Vår vän gpf har lämnat oss.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Oj då har det gå så lång tid. Hoppas du har det bra där uppe & lägger en burnis lite då & då för oss här nere.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tankar idag till Rikard och hans anhöriga - 7 år sedan idag. Tiden rusar...!

Ja, tiden rusar verkligen iväg. Fint att du kom ihåg den här dagen.

Känns på något sätt avlägset, men ändå så nära, SH var ungt och vi var många som sprang på varandra på SH-rundor och de första SH-pubarna här i Tokholm som Rikard var med på, kvällar efter en skön hojrunda.

Ett minne av Rikard som etsat sig fast i mitt huvud är låten "Mad World" i RoLLERs vackra "film/ihågkommade" av Rikard (RoLLERs-filmen ligger inte uppe längre, men musiken/låten är för mig evigt förknippad med Rikard, blir gråtfärdig när jag hör den, och finns utan RoLLERs Rikard-bilder här: http://www.youtube.com/watch?v=4N3N1MlvVc4 )

/B
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Detta måste hänt precis efter jag slutade hänga på SH.
Kollade lite nu i tråden och när jag såg videon så slog det mig att jag sett filmen förut, då inlagd av Roller i deras Videobravader och med Gpf i livet.

Trotts att jag inte kände Richard alls så blev jag helt förstörd och sitter nu och torkar tårar.

Sådana här trådar är det värsta man kan läsa och jag hoppas verkligen att jag slipper göra det fler gånger. Jag vet, ett önsketänkande men tänk om.

V I F Gpf
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tankarna idag till Rikard o hans familj - 8 år sedan han omkom...

Åren går snabbare än man tror/tänkt sig...

För mig som "bara" kände Rikard som en glad och underbart trevlig hojåkare, som blev bekant genom sköna sporthoj.com -hojrundor och pubkvällar, "på den tiden", börjar den tragiska olyckan nu, till sist, kännas avlägsen och långt bak i tiden, mina minnen bleknar sakta.

Men när påminnelsen nu kommer, så rusar en lång rad glada minnen av Rikard/gpf förbi, man minns -"den där sköna hojrundan i Roslagen", -"den där första lilla SH-pubkvällen på Akkurat", och så kommer Rikard/gpf för evigt bli ihågkommen av mig.

/B
 

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Från Kiruna, nu Axeltorp i vackra Skåne
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
Hörde Mad World på Radion idag... den är för mig alltid förknippad med minnesfilmen... och man blir lite ledsen.. fast tiden har gått fort, det känns inte som att det var så länge sedan olyckan..
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Hörde Mad World på Radion idag... den är för mig alltid förknippad med minnesfilmen... och man blir lite ledsen.. fast tiden har gått fort, det känns inte som att det var så länge sedan olyckan..
En annan tid, ett annat liv, men ändå kommer minnena tillbaka. Första gången jag träffade honom var vid Lelles när han kom farandes in på parkeringen på bakhjulet. Han var en kul kille som gjorde intryck..
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Åren bara går och går, alltför snabbt. Det är än mer 15 år sedan det hela hände. Jag slutade köra hoj för cirka 10 år sedan, upplevde det till sist vara för farligt/inte vara värt det hela.

Hoppas att gpf har det fortsatt bra/lugnt var han nu är.

https://www.youtube.com/watch?v=4N3N1MlvVc4

Hoppas att det är bra med er andra som var med på "den tiden", har vaga minnen av "loser", "sege", "OLJEKYLD GSXR", "Sweedo", "RoLLER", "Bikerbitch", "Prillan73", "Bågebabe", "Fnutten" osv osv

/B
 
Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Livet rullar på. Många som saknas från första decenniet på nya årtusendet. Hoppas de alla har det bra i hojhimlen och wheelar bland molnen. Jag överlevde gatåren, blev inte så många, körde RR några år och har numer snöat in fullständigt på enduro och puttrar en gammal trött Africa Twin till/från jobbet.

VIF gpf, gamle svarten, kallenorton och så vidare och så vidare. :(
 

Carinki

Ny medlem
Gick med
30 May 2017
Ort
Täby
Hoj
Yamaha Tracer 900
Hej alla.
Jag är Rikards storasyster och är så tacksam för att ni fortfarande skriver om Rikard.

Livet går vidare och jag har till och med tagit körkort för mc - trots det som hänt - hojåkning har alltid varit en stor passion i våra liv och nu kunde jag inte längre hålla mig. Kör en Tracer 900 och är väldigt försiktig och uppmärksam.
Jag har svårt att hitta minnesfilmen som RoLLer gjorde - fint om någon kunde länka.

Tack återigen för att ni finns!
//Carina
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Hej alla.
Jag är Rikards storasyster och är så tacksam för att ni fortfarande skriver om Rikard.

Livet går vidare och jag har till och med tagit körkort för mc - trots det som hänt - hojåkning har alltid varit en stor passion i våra liv och nu kunde jag inte längre hålla mig. Kör en Tracer 900 och är väldigt försiktig och uppmärksam.
Jag har svårt att hitta minnesfilmen som RoLLer gjorde - fint om någon kunde länka.

Tack återigen för att ni finns!
//Carina
Klart jag kan länka. ❤

gpf.wmv
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top