Vår vän gpf har lämnat oss.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tiden rusar fortfarande vidare och livet för oss andra går vidare, vi har lämnat ytterligare pubkvällar och ett gammalt år bakom oss, men tankar på Rikard dyker upp med jämna mellanrum.

Ett minne av Rikard som etsat sig fast i mitt huvud är låten "Mad World" i RoLLERs vackra film/ihågkommade av Rikard. Hade aldrig tidigare hört låten, men nu är den för mig som för evigt förknippad med Rikard...

RoLLERs tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=317349

Filmen: http://www.smtm.se/mc/gpf.wmv (16 mb)

/B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Ja, tiden rusar fortfarande iväg, är snart ett år sedan Rikard/gpf lämnade oss, och några dagar mer än ett år sedan, som vi för första gången satt på Akkurat efter en SH-hojrunda, och helgen därefter istället valde Tivoli, början till det som sedan skulle bli återkommande "Tokholm-SH-pubar", något som fortsatt även den här hösten!

Då, för ett år sedan, kändes det som om hojsäsongen i stort sett var över, att allt gått väl. Men så hände det oväntade, en för mig, för den säsongen ny hojbekant via SH, träffade döden på hoj då det var som minst väntat.

gpf och andra hojbekanta/kompisar som lämnat mig genom åren, finns alltid med i bakhuvudet när jag är ute och kör, inte så att jag tänker på det hela tiden, men med jämna mellanrum dyker ni upp, och jag ägnar er en tanke, en stunds vördnad och minne.

Hoppas att den här säsongen kan få avslutas bättre. Har IOFS varit många dödsolyckor på MC, men jag har haft lyckan att det inte varit någon närmare bekant som drabbats, hoppas det kan få förbli så, ta det "lagom" även på den sista rundan för säsongen!

Skänker Rikard/gpf en tanke och hoppas det är ok i hojåkarhimmlen!

/B
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Jag kände aldrig Rickard.
Jag åker däremot förbi den vägen i stort sett varje dag till jobbet och på något sätt "värmer" det i hjärtat att se när det kommit upp nya blommor/granris på olycksplatsen. Ett stort :tummenupp till er som gör det fint där.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Skänker en tanke till er som kände Rikard. Hoppas du har det bra där du är nu!!:)
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Shit vad tiden går fort! Kände honom aldrig men minns när tråden startades...känns som det var igår.

Hoppas du har det bra där uppe.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Suck, ja vad tiden rusar iväg. Är lätt att glömma tråkigheter, men minnet av gpf dyker upp emellanåt. hann inte lära känna Rikard så väl, men att ena dagen vara ute på samma hojrunda med en kul/trevlig kille, dra några öl på en SH-pub, och senare sitta i kyrkan, gör att man aldrig glömmer.

Såg att RoLLER:s vackra minnesfilm fortfarande ligger uppe, får en tår i ögat varje gång jag ser den. http://the.yellow-b.us/RoLLER/GPF.wmv

Och Bikerbitchs "reportage" med gpf:s gode vän Lucky9 är värt att se/lyssna på. http://www.bikeproject.com/movies/rikard.wmv

Skänker Rikard/gpf en tanke på årsdagen och hoppas det är ok i hojåkarhimmlen fortfarande, och att du förstår att vi är många som saknar dig.

//B
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kom och tänkte på gpf när man stod vid olycksplatsen där Kalle " Warburton" omkom.

Som jag skrev tidigare "lägg av en rejäl burnout uppe bland molnen lite då då"

Hoppas du har de bra där uppe! :)
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
benkar skrev:
2482656 Såg att RoLLER:s vackra minnesfilm fortfarande ligger uppe, får en tår i ögat varje gång jag ser den. http://the.yellow-b.us/RoLLER/GPF.wmv

Ja... den är svår att se men väldigt bra. Det kommer en tår varje gång. Tack för ett bra minne RoLLER.

Får väldigt svårt att formulera mig när det gäller detta ämne eftersom det fortfarande gör ont och så många tankar dyker upp i huvudet...

Det enda jag kan säga är väl... Jag saknar dig Rikard. Så mycket.

/Lucky9
 

throttle

Helhjärtat
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha YZF R6 -03
Jag och ett par vänner tände faktiskt ett stort ljus precis vid sidan om vår favoritväg till förmån för alla hemska MC-olyckor som tyvärr aldrig kommer få ett slut :(. Må han vila i frid
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top