Vår vän gpf har lämnat oss.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Jag vet inte vad jag ska säga... <djup suck> Kände honom inte så väl, men ändå ett bekant ansikte och en trevlig lirare som man vant sig vid att se här och vid motard-evenemang m.m. :(
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Det tar hårt...


Något som får mig, som nyss kraschat ordentligt själv
att tänka på om jag verkligen ska fortsätta köra...
Är det verkligen värt det...




Jag vill spela en låt för gpf
[18:13] * NoicE lystnar till: mp3|Ulf Lundell - Det jag vill minnas


V.I.F
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Får rejäla obehagskänslor, klump i halsen trots att jag aldrig träffat honom. Lider med nära och kära. Vila i frid.....
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Finner inga ord...

Tankarna går till anhöriga & vänner. Vila i frid gpf.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
NEEJJ!!!
Ryser i hela kroppen...
Inte ännu en SH-broder som gått bort :(
*tyst minut i helsingborg*

Starkt av dig Fredrik att skriva om detta, fint!

Vila i frid Rikard.
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Saknar dig Rikard!

När jag senast hörde din röst kunde jag inte föreställa mig att den bara ett par timmar senare skulle tystna för alltid.

Saknar samtalen vi hade långt in på nätterna, saknar dina gulliga godmorgon-sms, saknar ditt varma hjärta.

Jag är glad att jag fick chansen att lära känna dig. Efter daglig kontakt känns det plötsligt väldigt tomt när ingen Rikard ringer och skojar, retas eller pratar allvar med mig.

Kram till Fredrik för ditt stöd och för att du hjälpt mig lära känna Rikard ännu bättre efter hans bortgång.





Varför?
 

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Såld...
Vad ska man säga. Ännu en som alldeles för plötsligt ryckts ifrån oss! Var på platsen i morse å la en blomma och man kan bara inte förstå hur det kan hända... Kände honom bara ytligt men har partat lite på sporthojsfesterna och det har självklart blivit en del åkning tillsammans med honom under sommaren och jag kan bara instämma med tidigare inlägg. En mer omtänksam människa är nog svårt att hitta. Känner honom som en som brydde sig och stod för sitt ord! För tidigt Rikard, aldeles för tidigt...

Du är saknad! Vi ses där uppe...

En tanke till alla som kände honom och hans familj!
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Hej då Rikard!

Jag lärde känna Rikard under sommaren, en toppenkille.

Jag känner en enorm tomhet av att inte kunnat lära känna honom bättre.

Vi två var ute för ett par helger sedan och körde hoj. Under pauserna pratade vi om vilka trevliga människor man lärt känna på Sporthoj.com under sommaren och att den långa vinter nog skulle kunna fyllas av aktiviteter i goda vänners lag.
Nu finns inte Rikard hos oss längre.

Vi tar en kalkylerad risk genom att köra sporthoj och sådana här tragedier är en del av dem. Jag har många gånger känt en klump i halsen när jag läst om att någon förolyckats i en hojolycka, men min reaktion på Rikards bortgång går inte att beskriva i ord.

Jag måste passa på att tacka Fredrik, Lucky9, för i onsdags när han trots sin enorma sorg tog sig tid med oss andra.

//Micke
 
Last edited:

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Finner inga ord...

Tankarna går till anhöriga & vänner. Vila i frid gpf.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag var ute och åkte hoj på södertörn när Watson ringde och berättade det tragiska. Först förstod jag inte riktigt det som hon hade sagt, skulle gpf vara borta. Det va för mig helt oförståligt.
Men när vi lagt på satt jag på hojen och bara stirrade i säkert 10 minuter. Har aldrig kört så lungt därifrån som då.

Jag skulle vilja skriva så mycket mer här, men finner inte ord för det.

Mina vänner, ta det här som en tankeställare. Jag vill inte läsa om fler som dör.

Vila i frid Rikard "gpf". :(

//Emil
 

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Det går en rysning av obehag genom hela kroppen när man läser sånt här oavsett om man känner personen eller inte, och man tänker "NEJ inte nu igen". Sänder en tanke till dom nära och kära.
V.I.F
 

Hellracer

Asfaltskontrollant
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En hel hoper Italienska skönheter med mycket riv i!
Så j...la sorgligt!!! Håll modet uppe och kämpa på!

MVH
Hellracer
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Är det någon som vet var i Täby detta inträffade?
Jag skulle väldigt gärna vilja lämna en blomma.

/A (Skicka gärna PM)
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det är med en stor i ögat jag läser Lucky9's inlägg.

Under den korta tiden jag hade privilegiet att känna Rikard var han alltid glad...., men framför allt generös. Han hade förmågan att se det roliga i livet, att kunna skratta åt skit och elände.

När jag var med på glasstouren, det var första ggn jag var med på en SH körning så låg jag framför honom. Jag märkte att han var bra mycket snabbare än jag, bra mycket duktigare på att köra. Så när vi stannade frågade jag om jag bromsade upp dig, han var inte iriterad utan svarade med det där varma hjärtliga skrattet "Jaa, liiite" Jag kände att det var äkta ödmjukhet. Han var inte sur för att jag sabbade hans runda utan garvade åt hur mycket strävade på för att köra fortare... Jag kände mig genast välkommen och fick den där sköna trivselkänslan i kroppen.

