Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 78910111213
Resultat 241 till 255 av 255
    Stolt mamma Bikerbitchs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Aprilia RSV 1000R-07
    Blogginlägg
    8
    Tankar idag till Rikard och hans anhöriga - 7 år sedan idag. Tiden rusar...!

Pensionerad motardpilot Gnuttens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Lillgrabbens mc i plast
    Oj då har det gå så lång tid. Hoppas du har det bra där uppe & lägger en burnis lite då & då för oss här nere.

Krokvägar svänger mer.. benkars avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
    Citat Ursprungligen postat av Bikerbitch Visa inlägg
    Tankar idag till Rikard och hans anhöriga - 7 år sedan idag. Tiden rusar...!
    Ja, tiden rusar verkligen iväg. Fint att du kom ihåg den här dagen.

Känns på något sätt avlägset, men ändå så nära, SH var ungt och vi var många som sprang på varandra på SH-rundor och de första SH-pubarna här i Tokholm som Rikard var med på, kvällar efter en skön hojrunda.

Ett minne av Rikard som etsat sig fast i mitt huvud är låten "Mad World" i RoLLERs vackra "film/ihågkommade" av Rikard (RoLLERs-filmen ligger inte uppe längre, men musiken/låten är för mig evigt förknippad med Rikard, blir gråtfärdig när jag hör den, och finns utan RoLLERs Rikard-bilder här: )

/B
    Att sakta in är en svaghet, att bromsa är ett misstag, att stanna är ett nederlag ™

Fy fan jävla skit- seges avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    En delfin bland lastfartyg!
    Filmen finns här:
    http://sege.nu/filmer/GPF.wmv

Fan vad tiden går fort konstaterade vi på IRC häromdagen när oXydex kom på att det var sju år sen. Ysch.

Jag är inte bäst. Jag är bättre..! clubbananas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Hoj
    brum brum..
    VIF gpf !
    One finger in the pinky and one finger in the stinky..

Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Hoj
    Ingen just nu
    Vila i frid, tiden går snabbt.

122 Db med Db-killer. Jikes Nikels avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Nintale 600. Qvarna 500CR
    Detta måste hänt precis efter jag slutade hänga på SH.
    Kollade lite nu i tråden och när jag såg videon så slog det mig att jag sett filmen förut, då inlagd av Roller i deras Videobravader och med Gpf i livet.

Trotts att jag inte kände Richard alls så blev jag helt förstörd och sitter nu och torkar tårar.

Sådana här trådar är det värsta man kan läsa och jag hoppas verkligen att jag slipper göra det fler gånger. Jag vet, ett önsketänkande men tänk om.

V I F Gpf

Stolt mamma Bikerbitchs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Aprilia RSV 1000R-07
    Blogginlägg
    8
    Tankarna idag till Rikard o hans familj - 8 år sedan han omkom...

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Bikerbitch Visa inlägg
    Tankarna idag till Rikard o hans familj - 8 år sedan han omkom...
    Åren går snabbare än man tror/tänkt sig...

För mig som "bara" kände Rikard som en glad och underbart trevlig hojåkare, som blev bekant genom sköna sporthoj.com -hojrundor och pubkvällar, "på den tiden", börjar den tragiska olyckan nu, till sist, kännas avlägsen och långt bak i tiden, mina minnen bleknar sakta.

Men när påminnelsen nu kommer, så rusar en lång rad glada minnen av Rikard/gpf förbi, man minns -"den där sköna hojrundan i Roslagen", -"den där första lilla SH-pubkvällen på Akkurat", och så kommer Rikard/gpf för evigt bli ihågkommen av mig.

/B
    Att sakta in är en svaghet, att bromsa är ett misstag, att stanna är ett nederlag ™

PAIN HURTS
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
    Hörde Mad World på Radion idag... den är för mig alltid förknippad med minnesfilmen... och man blir lite ledsen.. fast tiden har gått fort, det känns inte som att det var så länge sedan olyckan..

Inskickat av Dreggel
    Är man 21 år så har man fullt upp med att hantera daggmasken man har i småbrallorna. Då ska man inte sitta på en 1000kubikare. PunGkt.

hela världen är min rejsingbana TomKs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    en jonne med stödhjul
    Blogginlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Guinness Visa inlägg
    Hörde Mad World på Radion idag... den är för mig alltid förknippad med minnesfilmen... och man blir lite ledsen.. fast tiden har gått fort, det känns inte som att det var så länge sedan olyckan..
    En annan tid, ett annat liv, men ändå kommer minnena tillbaka. Första gången jag träffade honom var vid Lelles när han kom farandes in på parkeringen på bakhjulet. Han var en kul kille som gjorde intryck..

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Åren bara går och går, alltför snabbt. Det är än mer 15 år sedan det hela hände. Jag slutade köra hoj för cirka 10 år sedan, upplevde det till sist vara för farligt/inte vara värt det hela.

Hoppas att gpf har det fortsatt bra/lugnt var han nu är.

Hoppas att det är bra med er andra som var med på "den tiden", har vaga minnen av "loser", "sege", "OLJEKYLD GSXR", "Sweedo", "RoLLER", "Bikerbitch", "Prillan73", "Bågebabe", "Fnutten" osv osv

/B
    Senast redigerat av benkar den 2018-12-11 klockan 21:59.

Fy fan jävla skit- seges avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    En delfin bland lastfartyg!
    Livet rullar på. Många som saknas från första decenniet på nya årtusendet. Hoppas de alla har det bra i hojhimlen och wheelar bland molnen. Jag överlevde gatåren, blev inte så många, körde RR några år och har numer snöat in fullständigt på enduro och puttrar en gammal trött Africa Twin till/från jobbet.

VIF gpf, gamle svarten, kallenorton och så vidare och så vidare.

Administrator Swedies avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Planerar =)
    Blogginlägg
    3
    Fint att visa man minns i gamla trådar. Allt för många har lämnat genom åren. VIF
    Webansvarig för Sporthoj.com (teknisk drift, kodknackare samt underhåll och administration)

PAIN HURTS
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
    Hamnade bakom en bil med reg.nr GPF och du dök upp i tankarna, berättade om dig åt min medpassagerare. Tänk så lång tid som gått.. och ändå kändes det så nyligt..

Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 78910111213

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Lite mer fjädringshistoria: Yamahas Monoshock uppe under tanken, utan utväxling, var inte alls Yamahas. Inte från början. Det var Lucien Tilkens notrightrider

Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här