilt i deras liv räcker det inte alls...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du känner inga tonåringar va?
Det är bara 4 SMS i timmen, dygnet runt.

Dom flesta tonårstjejer snittar nog 10 i timmen dygnets vakna timmar...

Det räcker knappt, och händer det nåt särskilt i deras liv räcker det inte alls...

Jo, när jag och mina vänner var tonåringar hade vi helt fria sms med halebop kontantkort. 3000 mess avverkade de flesta i veckan tror jag. Iofs kan det nog vara en mild överdrift. ;) Men vi kom allihop långt över 3000 mess i månaden.
Nuförtiden är jag asocial och skickar inte sms. :mad:
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Vad i hela fridens namn skall man med 3000 fria SMS till? Det är ju för tusan ett heltidsjobb om man skall utnyttja dem. 500 mb surf däremot tar ju slut i rödaste rappet.

Håller med dig. Däremot så ökar ens användande av SMS när man är medveten att samtliga ens SMS är gratis för man har inte en chans att uppnå 3000 st på per månad (om man inte är en tonårsflicka vill säga).

500 Mb är lite i gränsfallet vissa månader, men mestadels har jag ett WiFi att surfa runt på, antingen hemma eller på jobbet. Det är inte så ofta jag tvingas "genomlida" 3G och dränera mina 500 Mb så den lilla mängden kan jag faktiskt leva med.*

* Förutom när jävla Spotify får för sig att rensa all min offline-musik och laddar ner 600 låtar IGEN utan att säga till mig under en tre timmar lång tågresa med extremt skiftande täckningsnivåer - den månaden var mina 500 Mb slut redan den fjärde....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
500 Mb så den lilla mängden kan jag faktiskt leva med.*

* Förutom när jävla Spotify får för sig att rensa all min offline-musik och laddar ner 600 låtar IGEN utan att säga till mig under en tre timmar lång tågresa med extremt skiftande täckningsnivåer - den månaden var mina 500 Mb slut redan den fjärde....

Datamängden är löjligt låg, det är väl bara Halebop som har så lite?

Det går att ställa in Spotify att endast synca låtar över wifi, man lärde sig efter första uppdateringen av Spotify när alla offlinelistor försvann.... :huvet
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Datamängden är löjligt låg, det är väl bara Halebop som har så lite?

Det går att ställa in Spotify att endast synca låtar över wifi, man lärde sig efter första uppdateringen av Spotify när alla offlinelistor försvann.... :huvet

Tror att de flesta andra gått upp till minst 1gb på sina billigaste abbonemang/paket
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Telia mobil flex small har också 0.5gb. Kostar 199 i månaden. Du får ringa för dessa pengar. 0.69 öre/minut till alla nät. 0.99 i uppkoppling. 0.69 för s/mms.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
har också halebop och tycker det funkar kanon.
Personligen har jag inte ett behov av att alltid vara uppkopplad så mina 500 mb räcker oftast gott och väl.
Men vill man ha mer så finns det ju abonnemang med det..
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
jag har fria sms, 0.5 gb surf, samt höjd avgift för jag tog en telefon jag ger 400 i månaden
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Min månadskostnad med Halebop ligger på ca 120 kr/mån. Gratis sms, inget surfande med telefonen.
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Du känner inga tonåringar va?
Det är bara 4 SMS i timmen, dygnet runt.

Dom flesta tonårstjejer snittar nog 10 i timmen dygnets vakna timmar...

Det räcker knappt, och händer det nåt särskilt i deras liv räcker det inte alls...

Haha, min avkomma har inte kommit upp i tonåren ännu. Det verkar som om man har något att se framemot dårå. Dagens ungdom har tydligen sitt sociala liv till 90 procent genom telefon. Märkligt men ett tecken i tiden måhända.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Dra inte för hårt på att Halebop kör på telias nät. Min bror har Halebop, och det verkar som att dom inte använder alla masterna...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha, min avkomma har inte kommit upp i tonåren ännu. Det verkar som om man har något att se framemot dårå. Dagens ungdom har tydligen sitt sociala liv till 90 procent genom telefon. Märkligt men ett tecken i tiden måhända.

Jag kommer ihåg mina systrar som var tonåringar på 80-talet... De hade hela sitt sociala liv genom telefonen de med. Fast då var de ju iofs geostationära vid användande av telefonen. Å andra sidan spenderade de ju i princip varje ledig stund på dagen liggandes i sängen med, så det var de ju även utan telefonförbindelse.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Jag kommer ihåg mina systrar som var tonåringar på 80-talet... De hade hela sitt sociala liv genom telefonen de med. Fast då var de ju iofs geostationära vid användande av telefonen. Å andra sidan spenderade de ju i princip varje ledig stund på dagen liggandes i sängen med, så det var de ju även utan telefonförbindelse.

:lol Fruntimmer. De är sig lika oavsett ålder verkar det....
Själv har jag fria SMS men gör inte åt med fler än ett tjugotal i månaden. Får prata 80 timmar. Gör kanske av med två... Surf däremot är det åtgång på. Fri den med som tur e.:)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top