Det första intrycket jag har av gpf och insåg hur sjysst han var är när jag skulle göra slangskolan II och ville lära mig wheela.
Jag hade kanske träffat GPF 1 eller 2 gånger och han spontant erbjöd sig att låna ut sin MC till en total rookie som inte visste vad han höll på med. Dessutom var jag en främling för honom då.

Det är tillit till människor, generositet och ett stort hjärta det!

Vi fick en bra kontakt snabbt, såna som GPF växer inte på träd längre... Man träffat inte polare varje dag när man e 34. Det är vansinne att du inte finns kvar för att berika världen med din närvaro.

Jag skrattade alltid i min hjälm när han gjorde feta wheelies framför mig, han visste att jag ville lära mig.... han var mästare på att pika och retas på det där helhjärtligt busiga sättet. =)

Det var ju inte längesen Vi wheelade tillsammans, jag har ju SMS i telefonen som jag fick alldeles nyss. Det här är svårt att förstå.

När jag satt och tittade igenom filmclips igår och undrade vad clip04.avi var för nåt så var det du som skålade och skrattade in i kameran. Overkligt....

Det blir lätt så att man vill höjja nån till skyarna som har gått bort,
men GPF hade verkligen ett hjärta av guld!!! Det vet alla som har träffat honom....


Mina tankar går till familj, anhöriga och Lucky9.

Vila i Frid Rikard!

Tack för all Root Rock du skickade // Daniel
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Rikard, sov så gott

Halv sju på torsdagsmorgonon nås jag av den overkliga sanningen. Gpf har kört ihjäl sig.

Jag kände inte Rikard så pass mycket att jag kan yttra mig om hur han var som person. Men jag träffade honom första gången på Glasstouren i somras och sedan på Akkurat i augusti och då skakade vi inte hand.
När vi sen skulle gå så skakade vi iallafall hand och på forumet skojade han bort det "Originally posted by gpf
Haha. Nä du var inte missad, var ju tvungen att sänka en massa för att våga hälsa på dig bara ... eller nått "

Han var en trevlig kille, sannerligen med humor.
Och även fast man inte träffat o kört så mycket hoj med honom så har man ju läst hans inlägg.

Sista gången jag såg honom var vid Rosenhill den 18september. Vi skojade något om spammningen på sporthoj och han sa att han inte spammade lika mycket som förr.
Det vore så underbart att få se honom spamma som förut igen..
Om inte livet vore så orättvist så skulle önskan nog gå i uppfyllelse. Det är så overkligt, en människa man träffat, pratat och kört hoj med.

Jättefint skrivet utav dig Fredrik! Vi finns också här om du vill prata!

Tänker inte skriva något vila i frid, för jag vet att Rikard inte vilar däruppe där han sitter på sitt moln. Någonstans bortom verkligheten. Den verklighet som i dessa lägen är jobbig att befinna sig i.

Tack för att jag fick träffa dig Rikard! Vi ses!
jannica
 
Last edited:

cte

Ja, min är finare än din
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Forest hill, stockholm
Hoj
SV650S -00
Kände inte personen i fråga... Vila i frid.

Tankar går till hans familj och nära. Man får väl hoppas att det är säsong året om där han befinner sig.
 

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Världsmetropolen Sthlm
Hoj
Letar ny...
Man får en stor klump i halsen när man läser detta. Lucky9 har skrivit väldigt fint. Man har liksom tappat hojsuget för i år efter detta.. JAg kände inte Gpf men jag träffade honom under någon eller några av turerna.

Tankar går till släkt och vänner...
V.I.F
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Likt många föregående skribenter så vill jag intyga vilken sjysst kille Rikard ständigt gav intryck av att vara.
Jag träffa han första gången på glasstouren, första rundan jag var med och körde med forumfolket. Minns att jag då prata lite löst med de flesta men att just killen på den helsvarta 660,n verkade sådär avslappnat sjysst och prestigelös trots att det var tydligt att han körde bättre än de flesta. En sådan där cool kille med lite kuliga kommentarer på det mesta som man tänker att, han går man bra ihop med.

Sommaren gick och vi hann ses många gånger, både under Benkars rundor och mer spontana möten. Vi hade ju båda målsättningen att nöta in en viss favoritslinga lite bättre.
Nu i september så sågs vi ju mest i anslutning till RoLLERs wheelie-kvällar.

Sista gången jag såg dig var när du i sällskap med Frida och Sweedo var uppe på sjukhuset för att muntra upp mig efter att jag själv gått av vägen. Det besöket hann jag ju nu aldrig tacka dig för men jag kan säga att det var riktigt skönt att kunna skratta åt eländet med några bekanta nunor.

Jag är verkligen ledsen för att jag nu inte kommer kunna lära känna dig än bättre för förutsättningarna fanns i alla fall från min sida för en riktigt bra åretrunt-vänskap.

Jag kommer sakna dig Rikard för du stod verkligen ut i mängden, både ute på vägen och på krogen samt inne vid fikabordet. Mest av allt kanske som en stor profil på forumets sthlms-trådar.


Så ofattbart tragiskt att du inte finns hos oss längre.... :(
 

gringo

polkarettski
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Lägergatan
Hoj
450 fyrsmäll
din sorg är våran sorg!! vi kör vidare för gpf, o möter honom där vi alla vill hamna till slut....våran alldeles egen mc-himmel
tankarna går även till familj o kära vänner
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top