Vår vän gpf har lämnat oss.

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Nej nej nej...............kände hur gråten kom krypande när jag började inse det jag läste.
Otroligt fint skrivet verkligen..............
gpf var en av mina irc-kompisar.Man blev alltid på glatt humör när man kom in på kanalen och han var där.Vi skojade o hade kul.Hann inte träffa honom....vi pratade några stycken om att åka ihop......men det blev aldrig av..........

Hörde om olyckan samma kväll,då min sambo känner bärgaren som kom till olycksplatsen..........och jag vet inte varför men jag tänkte på gpf.....men sen att NEJ det är inte han.Såg inget här och tänkte inte mer på det......
Blir alltid jobbigare när det är nån man känner eller så ju.........

Jag sänder mina varma tankar till Rikards familj och vänner.

Jag hoppas det finns en himmel,och att Rikard kör omkring där.....för alltid.

@-------------->---------------
 

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Ja
Trots att jag inte kände Rikard på annat sätt än att hans nick "gpf" var bekant ifrån detta forum, så är det tungt att läsa om detta och jag känner att jag vill skriva något... men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Mina tankar och mitt deltagande går till alla drabbade i efterspelet av denna tragiska olycka. Jag hoppas att ni som kände Rikard finner ett sätt att jobba med sorgen och leva med saknaden. Glöm honom inte.
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
R.I.P, tragiskt att något sådant skall hända. Tankar går till vänner och familj. :(
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Herregud... Vilka rysningar längs ryggen jag får när jag läser detta... Har snackat otaliga gånger med han via IRC samt träffade han i stockholm för bara 3-4 veckor sen... Helt plötsligt försvann mina ivriga tankar om att laga hojen imorgon... Nu känns det otroligt oskoj att köra. Hojen kostar allt för mycket samt att folk kör ihjäl sig här och var... Funderar på om det verkligen är värt det...

Vila i frid Rikard, må du ha det bra där du är nu!
 

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Ort
Stockholm, Nacka
Hoj
zx10r -05
Jag hann aldrig träffa dig Rickard.
Men jag ser fram emot att träffa dig i himlen.
Jag hoppas att det finns en sån himmel.
Vila i frid /Daddy
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
Nej fan det får inte vara sant var den första tanken som slog mig när jag såg tråden. Finner inga ord, träffade honom några gånger på olika körningar och i samband med wheelieskolan och han var alltid lika glad och trevlig. Vila i frid Rikard. Mina tankar går till vänner och anhöriga.
 

Skorpan

Guest
inte nu igen......mår illa när jag läser sånt :( :( :(
tragiskt
RIP :gråta
 

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
gpf, Rickard.

en stor inspirationskälla har försvunnit från våra vägar.
jag har åkt med honom några gånger här med sporthojsgänget.

minns från första gången jag mötte honom
en glad och skärpt kille
vi pratade bara lite grann
kommer ihåg att vi skulle filma lite senare i höst

Rickard, nu blir det ingen film




du skall veta att DU var en av mina största inspirationskällor till att köra motard

vila i frid

mina tankar går till anhöriga å vänner

/magnus
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Fruktansvärt bedrövligt tråkigt...........Tänker på anhöriga och nära vänner och delar er sorg........Det känns som att det händer för mycket tråkigt mest hela tiden , jag förstår Jonne Boy som skrev tidigare i år efter hans vurpa och andras vurpor( en del med dödlig utgång), han skrev att han funderade på att lägga ner körningen , jag förstår Jonne Boy , jag känner likadant , det kan bli mycket dyrt i slutändan( då menar jag inte pengar ). Jag och många andra skrev att det är bara att köra vidare och inte tänka för mycket på allt det tråkiga som hänt....Nu är det bara för mycket , man tappar lusten , ett till liv som släcks i förtid , jag kommer ihåg en kommentar som GPF sa vid en vända på slingerbulten, efter en uppsamling så säger han med glimten i ögat till dom som nyss stannat in - jag har väntat i en kvart på er ( och själv så tyckte man att det gick undan för en själv men där hade man inte mycket att hämta),och så får man höra ännu en så tragisk händelse . Man tänker på deras anhöriga , hur fan klarar folk att gå igenom sånt , jag vill inte att mina anhöriga ska behöva råka ut för liknande.........Jag är less på detta .........sköt om er alla.....

P.S till Emma som aldrig ska bjuda nån på kaffe mer , livet är oförutsägbart , man vet aldrig vad som ska hända och när så gräv inte ner dig , det är inte ditt fel ....
 
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Inga ord finns som lindrar sorgen och saknaden, varma tankar till familj o vänner.


"Livets tråd är skör... som den tunnaste silkestråd.."
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Som jag skre tidigare idag i ett PM till Sweedo:
Jag ryser verkligen i hela kroppen när jag hör sånt här alltså!!
Jag har träffat GPF ett antal ggr på olika körning samt "slangskolan-kvällar"!!

Kan som många andra inte beskriva vad man egentligen känner....helt enkelt för himla tråkigt!!

Jag vill skänka alla mina tankar till Familj, Vänner, bekanta + alla andra!!

Ta det lungt alla ni andra!! Speciellt när ni kör själv, där det är lite avsides!!

V.I.F!!

/Niklas
 

Lila Faran

Ny Fuzhatz-ägare!!!
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
Spätta på en Suzuki RF900 RS2
Tänker på familjen, släkt och vänner... Det finns inga ord som kan beskriva känslan efter att något sådant har hänt!!!

R.I.P

Tyst minut................
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
Kände inte Rickard, GPF personligen utan bara genom inlägg här på SH.com.
Alltid lika tråkigt och synd när någon går ur tiden alldeles för tidigt....

V.I.F GPF
 

R1 killen

Gigalo "Hyr mig vetja"
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm / Tullinge
Hoj
KTM 690 Enduro r
Livet är inte rättvist....Har finns det människor som inte gör någon illa utan det ända vi vill göra ar att åka hoj och så ska det bli så här....

Ta hand om varan därute

V.I.F GPF

Freddie
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
:( vet ej vad jag ska skriva...blir så ledsen när jag läser detta. Min tjej gråter. Varför ska vi inte få köra våra maskiner utan att riskera vårt liv? Varför skall såna som gpf dö för att dom gör det dom gillar bäst? Vila i frid hojbroder. Tankar till hans familj och vänner. Många tankar.....prata med varandra.

//R :(
 

AnnaC

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Järfälla
Hoj
Ingen
Stor sorg!!

Saknaden efter dig är enorm, Rikard.

Fredrik, jag känner igen allt du skriver..

Jag jobbade tillsammans med Rikard och var även en god vän. Det känns bra att så många hade lika goda tankar om honom som jag.

Han var unik och han lämnar ett stort tomrum efter sig!

/Anna-Carin
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top